Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 229 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LisaLong | 2010-05-05 16:36 | |
![]() | Förresten är du bättre i magen Broken? | |
| apbur | 2010-05-05 16:38 | |
![]() | Tänk att jag inte ens tycker tarmbesvär är särskilt OT i den här tråden. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-05 16:39 | |
![]() | Nu hänger jag inte med Lisalong? | |
| LisaLong | 2010-05-05 16:40 | |
![]() | Broken jag tar det privat. apbur what ever... | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-05 16:42 | |
![]() | Jag ställde seriösa frågor om hur man ska se på psykiskt sjuka personer som hör röster. Ingen verkade vilja svara på detta. Om man ska tro på andevärlden borde man inte kunna utesluta att det är andar som försöker ta kontakt. | |
| LisaLong | 2010-05-05 16:46 | |
![]() | Larvbrud..jag svarar mer än gärna på din om du kan svara på min:) Jag tror säkert att många som blir stämplade psykiskt sjuka verkligen hör röster. | |
| blue_moon | 2010-05-05 16:48 | |
![]() | Det skulle mycket väl kunna vara andar som söker kontakt. Men alla människor kan inte hantera dessa influenser/upplevelser. Det gäller att kunna stänga av när man önskar vara ifred. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-05 16:48 | |
![]() | LisaLong: Ja, det är klart att de hör röster. Om det är andar borde det vara fel att räkna in det i sjukdomsbilden. | |
| nippertippan | 2010-05-05 16:50 | |
![]() | Larvbrud, Att lära sig tyda andevärldens kommunikation är lite som att gå i mörker och försöka tolka känslor, förnimmelser, röster. I början är man osäker, det är något man måste träna upp. Och alla medium får till sig och tolkar andevärlden på sitt eget sätt. Vissa förnimmer bara känslor, andra kan se tydligare, andra hör mer röster. Psykiskt sjuka som hör röster kan jag inte uttala mig om, mer än att det måste vara väldigt jobbigt. Hjärnan kan ju också spela en ett spratt om man blir psykiskt sjuk. Det tar som sagt lång tid också att skilja på röster och urskilja bra och dåligt och urskilja energier. | |
| Dyslekso | 2010-05-05 16:53 | |
![]() | nippertippan: hur vet man om det är andars röster man hör och att det inte bara är fantasifoster? Man kan ju liksom träna upp sin förmåga att fantisera också. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-05 16:53 | |
![]() | Nippertippan: Ja, fast det måste vara svårt att avgöra när det är hjärnan som spökar och när det är andar. Även under storseanser borde hjärnor kunna spöka. Finns det några verksamma inom exorcism i Sverige som eventuellt kunde hjälpa psykiskt sjuka med lite ofrivillig andeinfluens? Vore det moraliskt riktigt att ta betalt för den typen av tjänst? | |
| Little15 - Ej medlem längre | 2010-05-05 16:57 | |
![]() | Tänk om många psyksjuka människor egentligen bara är missförstådda medium??? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-05-05 16:57 | |
![]() | Eller tvärtom? | |
| nippertippan | 2010-05-05 16:58 | |
![]() | Dyslekso/Larvbrud: Är det inte en riktigt röst, så är det säkerligen en anderöst, men sen kan man ju urskilja energierna i dom också. Jag brukar sålla ut röster, jag stänger av när jag inte vill höra nåt. Ja, det är svårt att hålla isär och urskilja, men är man intresserad av det, så kan man gå i lära och det tar tid. Många lär sig naturligt från barnsben också. Jag tror inte någon håller på med excorcism i sverige idag? :o Men däremot skulle jag kunna tänka mig att psykiskt sjuka på något sätt har en kanal öppen hela tiden. Och rösterna är i många fall tvångsmässiga. | |
| nippertippan | 2010-05-05 16:58 | |
![]() | Larvbrud, jag går gärna gratis till doktorn.. och till frissan.. och till tandläkaren. | |
| Little15 - Ej medlem längre | 2010-05-05 16:59 | |
![]() | Grundsnygg: Precis. | |
| nippertippan | 2010-05-05 17:01 | |
![]() | Little, personligen tror jag att psykiskt sjuka som hör röster har en svaghet sedan tidigare (kanske trauma) som alternerar hjärnan på nåt sätt, så att man har en öppen kanal och sen är det säkert rädsla och fantasi också som föder på allt. | |
| blue_moon | 2010-05-05 17:01 | |
![]() | Ett professionellt medium har övat upp sin förmåga att öppna och stänga av samt avgöra vilka intryck/budskap som är relevanta i sammanhanget och vad som är "hjärnspöken". I fall av tveksamhet brukar mediet uttrycka detta. Ibland är det svårt att tolka informationenman får. | |
| Dyslekso | 2010-05-05 17:02 | |
![]() | Andarna kanske straffar de "psyksjuka" genom att göra dem tokiga med sina röster, för att de "psyksjuka" har dålig karma från ett tidigare liv!!!??? | |
| Dyslekso | 2010-05-05 17:04 | |
![]() | Det där var en barnslig kommentar från mig, men om Terry Evans hade sagt samma sak hade mången frälst nickat eftertänksamt. | |