Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 329 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2010-09-18 11:26 | |
![]() | Uttågar = trådar | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-09-18 11:26 | |
![]() | Men den är inte meningslös för de som vill diskutera glass, glassorter, smaker osv osv... | |
| Måns_E | 2010-09-18 11:28 | |
![]() | Fast de ville ju inte diskutera sa du ju själv alldeles nyss? | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-09-18 11:32 | |
![]() | jo, fast de vill ju diskutera med folk som älskar glass lika mycket som de gör, inte med folk som avskyr glass... | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 11:34 | |
![]() | Jag är helt säker på att jag till och från är ett forumtroll... :€) I vissa trådar uppstår lite av en intern trojka med patent på att bestämma vinklingen på ett annars öppet ämne. Är det inte då välbehövligt med lite roligt trolleri. Den här tråden tror jag blev söndertrollad. www.betapet.se/forum...am p;page=0 Att springa till forumvärden och klaga på roliga troll är nästan lika moget som när småbarn skriker "Mamma! Han slog mig, han är dum" när man själv har gett sig in i leken. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 11:40 | |
![]() | En annan liten notis... Det återkommer till och från att det klagas på troll som är och busar och "förstör" debatter i vitt skilda trådar, oavsett ämne och debattval. Det ironiska är att de som framför denna kritik ofta själv spamar till höger och vänster med en och samma retorik. Kan det kanske vara så att man ser troll i andras åsikter, men sällan i sina egna. | |
| Måns_E | 2010-09-18 11:46 | |
![]() | Ja alla dessa tusentals bekräftelsetrådar för några få invigda retar i à f jag mig mer på än ett och annat troll. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 11:51 | |
![]() | En liten fråga till dom som är bra på troll. Har trollen ofta personlig bild - eller inte. Man ser mycket ofta att personer inte längre är "medlem" - är det egentligen troll vi ser... | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 11:57 | |
![]() | Ta till exempel ElectricEye som jag tror var aktiv i forumet, helt plötsligt borta! Trolleri eller bara less på Betapet, vi får kanske aldrig veta... Men det är i alla fall en fråga till forumvärden - hur många stängs av per dag för att dom har trollat i forumet? | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-09-18 12:11 | |
![]() | Full-spectrum dominance is a military concept whereby a joint military structure achieves control over all elements of the battlespace using land, air, maritime and space based assets. Full spectrum dominance includes the physical battlespace; air, surface and sub-surface as well as the electromagnetic spectrum and information space. en.wikipedia.org/wik..._d ominance Information warfare is the use and management of information in pursuit of a competitive advantage over an opponent. Information warfare may involve collection of tactical information, assurance(s) that one's own information is valid, spreading of propaganda or disinformation to demoralize the enemy and the public, undermining the quality of opposing force information and denial of information-collection opportunities to opposing forces. Information warfare is closely linked to psychological warfare. en.wikipedia.org/wik...on _warfare | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 12:19 | |
![]() | ^^^^^ Kan någon förklara vad det här har med troll att göra ^^^^^^ | |
| Toody Cole | 2010-09-18 13:09 | |
![]() | Finns väl egentligen bara en 3-4 stycken här som kallar sina medmänniskor för troll? Oftast i brist på något mer slagfärdigt eftersom deras små rumpor växt fast i retar/chatt-tråden och de tappat all kontakt med verkligheten. Att hänga för mycket på forumet kan därmed vara osunt, man tappar all självdistans. Jag har sett exempel på hur en del ger sig på andra betapetare och kallar dem troll trots att den påhoppade i fråga uttryckt EXAKT samma tankar som de själva gör 24/7. "Det är mysigt med sol" eller "Nybakat, mums!" eller "Alla behöver vi en kram" (så sant, så sant) känns inte som åsikter som någon ska behöva bli retad för, oavsett om antagonisten/protagoniste n(kan aldrig skilja på de där) i fråga anser sig ha större rätt till forumet enbart för att han/hon har så mycket fritid över. Att kalla någon för troll är att sparka sig själv i arslet med andra ord. Tumregeln här verkar dessutom vara att ju fler inlägg en person skrivit genom decennierna, desto mer kommer hon undan med, det håller ju inte. Fram för mindre trollmobbing. Man måste inte vara falsk och trevlig mot folk man inte tycker om på forumet men kom för guds skull med något nytt! För övrigt vore det nog bra att ha fler aktiva forumvärdar. | |
| h3r4kl31t0s - Ej medlem längre | 2010-09-18 13:32 | |
![]() | -"In fact, I am an information warrior, and a perception manager". www.prwatch.org/prwi...en don.html | |
| Bitte - Administratör | 2010-09-18 14:52 | |
![]() | Frågan är väl INTE vem som är ett troll utan VAD ett troll är och vad man får ut av att sitta och "trolla" på ett internetforum Bitte | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 18:59 | |
![]() | Det finns många trådar som är startade som privata små gillestugor för användare som hoppas på en liten klubb av enighet, ofta blir det uppretad stämning när man "klampar" in och förstör samstämmigheten med en annan syn i frågan. Tråden om akupunktur mot pälsdjursallergi är fortfarande mitt bästa exempel. www.betapet.se/forum...-0 #1503351 Men den här har även ganska bra potential www.betapet.se/forum...ad id=24685 | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 19:01 | |
![]() | Är man ett troll i sådan trådar, eller har man ingen rätt att blanda sig i diskussionen. "Här tycker vi så här stämning" ska bekämpas med kniv och gaffel... | |
| Storhushåll - Ej medlem längre | 2010-09-18 19:02 | |
![]() | Yellowstonens vildmark. En berättarröst. Ett naturliv, rå föda. Glöm inte, det är april. | |
| Storhushåll - Ej medlem längre | 2010-09-18 19:03 | |
![]() | Oj nu kommer djuret, sömndrucken och hungrig. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-09-18 19:05 | |
![]() | Nä FISTO, då e man inget troll... bara obstinat på gränsen till fanatisk på att hävda sin rätt. | |
| Toody Cole | 2010-09-18 19:05 | |
![]() | Bitte, kan inte DU förklara vad ett troll är då, för oss som inte så haja på betapetlingo? | |