Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 988 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-07-28 15:12 | |
![]() | Snowlion: Det låter kanske hårt men jag menar bara väl. Om du har blivit påkörd på ett övergångsställe så håller jag inte helt med om att du har kollat ordentligt innan du kliver ut. Jag ser alltid till att jag har ögonkontakt med föraren och försäkrar mig om att bilen verkligen kommer att stanna innan jag kliver ut i gatan. Oavsett hur mycket laglig rätt jag har på min sida så är det fortfarande mina ben som bryts om föraren a) inte hinner stanna b) inte ser mig för att han tex pillar med stereon c) missbedömer avstånd/hastighet Bara en tanke för din egen skull och som jag önskar att många fler tänkte på. | |
| remvanrijn | 2010-07-28 16:16 | |
![]() | kan Megaherz ta några lektioner med sina medcyklister att företräde inte betyder att man som i Lund cyklar mitt i gatorna, korsar en korsning diagonalt, svänga tvärt vänster 15 meter före rödljus och cyklar in i sidogatan på fel sidan trafikriktningen för att slippa stanna l att cykla på gångbanor.. Listan kan göras lång men därmed inte sagt att bilister inte skall visa hänsyn till dem | |
| smörbit | 2010-07-28 17:58 | |
![]() | Jobbar som Yrkeschaufför kör ca 5000 mil om året. Stessen gör att många bilister chansar och inte tänker sig för. Den bilden upplever jag varje dag. Hur vi gör : många åsikter...Alla vill fram så fort som möjligt. Vi måset jobba på att farten ska ner på våra vågar. Håll av stånd, blinka i tid, planera din färd. | |
| _sweetlime_ - Ej medlem längre | 2010-07-28 18:07 | |
![]() | Instämmer till fullo med dig Smörbit! Skönt att en yrkeschaufför uttalar sig så, i mina ögon, klokt. Jag är tyvärr ofta passagerare och måste då stå ut med stresskörning som helt och hållet beror på förarens temperament. Jag ser ett starkt samband mellan hur vi är i vardagliga situationer och hur vi är bakom ratten. Stressade fortsätter gärna hetsa, men just i trafiken anser de att deras temperament är det förnuftiga. | |
| smörbit | 2010-07-29 18:13 | |
![]() | Bilar som ligger efter ett annat fordom anser jag en trafikfara. Jag slår Varnings ljusen o sänker hastigheten under 10 sekunder. Detta hjälper:) | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-07-29 19:45 | |
![]() | Men att slå igång varningsljus/blinkers när man är under "vanlig" färd är inte tillåtet - eller medger du att du är ett hinder/en fara då du ligger i vägen smörbit? ;) "Varningslykta får användas endast om det behövs för att varna för att fordonet på grund av verksamheten eller förhållandena måste ställas upp eller föras så att det kan utgöra hinder eller fara för övrig trafik." | |
| smörbit | 2010-07-29 21:07 | |
![]() | Det är mycket som är olagligt.. .... | |
| caspersmamma | 2010-07-29 21:13 | |
![]() | I Malmö kan man tro att hälften som kör saknar körkort. Så pass illa kör de. | |
| mrperfect | 2010-07-29 22:20 | |
![]() | d) fel på bromsar styrinrättning, föraren får hjärtattack eller andra faktorer är ju lika livsfarligt som vilken annan blåkörning som helst | |
| perfectfit - Ej medlem längre | 2010-07-30 10:43 | |
![]() | Men varför är alla så stressade? Bättre att komma fram än inte alls. Håll tempot - finns två vägrenar kör åt sidan när fordon vill förbi om du håller lägre hastighet - håll avstånd - var uppmärksam och utvilad - samarbeta med andra - och behåll lugnet - ta inga onödiga risker!! | |
| hussar | 2010-07-30 10:48 | |
![]() | Jag hatar mer dem som bildar köer och vägrar köra om än dem som är lite mer fartglada av sig... | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-07-30 10:54 | |
![]() | Är det någon som tycker det är irriterande att "alltid" ställa sig i fel kassakö? Som tycker människan framför gott kunde flytta sig lite så det går bra för dig att börja lägga upp varorna på bandet? Att folk inte behöver gå ner på båda sidor av en trappa när du ska upp? Att folk inte går på rätt sida när du kommer med cykel och framförallt inte märker dig? Osv. Det är lite samma sak. Det ÄR stressande när folk är i vägen! Det betyder inte att jag ska fram i 110 på 70-väg eller 80 på 50. Det betyder att de som håller hastigheten eller snarare ligger en bra bit under den (det är iaf de som irriterar mig mest) eller helt enkelt ligger i vägen för att de inte har den minsta koll på kringvarande trafik - de stressar! Och trots att jag är en stressputte i trafiken så har jag hittills i olycksväg bara fått en parkeringsskada på Ica. Fast då var jag iofs inne i affären och retade mig på kön. (Det var en sån där dam utan koll som inte såg min illröda bil. Inte kände hon den heller...) | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-07-30 11:38 | |
![]() | Blinkers; en liten spak till vänster om ratten som ska användas för att visa sina efterkommande vart man ämnar att rikta fordonet. När man är i en rondell och ska ut från den så underlättar man trafiken när man blinkar höger. Då slipper den som ska in i rondellen, från infarten framför, vänta i onödan. Detta verkar vara okänd kunskap. I Sthlm är det också fritt fram att stå stilla i en korsning i rusningstrafik och se väldigt förolämpad ut när andra tutar. Att man ska vänta före korsningen på att man får plats efter den är visst okänt. | |
| calle34 | 2010-07-30 17:01 | |
![]() | Nu på sommaren uppstår det köer på 90 vägar. Traktorer som går från gård till fält ..husvagnar o husbilar som kör i 80. | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-07-30 17:33 | |
![]() | Och hur tänker folk som kör ut på motorvägen i 80-90? Snacka om att inte vara rädd om varken sitt eller andras liv... | |
| calle34 | 2010-07-30 18:00 | |
![]() | Traktor får inte köra på motorväg...smörbit hur resonerar du?? | |
| mrperfect | 2010-07-30 19:02 | |
![]() | Guanin, 80-90, det fins ju de som kör ut i 60-70........helflängt | |
| little-erik | 2010-07-30 21:30 | |
![]() | Se upp på vägarna runt kalmar, där jag är ute och övningskör för tillfället. Brum brum! (I detta fall är alltså jag galningen i trafiken) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-30 22:58 | |
![]() | jag är extremt farlig i trafiken. | |
| Jymden2_0 - Ej medlem längre | 2010-07-30 23:03 | |
![]() | Ja vissa är inte kloka i trafiken. Och hur kör dom sen? | |