Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 329 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pocaloca | 2010-06-16 08:21 | |
![]() | det skrämmer mig med en del sånt här... - sekter! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-16 09:33 | |
![]() | "De e ju sånt här religiöst svammel vi vill bort ifrån" svammel? ta en titt på din sida dude! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-16 09:39 | |
![]() | sv.wikipedia.org/wik...(A yn_Rand) alternativ till religion. | |
| Urek | 2010-06-16 09:46 | |
![]() | MatsJoel: Det är väl enkelt om du vill bort från 22, det är ju bara att låta bli att gå till sidan och vips, så slipper du den.. :) MatsJoel+1: Religion = Tro Filosofi = Logiskt tänkande utifrån en vetenskaplig grund 22 bygger på frivillighet, mammas och pappas på makt Hehe, har inte räknat minuter, det tar den tid det tar Utrota andra är ett starkt ord men det är sant att jag vill skapa en bra religion som skiljer sig genom: - Ingen Gud, du själv är den det hänger på - Inget prästerskap som tillskansar sig makt över medlemmarna - Öppenhet - Tolerans Detta är några exempel. Jorå, jag dricker kaffe, ingen är fullkomlig.. :) och det står undvik droger, inte att de är förbjudna Pocaloca: Då är vi två, jag gillar inte heller sekter. Det finns otaliga exempel på människor som farit illa i sådana. Det är bl a därför jag också nu försöker starta detta. Sekterna har ju ofta fått härja fritt och stått oemotsagda av världen, haft en stark ledare som gjort sig rik på att hjärntvätta folk. Och vad har de etablerade religionerna gjort? Inte mycket. Så kom gärna med och hjälp till att skapa alternativet. Ramsay: Jag svamlar inte om någon gud… | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-16 09:50 | |
![]() | läs länken då. | |
| Urek | 2010-06-16 09:59 | |
![]() | Ramsay: Finns nog mycket hos Rand jag kan skriva under på men det är ju filosofi. Jag vill skapa en alternativ religion som är lättbegriplig. Tänker åter på detta med sekter som Pocaloca skrev. Kan jag få en eller två att anamma 22 i stället för livets ord eller Jehovas vittnen till exempel, så kommer jag att känna mej mycket nöjd. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-16 10:01 | |
![]() | hahaha:) | |
| Zmrzlina | 2010-06-16 14:44 | |
![]() | Ayn Rand? lol... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-16 19:03 | |
![]() | *buhu* | |
| dullard | 2010-06-16 19:52 | |
![]() | Du har missat nåt viktigt - du har ingen profet! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-16 20:39 | |
![]() | jag tror urek själv aspirerar. | |
| annakarineli | 2010-06-16 21:10 | |
![]() | Men snälla! Visst låter buden bra, men jag förstår inte vad meningen med att skapa en "religion" är? Är det någon slags skämt? Det lilla som står på er sida är inget nytt utan kan snarare läsas i var och varannan tidning och bok om hur man ör leva för att må bättre och få ett lyckligare liv. Jag förstår helt enkelt inte vitsen. Men för all del, buden är goda och allt som främjar det goda är ju gott så visst. Men unikt oc nytt känns det inte. | |
| Urek | 2010-06-16 21:45 | |
![]() | Dullard, profeter är väl hokuspokus? annakarineli, meningen är att få fram en ny religion med ett bra budskap som ersätter de gamla eftersom dessa mer eller mindre står för en massa skit och skapar en massa elände för människor | |
| annakarineli | 2010-06-16 21:49 | |
![]() | Men Urek: Vad får er att tro att ni kan skapa en religion av det som står att i en uppsjö böcker? | |
| Urek | 2010-06-16 21:54 | |
![]() | Om man kan skapa en religion eller inte har jag ingen aning om, det beror väl på om det finns människor som vill tro ungefär som jag. Däremot vet jag att det är värt ett försök eftersom de religioner som finns mest ställer till elände o ju bygger på stoff från andra tider. Så för mänsklighetens skull hoppas jag att jag lyckas... | |
| dullard | 2010-06-16 22:07 | |
![]() | Enligt wikipedia är religion ett trossystem som grundar sig på tron på en eller flera gudar... är det du som är guden då, Urek-schmurek? (: | |
| Urek | 2010-06-16 22:10 | |
![]() | Nä guden i 22 är ens egen kraft och förmåga | |
| regression | 2010-06-16 22:14 | |
![]() | Varför 22? | |
| Urek | 2010-06-17 00:30 | |
![]() | Tillfälligheter, tyckte det lät som ett lagomt antal och en fin siffra | |
| abh80 | 2010-06-17 00:56 | |
![]() | om alla skulle leva efter "behandla andra som du själv vill bli behandlad" och sunt förnuft då skulle världen vara underbar:) | |