Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 307 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-07-19 01:01 | |
![]() | Jag varken tror eller inte, eftersom jag inte varit med om något som vissa andra har. Men eftersom många upplevt saker så vill jag testa att gå till ett medium t.ex. Jag är nyfiken av mig och avfärdar inte saker innan jag testat eller upplevt. Det är spännande tycker jag :P | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-07-19 01:02 | |
![]() | Gautama, har du använt en pendel någon gång? Tycker det är riktigt läskigt... | |
| Gautama | 2010-07-19 01:04 | |
![]() | Äkta medier får väl den som går dit avgöra om man tycker. Om jag går till ett medium och denna berättar saker som h*n absolut inte kan veta, jaa då tror jag personen kan det som h*n säger. Alltså prata med andar. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-07-19 01:04 | |
![]() | Sen kan jag säga att jag har varit med om några saker, men jag vill helst förneka det eftersom det var så läskigt. | |
| Gautama | 2010-07-19 01:05 | |
![]() | Jag använder pendel med jämna mellanrum. I många beslut som jag ska ta så kollar jag av med pendeln:-) | |
| Träsmak | 2010-07-19 01:07 | |
![]() | Delicious, jag skulle också tänka mig att gå till ett medium om jag hade riktigt mycket pengar och jag inte behövde bry mig om nån tusing hit och dit. Men vanliga människor har inte råd att bli lurade. Se bara till att mediet erbjuder en "hundra procent nöjd eller pengarna tillbaka"-garanti så är det väl ok. Huvudsaken att DU känner dig nöjd. | |
| Gautama | 2010-07-19 01:09 | |
![]() | Det kostar inte flera tusen att gå till ett medium. Oftast ligger priset på 500 kr. Inte så hutlöst enligt mej. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-07-19 01:11 | |
![]() | Ja jag tänkte precis skriva att det kostar 500kr. Jag är student så jag räknas väl som en vanlig människa eller? ^^ Har gått till "psykologer" som jag varit mer än missnöjd med, inte gratis det heller trots att de har både utbildning och vetenskaplig grund. | |
| Träsmak | 2010-07-19 01:12 | |
![]() | Att bli lurad av ett medium skulle kännas värre än att bli av med nån tusing. | |
| Gautama | 2010-07-19 01:15 | |
![]() | Jag är en sökare men inte lättköpt vad det gäller det övernaturliga. När jag var hos ett medium för många år sen blev jag inte övertygad alls. Han var ett omtalat medium men mej övertygade han inte. Jag blir oftast ifrågasättande och tänkte mer att han sa så och så, men det kunde lika gärna stämma på många osv. Men däremot så beskrev han min mamma som stod brevid mej sa han klockrent. Hon hade ett speciellt drag i sitt utseende som han inte kunde veta något om. Sen så sa han saker som jag tänkte det där stämmer inte men som nu efter 12 år har visat sig stämma på pricken, lite kusligt. | |
| Träsmak | 2010-07-19 01:16 | |
![]() | Kanske om hon är snygg o man kan få en handtralla på köpet så kanske man kan spendera en femhundring på ett medium. Helst en avsugning, men då får man nog hosta upp med en femhundring till. Har inte direkt råd med sånt, men då känner man väl sig i allafall inte lurad på pengarna. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-07-19 01:25 | |
![]() | Känns som att vi ska lägga ner tråden kanske... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-07-19 01:28 | |
![]() | Kontakta nattpersonalen. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-07-19 01:32 | |
![]() | Ja.. Eller så går träsmak och lägger sig | |
| SkySpy_ | 2010-07-19 02:25 | |
![]() | En intressant teori i ämnet är som följer... Allt består av energi.. Ni som läst fysik vet att energi kan inte försvinna av sig själv utan övergår i en annan form. Antingen rörelseenergi, värme eller liknande.. Människor sänder ut energier.. Olika typer av energi beroende på humör, hur personen mår, vem hon möter och mkt mera.. Denna energin kan inte bara försvinna om personen dör utan kan finnas kvar på något sätt kopplat till en plats eller liknande.. Jag tror inte riktigt på detta, men en teori till dom som gör.. | |
| Subutai | 2010-07-19 04:38 | |
![]() | Det där är ingen teori, knappt ens en hypotes. "Människor sänder ut energier.. Olika typer av energi beroende på humör, hur personen mår, vem hon möter och mkt mera.." Jasså, källa på det? Den enda form av energi vi människor avger kontinuerligt är den i det infraröda spektrumet, d.v.s. värmenergi, tills ett tag efter man är död och kroppen då blir relativt kall. Och det är sant att den här energin finns kvar. Men man behöver inte vara fysiker för att se hur absurd tanken är dessa energier på något sätt skulle kunna uppenbara sig som spöken som man skulle kunna kommunicera med. En varm kaffepanna avger samma energier, och jag har då aldrig hört talas om någon som pratade med sin avstängda kaffepanna som uppenbarade sig. | |
| Bim1964 | 2010-07-19 09:55 | |
![]() | För många år sedan närmare bestämt 1985. Var jag tillsammans med en grabb, som bodde i en villa. Jag kände ofta ett obehag när jag var där iaktagen på något sätt. Även min mamma som vid ett tillfälle sov över där sa samma sak. Hon hade inte sovit en blund den natten. Jag nämde detta för min pojkväns mamma men skrattade och sa. -Äsch det var säkert bara Ralf eller Olle. Du skulle bett dom visa sig för dig. Tiden gick och vi var på semester jag skulle jobba och åkte hem tidigare än min pojkvän. Han skulle komma hem senare på kvällen följande dag. Jag åkte hem till mig för jag ville inte vara ensam i huset. Följande kväll rätt sent åkte jag dit kände ett väldigt obehag och ville först inte gå in i huset. Men så tog jag mod till mig och gick in, jag tände varenda lampa på min väg upp till övervåningen. Jag hade ståpäls och kände mig ångestaddad precis som jag hade ett band runt huvudet. Jag gick runt och tände lampor medans jag pratade högt med mig själv. Då kom jag på den briljanta idén jag sätter på ett kassettband. Men efter det att jag tryckt på play så kom det ingen musik lät mer som det snabbspolade. Hjärtat tog ett skutt men så stängde jag av och tänkte att jag tryckt på fel knapp. Så jag gjorde om proceduren men det blev likadant. Nu var jag rädd och tänkte att jag går ut på balkongen och ser om min pojkvän inte kommer snart. Medans jag står där på balkongen kommer deras katt klivandes. Han var inte direkt den mest keligaste katten men han strök sig mot mig och jamade. Jag får väl ta och ge dig lite mat lilla gubben sa jag, och gick in i huset med katten efter mig. När vi var mitt framför trappen ställer sig katten med krökt rygg (precis som Tudorkatten) och lägger öronen tätt bakåt och fräser och morrar. Själv känner jag ett stark obehag och tvärvänder med katten efter mig. Väl ute på balkongen igen känner jag att något stirrar på mig men jag vågade inte vända mig om. Precis då ser jag min pojväns bil svänga in på gatan och upp på uppfarten. Då som ett trollslag känner jag att obehaget försvinner och det blir lugnt. När min pojkvän kommer in berättar jag för han vad jag upplevt och om stereon som betett sig underligt. Jag sätter på stereon igen och nu spelar den som vanligt igen. Det som jag upplevde där den kvällen glömmer jag aldrig. Jag berättade vad jag upplevt för pojvännens mamma men hon var så van sa hon och hon visste ju vilka dom var. Hur som helt det var starka energier där helt klart efteråt kände jag mig helt slut. Helt urlakad på energi en väldigt konstig känsla. | |
| SkySpy_ | 2010-07-19 11:09 | |
![]() | Subutai: Jag är öppen för se saker från olika vinklar. För Många hundra årsedan trodde människan att jorden var platt. Bara tanken på att jorden skulle vara rund var ju absurd. | |
| Subutai | 2010-07-19 14:11 | |
![]() | SkySpy_: Att anta att jorden är platt är inte en dum obeservation när man lever på väldigt korta avstånd. Jag vet inte vilken slags vinkel du skulle behöva ta för att tro att värmeenergi kan bilda tankar, ta en form och kommunicera med folk. Det är ren fantasi. Men du kanske vill förklra närmare på hur du tror det skulle fungera? | |
| SkySpy_ | 2010-07-19 14:35 | |
![]() | Subutai: Som jag skrev i mitt första inlägg så var det en teori, är själv skeptisk.. Tycker det är intressant att försöka se allt med öppna ögon och inte bara helt krasst döma ut sånt som inte är vetenskapligt bevisat. Har aldrig påstått att värme energi kan bilda tankar... Bara en tanke att allt består av energier..Energi påverkar saker på ett eller annat sätt. Tror du bara själv endast på saker som vetenskapen kan bevisa? Finns mkt som vetenskapen inte kan bevisa men som uppebarligen existerar ändå. | |