Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 420 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-26 11:46 | |
![]() | Bara frågar..Varför lämnar hund utanför butik? *Undrar* | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-26 11:46 | |
![]() | är det inte bäst å lämna hemma??. Jag tycker synd om hundar som måste stå å vänta..:/ | |
| wildman | 2010-05-26 11:50 | |
![]() | Varför skulle det vara synd om en hund som står och väntar? Om den väntar hemma eller utanför affären är väl egalt. Eller rättare sagt, väntan utanför affären är mindre eftersom man fick följa med matte/husse på promenad dit. Jag ser ärligt talat inte problemet. Visst händer det otäcka saker med hundar, dom stjäls, blir påhoppade, biter barn etc. Men det är ju en försvinnande liten risk med tanke på dom TUSENTALS (tja, sannolikt närmare hundratusentals) hundar som varje dag står utanför affärer utan att det händer något. Sen om man ställer dom i stekande solsken etc, det är ju en helt annan fråga. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-26 11:54 | |
![]() | Niskanen: Eftersom jag själv aldrig skulle lämna min hund utanför affären så kan jag bara gå på känsla. I vissa fall tror jag folk synkar handlingen med rastningen av hunden för att slippa gå ut flera gånger, i andra fall att folk anser det onödigt att inte låta hunden få den extra promenaden när man ändå ska ut, i vissa fall är det nog helt enkelt så att man smiter in till affären under promenaden för att andan faller på. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-26 11:57 | |
![]() | Wildman: Förstår vad du menar, men för vissa räcker det helt enkelt inte att %-satsen är liten att något skulle hända, den finns och det är mer än väl. Den dagen något väl händer sin egen hund tror jag inte att man direkt bryr sig om att det händer mycket sällan. | |
| HumbleBug | 2010-05-26 12:00 | |
![]() | Klart det finns risker med att lämna en hund utanför butiken. Det finns ungdomar som driver omkring och inte har nåt att göra och kan hitta på nåt, släpa iväg hunden för att det är kul. Det finns mentalsjuka människor som kan hitta åp saker. Det finns mammor som inte klarar av att hålla uppsikt över sina ungar. Frågan är, om man verkligen bryr sig om hunden så enormt mycket, varför vill man ta risken? Att tänka "det händer inget på så kort tid" - tja, det är lite naivt... | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-26 12:23 | |
![]() | Här står lite om hundstölder i Malmö. Man ska nog inte vara så säker på att ingen vågar stjäla en pitbull eller liknande ras för de verkar vara rätt så attraktiva för hundtjuvarna. www.sydsvenskan.se/m...22 0837.ece Apbur, här är nån som vill ha hunden i hundbur, på tal om dina kattburar ;) www.gp.se/nyheter/mo...un dstolder | |
| wildman | 2010-05-26 12:31 | |
![]() | Larvbrud. Enligt den listan har alltså 10 hundar stulits på 4 år i Malmö, Sveriges tredje största stad. När det gäller ras har du ju rätt, men den siffran i sig stöder ju min tes om att det är väldigt ovanligt i vilket fall. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-26 12:33 | |
![]() | Jag förstår inte vad alla ni paranoida människor vill, som tjatar om risken att få hunden stulen. Vi tar kalkylerade risker hela tiden. Att vi kan bli överkörda om vi går över gatan, få ens barn våldtagna om vi låter dem leka utomhus, ja vi kan få en meteorit i knoppen även om vi ligger kvar under sängen inomhus. Vad har detta med djurplågeri att göra? Skulle man på något vis vara medskyldig till djurplågeri för att man missbedömt risken att få sin hund stulen utanför ICA? De föräldrar som får sitt barn kidnappat och våldtaget, är de medskyldiga? Tagga ner lite! | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-26 12:37 | |
![]() | Jag visste att jag inte borde googla ämnet:( Hittade flertalet artiklar om stulna hundar som använts som bytesdjur till kamphundar, flera som har stulits bara för att plågas till döds, de som haft en fruktansvärd tur har tjuven försökt sälja vidare via blocket och på så vis har ägarna återfunnit sin älskade familjemedlem. Vidrigt, googla inte! | |
| wildman | 2010-05-26 12:40 | |
![]() | Nouba, du bör heller inte googla våldtäkter, överfall, rån, hemska sjukdomar mm mm ;-) då kan det bli jobbigt att leva ;-) | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-26 12:43 | |
![]() | Klart kan hända vadsomhelst, kan dö av bil närsomhelst, blir påkörd o.s.v o.s.v men jag PRATAR om HUNDAR... Folk som har hundar, spelar ingen roll vilken ras, kan ju stjäla ändå. Pitbull amstaff o.s.v kan faktiskt bli stulen. En kille lämnade sin hund utanför butik MAX 2 minuter, sen när han kom tillbaka så var hunden helt DÖD. Finns tidning men minns ej vad den har för rubik, hunden dog av misshandeln, 2 minuter kan betyda mycket.. | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-26 12:45 | |
![]() | Jag respekterar ER som brukar lämna hunden utanför men jag tycker det är synd om hundar, varför? varför ska dom sitta bunden för o vänta?? låt dom va hemma o leka eller sova eller nåt. Sett många hundar står ute och ser förtvivlad ut, rädd ut men kanske är inte det, men finns också många hundar som skäller o skäller.... | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-26 12:45 | |
![]() | Om tex din hund skäller, är rädd, eller känner sig otrygg ska man väl inte lämna den utanför???.. | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-26 12:46 | |
![]() | Kan se om jag hittar en nogg där killen skrev mycket om hans hund som blev stulen o efter 4 veckor fick han tillbaka ovårdad hund..stackars!! | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-26 12:50 | |
![]() | Niskanen skrev: "Om tex din hund skäller, är rädd, eller känner sig otrygg ska man väl inte lämna den utanför???.." Nej, vem ha påstått det? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-26 12:55 | |
![]() | Wildman: Det tror jag inte, flertalet av ovanstående saker har jag själv eller någon i min närhet gott igenom utan att lida värre men. Skulle min hund stjälas, utan att jag vet vad som händer honom så skulle jag aldrig bli mig själv igen. | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-26 12:55 | |
![]() | Finns folk som gör det alltså..Ingen av er har skrivit men FINNS folk som lämnar sin hund sådär : | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-26 12:56 | |
![]() | "Larvbrud. Enligt den listan har alltså 10 hundar stulits på 4 år i Malmö, Sveriges tredje största stad. När det gäller ras har du ju rätt, men den siffran i sig stöder ju min tes om att det är väldigt ovanligt i vilket fall." Vänta nu... Låter på dig som om jag hävdat att hundstölder är vanligare. Fattar inte... | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-26 12:56 | |
![]() | Är det väl bäst lämna hundar hemma så slipper det hända något??. | |