Spelrum
Giraffen43
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade65
Mobilspel
Pågående19 654

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SirMattBusby2010-09-22 14:26
Antal inlägg: 1813

Men herregud vad talar du om Snoosy???

Satyra2010-09-22 14:28
Antal inlägg: 4561

ramsay - "2010-09-22 13:23"

Vad är det DU inte förstått - jag svarade helt enkelt på ditt felaktiga påstående. Och angående om du pratat med Verner eller inte känns ju totalt oinstressant i sammanhanget. Jag har också pratat med honom ett antal gånger. Och?

TeddyBella - "Man måste sätta sig själv i första hand...sen andra...vill man ha ett jobb får man ett...vill man bli frisk blir man det..."

Du är typmallen på hur jag tycker en borgare resonerar. Hugaligen. Ja se nu till att du förblir ung/frisk/arbetsför och med ett arbete, för guds skull! Se också till att dina barn och barnbarn följder det måttet. Men det är klart - de är ju inte "du själv" utan "andra" och de kommer ju sen ja ...

le-lou - "Precis lika fräckt är det att förutsätta att man är rik eller född med silversked i mun bara för att man röstar blått."

Jag förutsätter att om man INTE är rik och född med silversked (och förevigt håller sig frisk!) och ändå röstar blått ... ja då är man bara urbota korkad. :-)

SirMattBusby2010-09-22 14:29
Antal inlägg: 1813

Då är jag korkad men det kan jag leva med Satyra;))

ramsay - Ej medlem längre2010-09-22 14:30
Antal inlägg: 9204

haha, det finns inget påstående annat än att det är fel att rösta på v för att man vill ha bidrag. kan du verkligen inte se det:)

ramsay - Ej medlem längre2010-09-22 14:32

och min insatthet vad gäller vs politik hör hit eftersom du postar länkar för att upplysa mig i min förvirring:)

ang sylvias inlägg- jag tror att det finns en hel del högerväljare som tror på sin inneboende kraft och makten att välja att aldrig vara ett offer , ja.

Satyra2010-09-22 14:32

MiniLudd, du tänker inte besvara frågan - Vad jobbar du själv med och har du även på andra sätt bidragit med något av nytta/vikt till samhället och människorna i det?

(Rättade min felstavvning av ordet människor den här gången ja. Så, nu slipper någon använda energi till att påpeka det. ;-))

Snoosy2010-09-22 14:34
Antal inlägg: 4273

SirMatt, vad är det du inte förstod?

ramsay - Ej medlem längre2010-09-22 14:37

vänstermänniskor är ofta stangerade i offertänket. ett bra ex är när motagandet av invandrarna dirigerades om, av S med stöd av V, till att skötas av socialförvaltningen och inte arbetsförvaltningen på 70 (80?) -talet.

MiniLudd2010-09-22 14:37
Antal inlägg: 309

Jag är fakturahandläggare. Har även jobbat med telemarketing (tyvärr), som lånehandläggare, på posten och för läänge sedan på en trädgårdsavdelning :)

Minta2010-09-22 14:38
Antal inlägg: 20042

Till usigebeatha, det kan slå väldigt olika. I min stadsdel fick de rödgröna 67,3 % av rösterna och alliansen 18,4 %.

Satyra2010-09-22 14:39

ramsay - Ja så kan du ju försöka vrida till det så blev det istället bara något du skrev i all välmening, hahaha. Jodu.
------------------------- -------------

(Det verkar förövrigt populärt plötsligt i det här forumet att skicka mig puckade, hotfulla PM. Samtliga innefattar orden "i all välmening". Kul med alla modiga människor som vågar stå upp för vad det säger ... helt anonymt. Nötter.)
* Detta sista stycke hade inte med ramsay att göra.
(vad jag vet i alla fall. ;-))

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-09-22 14:40
Antal inlägg: 31064

"ang sylvias inlägg- jag tror att det finns en hel del högerväljare som tror på sin inneboende kraft och makten att välja att aldrig vara ett offer , ja."

ramsay, jag tror på min egen inneboende kraft, men jag tror inte att alla människor har mina förutsättningar. Några kommer alltid vara "offer" - ekonomiskt, socialt - frågan är bara hur mycket offer samhället tillåter att de blir.

Satyra2010-09-22 14:43

Bäst jag snabbt som fan rättar min felstavning av ordet felstavning i inlägget 2010-09-22 14:32 också. ;-)

ramsay - Ej medlem längre2010-09-22 14:43

nej, jag tycker man är en än större idiot om man röstar på v av ideologiska skäl. och det vet du. men nu vände jag mig till tt och kompletterade hans inlägg:)

ramsay - Ej medlem längre2010-09-22 14:46

kanske är du född med silversked sylvia. och fallit för vs favoritsport, socialporr?

jag ryser när jag hör alla stackars svenskars anledningar till att de inte klarade skolan, är arbetslösa, sjukskrivna e tc. med deras inställning hade jag kunnat dubbat mig adlig i offerkoftan tusen ggr om.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-09-22 14:50
Antal inlägg: 31064

Nej, inte alls. Medelklassfamilj, mamma lärare, pappa socionom, tre syskon och aldrig några pengar över när jag var barn (på den tiden var mamma hemma med barn och pappa jobbade som mentalskötare). Jag har lärt mig att dela med mig.

Satyra2010-09-22 14:52

ramsay - "jag tror att det finns en hel del högerväljare som tror på sin inneboende kraft och makten att välja att aldrig vara ett offer , ja."

Offer? Vänsterpolitik går OCKSÅ ut på att de som kan SKA arbeta. Det går även ut på att ALLA ska ha samma förutsättningar att kunna utbilda sig och nå vilka mål de än strävar mot. Få vård, mediciner och rehabilitering om det behövs och det i samma standard och på lika villkor, oavsett ekonomisk situation.

Vänsterpolitik går ut på att VI alla tillsammans ska kunna leva som jämlikar och i "alla" ingår även sjuka/handikappade/äldre och andra som inte förmår arbeta mer än i perioder eller någonsin mer. Vad har det med "offer"-tänkande att göra?

Satyra2010-09-22 14:54

SirMatt - "Då är jag korkad men det kan jag leva med Satyra;))"

Du är säkert jättego, det ser ut så på bilden i alla fall, men förmodligen då korkad, ja. ;-)

Satyra2010-09-22 14:55

MiniLudd - Tack för svaret. Anser du att du bidragit med mer till samhället än jag gjort, för det var väl det du påstod var fallet med oss Vänsterpartister?!

MiniLudd2010-09-22 15:11
Antal inlägg: 309

Nej, jag var bara nyfiken. Jag köper inte solidariteten som vänsterblocket pratar om, fall efter fall har ju rullats upp som bevis på att det uppenbarligen inte går att leva som man lär. Som Mona som åkte till Mauritzius för skattepengar..

Jag kan inte heller förstå hur man kan ha Ohly som solidarisk förkämpe. Jag tycker att han är helläskig och bara döljer sitt verkliga jag bakom det där ständiga flinandet. När de drog upp alla de här ömmande fallen innan valet så kändes det ju verkligen in i märgen att det bara var för att plocka poäng/röster, inte som en genuin omtanke för dessa människor. Men jag vet, alla tycker olika.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?