Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade68
Mobilspel
Pågående19 316

Forumkategorier

Användare Inlägg  
elsa89 - Ej medlem längre2010-07-02 02:40
Antal inlägg: 505

Your point being? Det är min uppfattning, men det är ingen vetenskap och det har jag aldrig påstått. Läs Venaticis ovanstående inlägg.

Venatici2010-07-02 02:40
Antal inlägg: 1318

Men herregud, Vi har diskuterat skillnader i manlig och kvinnlig sexualitet och "problem" som kan uppstå därav. Inte satt männens sexualitet som en norm och tjejer som har ons beter sig som män.

slånbär2010-07-02 07:54
Antal inlägg: 5539

Till bla Elsa och Grundsnygg och om det är nån annan som har haft synpunkter på mitt inlägg(har inte hunnit läsa allt) - Självklart finns det dagar så vi inte har sex ,man kan ju vara extra trött eller inte känna sig frisk helt enkelt men närhet har vi ju ändå och jo- när vi ligger och myser då masserar han mig, inte fullmassage med olja och sånt men såna ställen på ryggen som småvärker eller fötterna tex. Det vi känner för och vad gäller tiden så visst hinner man med både massage och sex-vad gör ni själva i sängen annat än sover? Jag blir faktiskt förvånad över att andra liksom låter sexlivet gå i träda efter ett par år och några barn. Klart att när barnen var små då var det lite svårare att få till det eftersom dom sov hos oss oftast men sånt går att lösa med lite kreativitet. Vi har varit tillsammans i snart 25 år och tro mig vi har haft kriser precis som många andra, vi jobbar heltid båda två har hundar och ungar och fotboll och allt annat som kräver en massa tid och engagemang MEN vi har inte tappat bort varandra i allt detta utan när vi lägger oss på kvällen då är det vår tid och för oss är den viktig. Jag tror att man mår bättre och är friskare om man har ett bra sexliv också. Och sex måste inte innebära samlag det kan lika gärna vara närheten som är viktig men att man tar i varandra och inte glömmer bort det när åren går.
Sen om någon inte tycker så så är det ju inte min sak-för oss har det funkat i 25 år och förhoppningsvis i 25 till.

slånbär2010-07-02 08:08
Antal inlägg: 5539

Så nu har jag hunnit skumma igenom resten också och tillägger- Jag har aldrig påstått att det är schemalagt på något sätt och ibland måste man kunna läsa in lite humor(ni vet det där som en del av oss har) i inläggen. Men är inte det schemalagt när folk har sex bara på tex lördagar då dom är lediga eller under semestern? Hur som helst så mår vi väldigt bra av det och naturligtvis är det inte så att man har sex bara för att ha det utan för att man har lust men faktiskt så blir det så nästan varje kväll för när vi kopplar av och myser då kommer lusten även om man är trött. I allafall för oss. Vi kanske har tur som har hittat ett sätt som funkar för jag skulle ha svårt att tänka mig ett förhållande utan. Närheten är jätteviktig för oss. Så Grundsnygg- det är nog du som ser det som en schemaläggning för hos oss så är det helt naturligt och en del av livet tillsammans precis som allt annat.
Trodde faktiskt inte att det var särskilt ovanligt men det kanske det är.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-07-02 08:28
Antal inlägg: 31064

Grundsnygg, det är du som har ena foten i sjuttiotalet. Det går att generalisera kring manligt /kvinnligt utan att lägga en värdering i det, vilket är precis vad tjejerna har gjort. Jag håller dessutom med dem. Jag är precis som de beskriver, liksom mina vänner. Det finns alltid undantag men vi pratar generaliseringar här.

_kalina2010-07-02 12:30
Antal inlägg: 108

Jag tror inte ett dugg på att tjejer skulle behöva vara mer känslomässigt engagerad än killar för att vilja knulla. Tyvärr, är det nog så att fler tjejer väljer bort sex utan känslor för att undvika ett rykte som slampig. Inte heller är det så kul att klassas som avvikande eller ett undantag...

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2010-07-02 12:45
Antal inlägg: 3488

Och efter detta sidospår om manlig och kvinnlig sexualitet vill jag bara påminna om att tråden handlar om de viktigaste ingredienserna i ett förhållande, så ta gärna tillbaka diskussionen dit.

Jag säger:

Vilja, ärlighet, tillit och humor

Blondie__902010-07-02 12:55
Antal inlägg: 398

- Att man kan prata ut om saker.
- Att man litar på varandra.
- Att man inte styr över den andra.
- Resepterar varandra.

klobba2 - Ej medlem längre2010-07-02 16:40
Antal inlägg: 2332

Vaselin.....

Liftactiv2010-07-02 17:00
Antal inlägg: 783

Om det är det viktigaste klobba2 så begriper jag inte varför hon inte dumpat dig för länge sen.....

- Snabbt övergående ilska
- Eget liv
- Humor

klobba2 - Ej medlem längre2010-07-02 17:03
Antal inlägg: 2332

Hon HAR dumpat mig för länge sedan..........

lookie2010-07-08 15:19
Antal inlägg: 67

Att se,höra,och lära sig signaler .Att undra,ifrågasätta och vara intresserad av den man älskar,tex dens dag på arbetet.Att förstå,finnas och lyssna.Men givetvis gäller det tvärtom också.

wildman2010-07-08 15:38
Antal inlägg: 3860

Tja.
Eftersom människan bara låtsas vara monogam så får man ju försöka göra relationen så intressant som möjligt. Och för att göra det så är det enligt mig viktigt att:
- Ha sex. Min erfarenhet är att man ska försöka ha sex även under perioden där lusten kanske droppar. För det blir annars lätt en nedåtgående spiral.
- Respekt för sin partner
- Jag delar faktist Noubas tankar kring att man kanske inte ska dela precis ALLT med sin partner. För då blir det tråkigt till slut. Det är kul att efter 10-15, ja kanske 30 år kunna överraskas av sin partner.
Men samtidigt får man ju inte utvecklas helt åt olika håll. Svår balansgång.
-Ge varandra utrymme och frihet.
-Prata, prata, prata. Kommunikation är allt.

elsa89 - Ej medlem längre2010-07-08 16:24
Antal inlägg: 505

Wildman: jag delar din uppfattning om sexet och kommunikationen. Det är skitviktigt att ta sig tid till det.

Jag tror nog att människan åtminstone kan vara monogam om man hittar rätt.

Det är sant det du säger om att det är en svår balansgång. Ibland vill ju hjärtat en annan sak än hjärnan också..

Bao2010-07-08 18:55
Antal inlägg: 382

Det viktigaste för att ha fått det att funka ... i hittills tio år... tror jag är osjälviskhet: Att veta när man själv ska träda tillbaka och se först till den andres vilja. Det handlar inte så mycket om att båda måste kompromissa ibland, utan om att lära sig känna av sin partner och vad hon vill. Om båda lär sig respektera varandra och verkligen ge den andre utrymme så kommer det att hålla länge, länge. Var så säker.

wildman2010-07-08 18:57
Antal inlägg: 3860

Elsa, människan kan leva i celibat också... Om man vill...

Larvbrud - Ej medlem längre2010-07-08 19:04
Antal inlägg: 4050

"- Ha sex. Min erfarenhet är att man ska försöka ha sex även under perioden där lusten kanske droppar. För det blir annars lätt en nedåtgående spiral."

Eew... Detta låter som en mardröm. Jag skulle göra helt tvärtom.

apbur2010-07-08 19:21
Antal inlägg: 9699

Är det ändå inte lite upphetsande när ett utslitet, apatiskt par fullbordar ett samlag där han slutligen pressar fram den trötta utlösningen samtidigt som kvinnan suckar av lättnad.
Tömd, ångestfylld och besviken.

Jag borde göra vuxenfilm.

le-lou2010-07-08 20:05
Antal inlägg: 17500

men uuuu

nippertippan2010-07-08 20:06
Antal inlägg: 792

Kemi, glädje, respekt, ärlighet, trygghet är nog det viktigaste enligt mig. Och jag har hittat HONOM :-) :-)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?