Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| af81 - Ej medlem längre | 2010-05-31 21:57 | |
![]() | Anneli: nej jag skulle skrivit ett svar enkom till dig, fel av mig att tilltala er samtidigt. Angående det du skrev: "Israel FÅR inte attackera dom på internationellt vatten!" Du kan inte hävda detta som självklart, det är inte fastställt. Jävligt dumt av dom dock. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-31 22:00 | |
![]() | Ja, varför i helvete väntade inte Israel tills båten kom in på deras territorialvatten? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-31 22:00 | |
![]() | Jo,jag såg att vi skrev FÅR,men jag hade inte hunnit läsa Måns FÅR. | |
| Måns_E | 2010-05-31 22:01 | |
![]() | af81, Ja skillnaden är väl att jag tycker att rättsläget är solklart, Israelerna hade inget där att göra. De kan inte hävda att det pågår en väpnad konflikt mellan staten Israel och några båtar som kommer med hjälpsändningar (oavsett om de ombord på skeppen gillar Israels ockupation eller ej). De har inte rätt att flytta gränserna för sitt territorialvatten, och definitivt inte utöka det så att gränser går tre-fyra gånger längre ut än vad den egentligen gör. De har inte rätt att angripa skepp ute på internationellt vatten. Med andra ord så finns det inte så mycket mer att diskutera angående om Israel har begått brott mot folkrätten. | |
| Minta | 2010-05-31 22:02 | |
![]() | Tror ni att Israel hade funnits kvar om de varit snälla och jovialiska mot sina grannar? | |
| micro113 | 2010-05-31 22:09 | |
![]() | Minta Det här var inte deras grannar. Det här handlar om några fartyg på internationellt vatten med sikte på Gaza och inte med beväpnade trupper på väg mot Israel. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-31 22:12 | |
![]() | Fortfarande inga livstecken från Mattias Gardell och Edda. Vad pågår egentligen? | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-05-31 22:16 | |
![]() | "Några fartyg" som enbart var ute i provokativt syfte! Ngt humanitärt bistånd behövs inte alls i dagsläget. Lösning: Sluta skicka raketer över gränsen in i Israel! Säger inte följande citat "hundratals palestinier från Gaza kommer till Israel för medicinsk vård" att hela situationen är sjuk - de enda som gör ngt konstruktivt är Israel själva och detta trots att dom är helt lämnade/svikna av yttervärlden, i synnerhet av den opportunistiska världspressen vars tendensiösa, selektiva rapportering aktivt förvärrar läget. Israel har haft och har ett sagolikt tålamod med sina grannar! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-31 22:20 | |
![]() | Om Israel är så lätt provocerade..så kallas det förföljesemani. | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-05-31 22:20 | |
![]() | Minta: Den frågan verkar inte ens få ställas i tankevärlden. Inget annat land hade tillåtit så enormt mycket som Israel gjort under årens lopp. Vilket annat land som helst hade fått militärt bistånd för länge sen för att kunna försvara sina gränser. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-31 22:26 | |
![]() | När jag klev av båten i Israel för ca 10 år sedan skrev dom upp numret på min videokamera. Vad jag hade i handväskan hade dom ingen koll på. | |
| vuk | 2010-05-31 22:27 | |
![]() | Yamaha - "Jaha, nu talar vi om legitimitet. Det är legitimt att misshandla de israeliska soldaterna. Okej, är det också legitimt att forcera andra länders gränser med sex lastfartyg och åtskilliga politiska extremister? Ska Israel rentav välkomna alla former av terroristaktioner" Legitimitet, men kära vän hur mycket knut kan du slå på dig själv, Israeliska soldater som bordar fartyg med förnödenheter på internationellt vatten är en brottslig handling, ett väpnat angrepp varpå människor givetvis har rätt att försvara sig. Otroligt modigt av dem måste jag säga, jag hade aldrig vågat försvara mig mot en hord stenhårda Israeliska kommandosoldater. De är skolade i att avrätta folk för staten Israel och till skillnad från sina svenska kollegor är det något de tillämpar ofta. Är det en terroristaktion att förse svältande människor med förnödenheter? På vilket sätt? och utifrån vilken befängd definition kommer du fram till den slutsatsen? Har läst EU:s definition som är minst sagt vid men den passar knappast. Däremot är Israels agerande hyfsat nära terroristverksamhet, att med våld angripa skada döda och kidnappa civila i politiska syften finns med. Glöm dessutom inte att blockaden från början är en styggelse, att på fredlig väg försöka bryta denna med hjälp av mat och mediciner kan knappast anses som ett angrepp mot Israel, | |
| wulf - Ej medlem längre | 2010-05-31 22:32 | |
![]() | Hade tänkt spela lite ordspel här men råkade hitta den här tråden. Jisses, här är ju ämnen till många statsministrar. Speciellt imponerande klippet från Måns innehållande detta i rubriken: "MER ÄN 100 judiska Australiensare fördömde Israels agerande idag" . Imponerande att mer än 100 st av 84 000 ....... Undrar vad vi skulle lära oss av det inlägget???? | |
| micro113 | 2010-05-31 22:37 | |
![]() | wulf Samma sak om man kan lära sig när man läser att; "hundratals palestinier från Gaza kommer till Israel för medicinsk vård" kanske. Jag klurar fortfarande på vad det ska säga. | |
| cheesemaster | 2010-05-31 22:40 | |
![]() | det här är det sjukaste på länge.. nu måste terrorn få ett slut. israel är det vidrigaste påhittet nånsin. | |
| wulf - Ej medlem längre | 2010-05-31 22:41 | |
![]() | micro113 Jag är ganska övertygad om att det nog är mer komplicerat än att det går att klura ut i en ordspels-chatt. Men det är klart att man kan försöka... | |
| wulf - Ej medlem längre | 2010-05-31 22:43 | |
![]() | Micro 113 Läs och begrunda; www.theaustralian.co...11 18491179 Hojta till när du kläckt de två nötterna :) | |
| YamahaJet | 2010-05-31 22:45 | |
![]() | Vad fruktansvärt naiva ni är. Är en samling med internationella extremister och islamister hjälparbetare bara för att de har mackor med sig? Finns det inget sätt alls att sända förnödenheter till Gaza än att forcera gränserna med sex lastfartyg samtidigt som man skriker palestinska stridsrop? | |
| vuk | 2010-05-31 22:49 | |
![]() | ""Några fartyg" som enbart var ute i provokativt syfte! Ngt humanitärt bistånd behövs inte alls i dagsläget. Lösning: Sluta skicka raketer över gränsen in i Israel! Säger inte följande citat "hundratals palestinier från Gaza kommer till Israel för medicinsk vård" att hela situationen är sjuk - de enda som gör ngt konstruktivt är Israel själva och detta trots att dom är helt lämnade/svikna av yttervärlden, i synnerhet av den opportunistiska världspressen vars tendensiösa, selektiva rapportering aktivt förvärrar läget. Israel har haft och har ett sagolikt tålamod med sina grannar!" Välkommen till en uppochnedvänd värld. Tror du på det du just skrev? Att Israel försöker att storsint vårda Gaza. Behövs inte bistånd? De läkare som varit på plats hävdar knappast det, EU:s "utrikesminister" som varit på plats säger knappast det, Carl Bildt var förfärad över att Israel under Israels angrepp på Gaza totalförstörde de få fabriker affärer och den lilla infrastruktur som fanns. Inte bara med flygbomber och stridsvagnar utan helt enkelt apterade sprängladdningar inne i fabriker affärer och liknande. Gerald Kaufman judisk mp i brittiska parlamentet liknar blockaden och hela gaza med tyskarnas behandling av judar i Warzawa ghettot. På UD:s hemisda framgår att 80 % av gazas befolkning nu pga av blockaden lever under fattigdomsgränsen. B´Tselem rapporterar om folk som protesterat mot de dödszoner som omgärdar gaza och som täcks av Israeliska krypskyttar i torn som brutalt skjutits ihjäl. FN:s gemensamma uttalande på UNRWA.org lyder som följer "We wish to make clear that such tragedies are entirely avoidable if Israel heeds the repeated calls of the international community to end its counterproductive and unacceptable blockade of Gaza." Israel svälter och straffar en hel befolkning. Använder dom som gisslan och fångar. Hamas raketer är fel de är dock en spott i havet mot Israels, israels raketer som dödade 1300 människor varav 900 civila mot hamas raketer som dödade 3... Brukar alltid fascineras av tanken på att det fanns svenskar och tyskar som inte såg det felaktiga i Nazitysklands agerande. Det var självförsvar, judarna far inte illa, de tas väl om hand, de som köpteTysklands propagandabild. Det lustiga är att samma beteende givetvis finns idag, du EpsilonNoll är beviset, israel gör inget fel, de blockerar inte de vårdar, bidrag behövs inte, läget är fint i gaza, att du är den svensken att du är den tysken. Så vakna upp ur din sagovärld. | |
| wulf - Ej medlem längre | 2010-05-31 22:49 | |
![]() | YamahaJet Uppenbarligen är detta ett faktum som redan har glömts bort i sammanhanget. Dessa fredliga varelser med sina klämkäcka ramsor man snart hör dagligen över hela världen. | |