Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 23 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| zagg - Ej medlem längre | 2010-06-02 19:58 | |
![]() | "...när majoriteten av svenskar definitivt inte vill ha med muslimer att göra och gapar och skriker över att de kommer hit och bär slöja och liknande". jaså, är det så majoriteten av svenskarna beter sig, lycopers? Inte en enda som jag känner iaf. | |
| bove | 2010-06-02 20:03 | |
![]() | lyco: Det är inte samma människor som klagar på muslimer som klagar på Israel. Tvärtom verkar islamofobi och vurm för Israel ofta gå hand i hand. Som i Sverigedemokraterna till exempel: www.sdkuriren.se/blo...ls _60_arsd | |
| stefanpbb | 2010-06-02 20:05 | |
![]() | Kommer att storhandla israeliska varor. | |
| MiniLudd | 2010-06-02 20:22 | |
![]() | Ja mä! | |
| Mårten | 2010-06-02 20:25 | |
![]() | "Så länge inte Hamas accepterar staten Israel lär inte det ske... Det är den största rädslan hos Israel, att Hamas ska kunna ta in mängder med vapen för att starta ett regelrätt krig." Det där är ett vanligt argument men ett som jag verkligen inte förstår. Att inte acceptera (recognize) en stat är inte synonymt med att vilja förinta den eller att spela dum om att landet inte finns. Det är bara ett starkt diplomatiskt uttryck. Mahatma Gandhi erkände t.ex. aldrig Pakistan (Israel erkänner f.ö till dags dato inte heller Pakistan), Japan har aldrig erkänt Nordkorea, Nordkorea inte Sydkorea, Kina inte Taiwan, listan är väldigt väldigt lång. Om det nu är så extremt avgörande att Hamas erkänner Israel, varför är det ingen som ligger på t.ex. de tjugo FN-medlemsstater som inte erkänner Kroatien eller tvingar Vatikanen att erkänna Montenegros självständighet? (jag ignorerar tillfälligt att det rimligtvis borde finnas ett krav på Israel att erkänna Palestina om det nu är så viktigt med ömsesidigt erkännande) | |
| Anarquista - Ej medlem längre | 2010-06-02 20:25 | |
![]() | När revolutionen kommer ligger ni jävligt risigt till. | |
| MiniLudd | 2010-06-02 20:32 | |
![]() | Om Henning Mankell kan man på Wikipedia läsa; "I dagsläget stödjer han den av FN terrorstämplade organisationen Hamas i sina försök att bryta den israeliska blockaden mot Gaza." och; "Under sin tid i Norge kom Mankell i kontakt med det maoistiska Arbeidernes Kommunistparti (marxist-leninistene) och deltog aktivt i dess verksamhet, dock utan att vara partimedlem". Så vad han säger om händelseförloppet kan man ju verkligen ta med en nypa salt! Synd bara att vi fick hem dessa kommunistterrorister igen dock. | |
| Mårten | 2010-06-02 20:33 | |
![]() | sen när bryr du dig om vad FN hävdar vara Terror, misstänker att du inte har Goldstonerapporten på nattduksbordet direkt | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2010-06-02 20:40 | |
![]() | Anarquista: Revolutionen har redan kommit (1919) och gått. Jag glillar för övrigt Bakunin, Leon Trotsky och Kropotkin, hade de fått sin vilja igenom mot Marx, Lenin och Stalin så hade det kanske blivit en annan värld. PS: JAg har aldrig kallat mig kommunist, röstar mest borgerligt eller på Miljöpartiet. | |
| bove | 2010-06-02 20:40 | |
![]() | FNL ansågs av det borgerliga etablissemanget vara en terrororganisation en gång i tiden. ANC likaså, och det finns mängder med likadana exempel. Befrielserörelser är aldrig populära förrän den stora massan börjar få upp ögonen för orättvisorna och de politiska och ekonomiska makthavarna inser att det är dags att vända kappan efter vinden om de inte vill att folk ska inse deras verkliga natur. Jag har sagt det förut; historiens dom över den israeliska fasciststaten och dess medlöpare kommer att bli hård. | |
| Herr Banan - Ej medlem längre | 2010-06-02 20:42 | |
![]() | Ett antal människor är döda. Kan någon förklara varför de måste dö. En förklaring som man i så fall skulle kunna presentera öga mot öga med de dödas familjer. Ursäkta men jag tror inte på versionen att soldaterna agerade i självförsvar och var tvungna att skjuta ihjäl x antal personer. | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2010-06-02 20:44 | |
![]() | MiniLudd: Tror nog att Wikipedia så småningom redigerar/tar bort inlägget, tydligen gjort av en sionistfanatiker. Det är fanatikerna i båda läger som faktiskt är det största problemet. Själv är jag definitivt en centerextremist. | |
| Mårten | 2010-06-02 20:47 | |
![]() | Än mer to the point: ANC VAR en terrororganisation, men den har rättfärdigats av historien då den slogs mot en tillräckligt ondskefull fiende. Precis vad som kommer hända med Hamas. | |
| MiniLudd | 2010-06-02 21:05 | |
![]() | Visst, det får ni ju tycka. Jamaha Jet sätter mina egna känslor på pränt så jävla bra; "Ska man se på respektive konflikt ur ett etniskt perspektiv så är det varken de "våldsamma" judarna eller serberna som drar runt i gäng i västvärlden och ägnar sig åt oprovocerad våldskriminalitet, vilket däremot i mångt och mycket är vad deras motparter i konflikterna ägnar sig åt internationellt. Judar är ett fruktansvärt intelligent folk som trots sitt ringa antal står bakom mycket av vår civilisations framgång, medan deras grannar i Mellanöstern ännu inte kommit längre än att konsekvent spränga sig själva i luften och stena kvinnor". "Hela Mellanöstern är en smältdegel av krig, primitivitet och religiös fanatism, och har varit det i tusentals år, och om Israelerna är anledningen till detta i sin egen region, så undrar jag vilken förklarning som går att finna i Irak, Iran, Turkiet och andra området som domineras av dessa fridfulla islamister. ...eller annars på platser utanför Mellanöstern där dessa fridfulla människor och deras sydösteuropeiska religionsfränder etablerat sig. Såsom Södertälje, Landskrona, Rosengård". | |
| micro113 | 2010-06-02 21:15 | |
![]() | Mini Ludd Vad du och Yamaha missat grovt är att Södertäljes "islamister" mest består av Syrianer (assyrier) .... hur får ni ihop det? | |
| Anarquista - Ej medlem längre | 2010-06-02 21:19 | |
![]() | Förväntar du dig att rasistiska högerstollar ska ha koll på fakta? | |
| Mårten | 2010-06-02 21:23 | |
![]() | MiniLudds inlägg är ju nästan definitionen av etnisk rasism och inte islamofobi så jag tror inte det spelar någon roll att Assyrier är kristna. Problemet med dem är att de inte är judar. | |
| MiniLudd | 2010-06-02 21:24 | |
![]() | Nja du, jag är gammal Södertäljebo och utvecklingen där innan jag flyttade var att det kändes gå mer och mer åt fel håll när fler och fler burkor började dyka upp. Syrianer och muslimer tycker uppenbarligen ännu mer illa om varandra än svenskar och syrianer, iaf enligt dem syrianer man pratat med :P | |
| MiniLudd | 2010-06-02 21:27 | |
![]() | Va säger ni om syrianernas "islamofobi" då, eller är det som vanligt bara blåögda svenskar som kan hata? | |
| MiniLudd | 2010-06-02 21:28 | |
![]() | Ja, då får jag väl vara islamofob då för jag gillar inget med Islam (eller religion överhuvudtaget), så visst Mårten, med nöje! | |