Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade24
Mobilspel
Pågående19 357

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Urek2010-09-22 23:42
Antal inlägg: 500

o va äre inte jag begriper meimse?

meimse - Ej medlem längre2010-09-22 23:56
Antal inlägg: 733

Jag vet inte, jag blir bara så trött på tjafset om katastrofval. I mina ögon gjorde Sahlin en bra slutspurt trots att hon kämpade i stark motvind.

Urek2010-09-23 00:05

Och jag blir trött av att man förlorade valet till högern... Men jag förstod att det skulle bli så i samma stund som man valde Mona till partiledare. Hon kanske är en bra och kunnig person på många sätt, vad vet jag, känner henne inte personligen. Men hon har utstrålning som en nobody, och det håller inte i detta mediasamhälle. Man kan säga: Hade Reinfeldt varit sosse hade de rödgröna varit vid makten nu. Och så lär sig partistyrelsen inte ett dyft....
Ska vi lämnas ut till högern igen eller?

meimse - Ej medlem längre2010-09-23 00:23
Antal inlägg: 733

Jag är inte säker på att det är så enkelt. Jag hoppas att de rödgröna gör sin röst hörd och överröstar högerkrafterna. Så vitt jag kan se så redovisar övriga allianspartier ganska usla siffror. Varför är det så tyst om det? Varför hojtas det inte om att byta ut dessa partiledare?

Urek2010-09-23 00:29

Därör i mitt fall så skiter jag i dessa partier, det enda jag är intresserad av är att vänstern tar makten igen i Sverige och det gör man inte med Mona Sahlin som partiledare....

micro1132010-09-23 09:11
Antal inlägg: 17542

Det finns ingen tradition hos sossarna att hysteriskt slänga bort partiledaren så fort något går dem emot -- eller att rusa ut dagen efter val och yla "jag avgår".

En god sosse blir vid sin post i dem och i motvind - och det är Kongressen som avgör om de har förnyat förtroende.

Sahlin har sagt att hon stannar till de meddelar att hon inte har förtroende - bra - det är hennes uppgift att vara där i med och i motvind.

Partiet har sagt att hon stannar medan man utvärderar resultatet - bra - skall hon avsättas vid kongressen eller en extra kongress så skall det vara ett genomtänkt beslut - inte ett populistiskt.

Sossarna skall vara ett tryggt parti - och besluten skall vara grundade på hur man vill att socialdemokratin skall se ut i framtiden.

Allt annat skulle göra mig mycket besviken.

micro1132010-09-23 09:18

meimse
Därför att de hotar ingen - de är bara marginaler i alla fall.

Sahlin hotar människor oavsett politisk åskådning. Hon är ett hot för de socialdemokrater som tror att hon är en belastning för partiet och som tror att man förlorar röster med henne.

Hon är hot mot Alliansare som är rädda för att om hon rider ut stormen och vänder det här så kommer Socialdemokratin kunna bli oerhört stark just för att hon är kvinna - och då med stöd av den mobbing som varit emot henne.

Hon är ett hot mot många män och många kvinnor som har svårt att se en kvinna vid rodret för Sveriges största parti - politiskt är hon i så motto större än Reinfeldt fortfarande - och en kvinna som statsminister kandidat.

Maud är bara en karikatyr/satir av hur kvinnor med makt är - hon är ofarlig och kan snarare användas för att visa varför kvinnor skall hållas tysta i köket.

gnagelram - Ej medlem längre2010-09-23 09:51
Antal inlägg: 1646

Snarare än micros sanslöst enögda analys så beror det på att alliansen trots allt har gått kraftigt framåt. Det sista stycket om Maud är för övrigt inte så fyndigt som du antagligen inbillar dig - men säger mycket om dig.

Delicious - Ej medlem längre2010-09-23 09:54
Antal inlägg: 11661

Maud ofarlig? Håller inte med.

wildman2010-09-23 09:58
Antal inlägg: 3860

Maud är väl snarare beviset på en stark och självständig kvinna.
Många gånger förundras jag över hur kvinnor skyller på män för att trycka ner dom när så många av er egen sort gör det så bra själv.

Delicious - Ej medlem längre2010-09-23 10:01
Antal inlägg: 11661

Hur ser en karikatyr/satir av män med makt ut undrar jag. Det lär finnas en hel del exempel på män som borde hålla sig hemma och amatörsnickra.

micro1132010-09-23 10:03

Delicious
Absolut -- de två mest kända exemplen på det är väl Bush och Reagan.

micro1132010-09-23 10:09

wildman
Jag hoppas du skojar med mig - så mycket vettlöst som kommer ur de människan så tvekar man nog om man ens vill använda epitetet kvinna i samma mening som hennes namn. Människa är ett skämt.

Exempel på stark och självständig kvinna är möjligen Wetterstrand, när hon öppnar truten så hörs det i alla fall att hon har tänkt, och hon behöver inte använda tiden efteråt till att prata kring och bort det hon tidigare yttrat.

micro1132010-09-23 10:12

wildman
Notera också att jag i mitt inlägg inte skyller på män - jag talar om män och kvinnor.

Det är inte bara män som känner sig hotade av kvinnor i olika positioner - det är inte bara män som är fast i strukturer.

wildman2010-09-23 10:16
Antal inlägg: 3860

Vi tycker alla olika om olika människor. Jag delar inte alls din uppfattning i detta fallet. Och dessutom undlåter jag mig i vilket fall att vara så nedlåtande om någon.

pabster12010-09-23 10:47
Antal inlägg: 707

Första inlägget i den här tråden var helt sann.!! Mona var alliansens bästa valarbetare!

micro1132010-09-23 10:54

pabster1
Om Mona var Alliansens bästa valarbetare så måste det ju innebära att deras egen politik inte räckte för att bära dem till seger.

Det är ju i så fall inget gott betyg åt dem.

gnagelram - Ej medlem längre2010-09-23 11:09
Antal inlägg: 1646

Detta är ett tema du nu kör för (minst) andra gången - det finns dock ingen logik i det du säger - att vänstersidan är så usel att man inte vill rösta på dem innebär på inget sätt att allianssidan är dålig.

Du kör en tom retorik för att skyla över det faktum att många tidigare (och nuvarande) vänsterväljare helt enkelt är missnöjda över det sätt som partiet och därmed den rödgröna alliansen har letts på. Det är givetvis inte Mona Sahlin ensam som orsakat detta - men att låtsas som att deras missnöje pekar då "underkänt" och "inget gott betyg" för alliansen är bara rent nonsens.

micro1132010-09-23 11:27

gnagelram
Jo, det är det.

Om jag avstår från en maträtt och tar en annan - för att den första är så osmaklig - så har jag inte valt mat för att den lockar mig, utan för att den andra framstår som just osmaklig.
Den går alltså ner, men det är inget gott betyg åt den mat jag väljer.

Om jag väljer en maträtt för att den är godast och framtår som den smakligaste av två val - så är det ett gott betyg åt maten.

På samma sätt är det med alla val -- väljer du bort något och därför får något annat så har du inte aktivt valt på meriterna av det får -- alltså har du inte gett det du får ett gott betyg och därför valt det.

Väljer du något aktivt för att det framstår som lockande - så är det gott betyg.

Här säger man att man valde bort Mona -- och alltså inte att man aktivt valde Alliansen politik.

micro1132010-09-23 11:30

Till och med du talar om "det sätt som de rödgröna letts på" -- och därmed inte underkänt åt politiken som sådan.

Det är allltså ni, inte jag, som framhåller att orsaken till att Alliansen fick flest röster inte ligger hos Alliansen själva.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?