Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 201 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-19 22:22 | |
![]() | damn vad snygg victoria var *häpen*. mkt vacker, syns till slut att hon är silvias dotter. | |
| regression | 2010-06-19 23:12 | |
![]() | Ur kungens tal i kväll: ''Ingen ska tro annat än att min högsta önskan är att se dig glad och lycklig. Det har därför varit självklart för mig och din mor att du som varje människa i vårt fria land, utan påtryckningar, skulle välja den till livskamrat som ditt hjärta ljuder. Jag har idag velat markera detta genom att ledsaga dig fram till din blivande make'' Jag vet inte... är det någon mer än jag som tycker att kungens sinne för symboliska markeringar haltar lite här? | |
| Keiward | 2010-06-20 00:43 | |
![]() | De korrekta bröllopsnotan är 20MSEK, inte 139 som det antagits tidigare i tråden. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-06-20 00:48 | |
![]() | Jag är glad att hon stod på sig, att hon blev framförd av sin far. Otroligt vackert :) | |
| Satyra | 2010-06-20 01:00 | |
![]() | Trots att jag inte tycker mig vara intresserad av kungligheter har jag ägnat mestadelen av denna dag åt att följa bröllopsdagen på TV:n. Rörande, vackert och kärleksfullt kändes det rakt igenom. :-) | |
| taxam - Ej medlem längre | 2010-06-20 01:10 | |
![]() | Det ligger ett värde i traditioner, historia och kultur. Skulle vi avskaffa monarkin och införa presidentskap istället...tro inte det blir billigare om det nu bara är pengar det handlar om. Att jämföra människor som inte får sin rätt till sjukersättning (vilket i sig är hemskt) har knappast något med bröllopet eller dess omkostnader att göra. Skulle bröllopet ställts in av solidaritet för de som kommit i en politisk klämma? Ska vi ställa sådan proportioner skulle vi behöva tänka efter i allt vi gör, handlar och äter. Må den som är utan skuld kasta första stenen... | |
| Midna79 | 2010-06-20 01:15 | |
![]() | Om man vill ha en republik (som jag själv t.ex.) är det givetvis inte av ekonomiska skäl man vill avskaffa monarkin. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2010-06-20 01:38 | |
![]() | Det är inte "givetvis" för många. Ser så många kommentarer som kommer av ren missunnsamhet...varför ska "dom" ha, när inte vi får...osv. Kommer bli samma argument med en president . Att man sedan vill ha ett annat statsskick är en helt annan sak men inte många argumenterar för det utifrån ett icke-ekonomiskt-missunnsa mhetsperspektiv. Tyvärr. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-06-20 01:55 | |
![]() | taxam: Håller med. Det är bara pengar det handlar om. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2010-06-20 02:09 | |
![]() | Tack! Inte hört ett bra argument som är emot monarkin förutom pengar. Respekterar att alla har sitt förhållande till frågan men var då saklig! | |
| Midna79 | 2010-06-20 02:18 | |
![]() | Jag har inte hört ett sakligt,välgrundat och vettigt argument för att behålla monarkin under hela min livstid. Men jag håller tummarna. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2010-06-20 02:21 | |
![]() | Alla har vi våra värderingar...men argument som att "dom" kostar pengar o s v tycker jag inte håller. Jag vill ha monarki mycket av traditionella och historiska orsaker som jag tror att vi behöver, respekterar dom som inte tycker detsamma. Men att blanda in sjukskrivna, fattiga o s v i diskussionen tycker jag inte är hållbart för då kan vi hårdra den debatten ner till fattigaste Afrika... | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-06-20 02:21 | |
![]() | taxam: Ja, precis. Det är så mycket avundsjuka bakom dessa kommentarer så det är sorgligt. | |
| Midna79 | 2010-06-20 02:24 | |
![]() | Som jag skrev, pengarna är ointressant för väldigt många - mig själv inkluderat. Jag tycker inte att man bör hålla fast vid något gammalt bara för att det är tradition. För mig handlar det om demokrati, något som är viktigt för mig. Att summera det till att folk är "avundsjuka" är att göra det väldigt enkelt för sig. | |
| Sportsman78 | 2010-06-20 02:53 | |
![]() | ja precis, att behålla monarkin för att det är en tradition är inget argument. (Isåfall kan vi ju behålla traditionen att kvinnor inte hade rösträtt tex?) | |
| onobond | 2010-06-20 03:04 | |
![]() | Hur ska man "behålla" en tradition som inte finns? Du använder en enkel retorik genom att beskriva ett konstruerat val - var finner du samband mellan stöd för monarki och att vilja ta ifrån kvinnor deras rösträtt? Alla regelverk i vårt land bygger på politiska beslut. Varför tror ni de två partier som vill ersätta monarkin (i sina partiprogram sedan många år) avstår från att driva den frågan? | |
| Satyra | 2010-06-20 10:13 | |
![]() | Midna - Jaha, jag trodde "blå" människor gillade och ville ha kvar kungahuset. ;-) | |
| taxam - Ej medlem längre | 2010-06-20 10:14 | |
![]() | Varför firar vi jul? Påsk? Midsommar? Av tradition. MITT argument för att behålla monarkin är just för att jag tror människan, samhället, behöver traditioner och sin historia. Det kommer kanske en dag då monarkin försvinner...eller inte. Oavsett kommer vi inte från att kungahuset representerar vårt land. | |
| SethGecko | 2010-06-20 10:19 | |
![]() | historian om vårt kungahuset försvinner inte bara för att vi väljer att avskaffa det. traditioner är nästan alltid av ondo, eftersom det gör att folk inte ifrågasätter, utan blint följer något bara för att "det är en tradition". att kvinnor förtrycks och tvingas bära slöja på många ställen runt om på jorden är också en tradition och det finns garanterat en historia bakom det. | |
| llloyden | 2010-06-20 10:31 | |
![]() | Som vanligt i Sverige - avundsjukan grasserar hämningslöst och händelser måste nödvändigtvis dekas ner och kritiseras och hånas. Finns det överhuvudtaget något positivt som sker i Sverige nuförtiden? Speglar Uppdrag granskning, Kaliber o andra program svenska folkets mentalitet eller påverkar dess gnäll-program vår tänkande/tyckande negativt? Orkar snart inte titta på nyheter, soffprogram, samhällsprogram, höra på TT, P1 osv...... samma grävande efter negativa vinklingar överallt! | |