Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 717 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Liftactiv | 2010-04-12 21:34 | |
![]() | BRÅ: "Andelen kvinnor som uppger att de utsatts för våld eller hot i arbetslivet har ökat påtagligt." Amnetsty: "Under 1990-talet har antalet anmälda fall av misshandel mot kvinnor i Sverige ökat med omkring 40 procent. Ibland tolkas denna siffra som att fler och fler kvinnor vågar anmäla övergrepp, men det mesta tyder på att det faktiskt har skett en ökning av antalet kvinnor som misshandlas enligt Amnestys rapport från 2004." Oh ja Måns_E - det är jag som misstolkar och hakar upp mig på petitesser..... | |
| Liftactiv | 2010-04-12 21:36 | |
![]() | För visst är ökad misshandel mot kvinnor en petitess?!?! | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 21:36 | |
![]() | Lisa, japp när det gäller detta ämne tror jag det! Tror det mesta i livet som är svårt bygger på rädsla. Nämn något du ej tycker om, så kan jag lätt relatera det till någon slags rädlsa. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 21:38 | |
![]() | eller åtmistone försöka ;) | |
| Liftactiv | 2010-04-12 21:42 | |
![]() | Jag gillar inte blodpudding. Huuuva - farligt. Nej.... Den teorin funkar inte mollee - sorry. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 21:45 | |
![]() | Hehe. Kan det inte vara så att du vet att blodpudding innehåller blod, och därför undermedvetet tycker det är snuskigt. Jag gillar inte heller blodpudding (fick jag för mig) just för att jag tycker det är osmakligt med mat som innehåller blod. Sedan åt jag det för nån månad sen, och det var godare än vad jag kunde minnas :) Hehe, jag vet man kan inte skylla allt på rädsla, men jag tror mkt hat bygger på just rädsla iaf :) | |
| Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-12 21:50 | |
![]() | Det Nationaldemokraterna försökte göra i Landskrona nyss är ganska talande för hur de här partierna försöker skrämma upp folk. Så otroligt osmakligt att försöka göra en vinst på en kvinna som blivit mördad, genom att åka dit och piska upp hat mot invandrare. Som tur var blev aktionen inte så lyckad eftersom de flesta människor är för smarta för att köpa de här partiernas generaliseringar kring invandrare. | |
| Liftactiv | 2010-04-12 21:53 | |
![]() | Jag kan ju bara svara för mig, även om jag för dagen inte alls tror att jag tänker rösta på SD, men nej - varken rädsla eller hat är isf. min anledning. Möjligen irritation på de "etablerade" och odugliga partin som varit vid makten under stor del av min livstid..... | |
| Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-12 22:01 | |
![]() | På vilket sätt är SD dugligare då, Liftactiv? Om du bara vill ha något nytt så kan du väl rösta på Linda Rosings parti istället? | |
| Liftactiv | 2010-04-12 22:06 | |
![]() | Jag anser SD ha betydligt öppnare ögon vad gäller t.ex. skola, äldreomsorg och sjukvård och det eftersom de anser att detta ska få kosta. På bekostnad av att inte ta in fler från andra länder - ja. Men det får det vara värt ett tag. | |
| guuapiiiTa | 2010-04-12 22:08 | |
![]() | BetaBäst: "På samma sätt så ÄR ju de muslimska länderna långt efter oss i väst vad det gäller kvinnosyn, allas lika värde, synen på homosexualitet osv. " okej, vart i Koranen står det att kvinnor och män har olika värde? du vet ju inte ett dugg om vad du snackar om! vad för kvinnosyn menar du att Islam har? Jimmie Åkesson pratar om saker han inte vet ett skit om, jag tycker han borde skaffa sig kunskap och fakta om Islam, även Kristendomen innan han uttalar sig och påstår saker om både Kristendomen och Islam som inte stämmer någonstans! Om SD fick bestämma, vilka rättigheter hade muslimerna som bor i Sverige fått ha då? De vill ju inte ha några moskéer och tycker att det är dåligt att skolorna även måste servera mat utan fläsk, för att det finns så mycket muslimer. Och de tycker det är dåligt att skolavslutningar i kyrkor förbjuds, för muslimernas skull. Ja, men vad ska man göra då, köra ut alla muslimer från Sverige eller? (som redan bor här) För att bevisa Jimmie Åkessons okunskap i sina uttalanden, så kolla på detta klipp: www.youtube.com/watc...P2 Kmh3K2qc | |
| remvanrijn | 2010-04-12 22:11 | |
![]() | Dödm.. hahahaha på samma vis som sossarna försöker skrämma upp folk och göra vinst på de som blivit arbetslösa, mkt osmakligt av Mona hahaha. Till er som nästan gör det i byxorna vid tanken att SD eventuell, kanske, möjligen kommer in i riksdagen.. öhhhhh , i Danmark och Norge har liknande partier funnits med i flera år. I Holland kan Geert Wilder`s muslim fientliga PVV bli landets tredje största parti vid nästa val.. vad är problemet för er?? | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 22:11 | |
![]() | "Möjligen irritation på de "etablerade" och odugliga partin som varit vid makten under stor del av min livstid....." Rädsla och orolighet angående sveriges välfärd? ;) | |
| guuapiiiTa | 2010-04-12 22:16 | |
![]() | så vad hände med religionsfriheten? | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 22:18 | |
![]() | De som stör mig är inte att SD kanske hamnar i riksdagen, det som gör mig orolig är att folk röstar på vilket parti som helst bara för att det ska bli en ändring. Hallå!!! Ni vill att folk ska öppna ögonen, öppna era egna ögon och fråga er själva varför ni egentligen vill rösta på SD. Tror fortfarande att det handlar om rädsla som går ut på att ni är oroliga för att sverige håller på att gå under, ni är desperata efter en förändring, vilken spelar ingen roll bara det blir bättre eller nåt radikalt så de andra partierna skärper sig. SD lovar bättring och detta köper ni? Eller köper och köper " det kan ju inte bli sämre". Ni spottar på vanliga svenssons för att de är naiva och oförstående och att de går på allt som sägs i aftonbladet ocgh att de är förblindade av medier, och ändå sväljer ni SDs propaganda med hull och hår. Personligen litar jag fan inte på vad något parti lovar ö.h.t. Det var samma sak vid förra valet; vi röstar på det partiet så blir det äntligen ändring. Folk fick som de ville, men vart detbättre? Nej, jag märker ingen skillnad | |
| Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-12 22:19 | |
![]() | Remvanjrin: Har Mona S åkt till en liten ort där någon blivit mördad och haft en demonstration mot invandrare? Eller hur menar du att det är på samma vis? Danskt Folkeparti har ca tusen gånger bättre retorik och kan tala för sig cirka en miljon gånger bättre än SD, men de är fortfarande ett gäng främlingsfientliga galningar, you do the math. | |
| remvanrijn | 2010-04-12 22:20 | |
![]() | hmm, sån rädsla behöver du bara ha när Lars Ohly "ge bort pengar som man inte har" + Mona S "tar bort initiamentet att jobba för välfärden" + Maria W +Peter bihang "beskattar bort energin som behöves för att producera välfärden här i landet" kommer till makten tror jag | |
| Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-12 22:21 | |
![]() | (Och i Tyskland på 30-talet fanns också ett ganska stort främlingsfientligt parti, Remvanjrin. Varför drog du inte det som jämförelse istället? Se hur bra det gick för dem.) | |
| remvanrijn | 2010-04-12 22:23 | |
![]() | Metall . nä , men Mona S åker till en ort där några företag pga av den världsomfattande kris ha behövts läggas ner eller varsla och skrämt upp arbetare hur usel deras tillvaro kommer att se ut om sittande regering blir kvar efter valet | |
| remvanrijn | 2010-04-12 22:24 | |
![]() | Hmm, tror nån på allvar att SD drar ut i krig mot grannländerna för astt skapa nåt slags storsverige?? | |