Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 23 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Venatici | 2010-06-08 22:24 | |
![]() | regression: vi "äldre" tycker att 16 inte är någon ålder. Men likt förbannat kan 16-åringar mycket mer om sex än vad vi gjorde i samma ålder. På gott och ont. Jag tycker det kan vara farligt att underskatta ungas sexuella erfarenheter. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-08 22:24 | |
![]() | och jo, det är grov misshandel som det handlar om. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 22:25 | |
![]() | Venatici: Mm antingen det, eller så får någon byta åsikt. För såhär kan vi inte ha det*klirr* | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-08 22:25 | |
![]() | alltså åtalet. vad som skett är en annan sak som rätten får ta ställning till. | |
| Venatici | 2010-06-08 22:26 | |
![]() | Om båda är med på det och utövar BDSM enl den modell som man ska, är det inte misshandel. Men som sagt, vi vet inte mer om fallet än så som media valt att vinkla det. | |
| regression | 2010-06-08 22:26 | |
![]() | Venatici: Jag var ironisk. Jag beundrar ditt lugn. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-08 22:27 | |
![]() | V vem har sagt att det var bdsm "enligt den modell som man ska" som utövades? | |
| Venatici | 2010-06-08 22:27 | |
![]() | Nouba: i just detta fallet får vi väl bråka om vem som ska byta åsikt då. Så det känns som vanligt igen :) | |
| regression | 2010-06-08 22:27 | |
![]() | ramsay: Den unga kvinnan. | |
| Venatici | 2010-06-08 22:27 | |
![]() | Ramsay: Ingen. Just därför jag säger att vi vet för lite. Men av texten att döma verkar han inte direkt vara nybörjare på området. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-08 22:28 | |
![]() | det är det som skall prövas. sen tycker jag det är osexigt, oispirerande och ointelligent att börja prata om rörelsen BDSM och dess regler bara för att man gillar våld och gränser. men det är en annan fråga. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-08 22:29 | |
![]() | av texten framgår att han ör medlem på en bdsm sida? herre gud vilken klok och trygg master han måste vara... | |
| Venatici | 2010-06-08 22:31 | |
![]() | Ramsay: Du får anta att han är en förrövare, jag gör det inte. Folk i BDSM-kulturen är måna om att sköta sig just för att slippa utspel som i detta fall. Men allt är inte vattentätt. Jag väljer att tro att det gick till så som det bör, men hon har en hispig mamma som inte lyssnar på vad HON tycker. | |
| Venatici | 2010-06-08 22:32 | |
![]() | Att prata om kulturen BDSM är ju högs väsentligt, särskilt om det handlar om en rättssak. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-08 22:38 | |
![]() | nej V, jag antar absolut inte att han är en förövare! jag antar ingenting. jag tittar på möjligheterna. men jag är lagskadad. | |
| MaadMaxx | 2010-06-08 22:43 | |
![]() | ramsay- "av texten framgår att han ör medlem på en bdsm sida? herre gud vilken klok och trygg master han måste vara... " Vart i texten står det? Jag måste vara analfabet eller något, för jag kan inte finna det någonstans? Utgår man från texten står det att de träffat varandra via "Klubb6", en sida för sex, gruppsex och partnerbyte etc... Och jag kan inte låta bli att undra vad denna flicka har att göra på en sida där man måste vara 18år för att skaffa konto.... | |
| apbur | 2010-06-08 22:43 | |
![]() | Om det där ska klassas som grov misshandel får man ju oerhörda problem då man inte kan samtycka till grov misshandel och man får anta att sexlekarna många gånger kan bli ganska mycket grövre än ett par krokodilklämmor och en hundbur. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-08 22:44 | |
![]() | jag känner igen sidan och gav V en gåva, som att ok den e kinky, men du har rätt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-08 22:47 | |
![]() | apbur- jag tror att trycket i åtalet ("det där") legat på att ngt utövats som kunde ha kostat henne livet. men jag kan ha fel. | |
| MaadMaxx | 2010-06-08 22:52 | |
![]() | Men så skönt att jag kan utesluta att jag är analfabet då. ;) Jag tycker förövrigt, utifrån det lilla man kan läsa av texten att han inte verkar vara en väldigt duktig master. Om han varit det så inbillar jag mig att han skulle gått varligare fram första gången de träffades. Men, så är det ju det där att man vet så lite. Exempelvis så kan det ju vara som så att hon har extremt lätt att utveckla blåmärken, sessioner kan lämna märken som visar på att det varit mycket värre än vad det egentligen var. | |