Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 626 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| alex666 | 2010-04-27 12:25 | |
![]() | regression. Att vara ateist är att göra ett ställningstagande som är omöjligt eftersom grunden till ställningstagandet inte går att definera, således är agnosticism inte "intellektuell feghet" utan det som du antagligen vill kalla "ateism". Så korrigera din attityd eller knip trut. | |
| Peddape | 2010-04-27 18:48 | |
![]() | Palini Nje, jag håller nog inte riktigt med. De grupper som regression nämner kan dock kanske vara med och konkurera. Förmodligen så hånas muslimer mer, men det anses inte lika okej bland folk. Kan det inte vara så? Men jag må ha fel, det har hänt förut. | |
| GubbenSlusk - Ej medlem längre | 2010-04-27 19:26 | |
![]() | Att se, höra, känna, tala, sjunga, äta, skita, sova, ha sex, köra bil, jobba, ha semester m. m, kan vi inte göra utan Gud. Inte skriva heller, så alltså är det Gud som skriver det här, precis som det också är Gud som läser det. Allt annat är en illusion som de gamla indierna kallade "maya". Maya är den slöja som befäster sig både som skapelsen och det som hindrar oss att se klart bortom de begränsningar vilka våra egocentrerade världar är omgivna av. | |
| TomasLeonard | 2010-04-27 22:48 | |
![]() | Ja du har rätt sluckgubben, men nu skriver Gud ;- Sluskgubben, du är knäpp och har helt fel!!! ...detta var alltså inte jag som skrev detta bara kom ihåg, så skyll inte på mig lol! | |
| regression | 2010-04-27 23:49 | |
![]() | alex666 Jag kan tänka mig en gud med egenskaper såsom de beskrivs inom de stora världsreligionerna, på samma sätt som jag kan tänka mig en person som Sauron, Det Stora Spagettimonstret eller JR Ewing. Jag tror emellertid inte att någon av dem finns på riktigt. Se där. Jag har inga som helst problem med att definiera mitt ställningstagande. Det var inte ens halvsvårt. Men du kanske kan vidarebefordra din kvällskurs i Pubertal Filosofi A så jag kan lära mig att se på världen genom dina ödmjuka glasögon. Adressen är Farsor-På-Stan, 25993 Vittulsberg. Vi kan säkert ge och ta av varandra. Nästa vecka: Är färgen grön verkligen lika grön för mig som för dig? Vi korkar upp acnekrämarna klockan 18 dubbelkvart. | |
| Snoosy | 2010-04-28 00:04 | |
![]() | Det är ingen enkel fråga TS ställer. Varför ens diskutera sånt vi iaf aldrig får veta svaret på? :) Kan däremot tycka det är synd om människor som tyr sig till något som det inte finns några klara bevis om. | |
| Snoosy | 2010-04-28 00:05 | |
![]() | ..allt handlar bara om en tro. Och den tron går mycket ut på vad Gud är. Sorgligt! | |
| Snoosy | 2010-04-28 00:05 | |
![]() | ..allt handlar bara om en tro. Och den tron går mycket ut på vad Gud är. Sorgligt! | |