Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ANDERStG | 2010-09-30 17:20 | |
![]() | "Så vad har ni tänkt använda era barn till?" Jakt naturligtvis. De tar bara lite längre att skola. | |
| Tompas syrra - Ej medlem längre | 2010-09-30 17:29 | |
![]() | Nerösktji 2010-09-29 16:39 "Förstår det faktiskt inte heller. Visst, människan är ju skapad så. Men att trycka ut en unge där nere, endast för att bli kallad kärringjävel känns ju inte direkt lockande. Sen kostar dom, pengar som jag kunde lagt på mig själv... Alltså jag måste dra, fick en plöstlig lust att sterilisera mig." Hahha :) Alltså, ni är mer än lovligt lustiga här. :) | |
| tufsas - Ej medlem längre | 2010-09-30 17:49 | |
![]() | Att skaffa barn kan ju vara en kärlekshandling. Men för det mesta handlar nog reproduktion om en kulturell indoktrinering. | |
| lillakia | 2010-09-30 17:52 | |
![]() | Victorvig: Så du är pappa bara för att det är skönt att *****a??? hehe | |
| Satyra | 2010-09-30 18:36 | |
![]() | Tinna - "Man borde införa något sorts "jag är redo för att bli förälder-prov"." Jag tror inte många skulle klara ett sådant prov - däremot tror (eller hoppas!) jag att de allra flesta blir/är redo ändå, när man väl får barn. Jag fick mitt första barn som tonåring och ändå har jag aldrig känt mig för ung som mamma och/eller tyckt att det varit för betungade, för ansvarsfullt, utan anpassat mig efter uppgiften, så att säga. Har gått alldeles utmärkt. :-) | |
| magnusito | 2010-09-30 19:12 | |
![]() | För att man just då har en ljus livssyn, som Kristina Lugn sade en gång. Det är väl en existentiell sak, och en mognadsmässig, att egot får ge vika för någon annan som blir viktigare. Det är kärlek och livet det. | |
| Huzan | 2010-09-30 19:30 | |
![]() | ja kan haja att tjejer, å killar, känner en längtan efter ett barn.. men varför då inte, som leopardhonan sa, adoptera ett barn?? ja ska iaf ha ett av varje när ja blir stor!! | |
| twistedmind | 2010-09-30 19:30 | |
![]() | Jag har skaffat barn för att få chans att bygga lego, anledning att köpa spelkonsol + jag måste föra vidare mina goda gener vidare och förhoppningvis är det fotbollsproffs som ger mig och min fru en god pension. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-10-01 09:31 | |
![]() | satyra instämmer med dej | |
| sjuk syster | 2010-10-01 10:02 | |
![]() | Jag har aldrig haft någon barnlängtan,är tjej och 36 år och har pojkvän sedan 10 år, men jag tror att om man skaffar barn så kommer alla instinkter naturligt, vi är ju gjorda för att föra våra gener vidare. Jag tror att moder-/faderskap då kommer naturligt och att man ändrar sig för att sätta avkomman i första rummet. Men jag har ett val och jag kommer inte att skaffa barn bara för att man "ska". Det finns tillräckligt med människor världen över som skaffar barn, så släktet lever ju vidare ändå. Har ingenting emot barn, det är bara inget för mig. Jag tror inte att jag kommer att ångra att jag inte skaffade barn, jag kan förstås inte säga säkert, men jag är van vid att känna mig ensam och är självständig och ser ingen rädsla i att vara ensam bara för att jag inte har vuxna barn när jag är 55. Alla kanske inte ska ha barn? | |
| justforfun | 2010-10-01 10:47 | |
![]() | Håller med dig, sjuk syster. Jag har heller aldrig haft någon barnlängtan och förstår inte varför det sociala trycket är så starkt, att det är självklart att man "ska" skaffa barn. | |
| annakarineli | 2010-10-01 10:48 | |
![]() | Jag drömmer om att träffa rätt man som delar min vilja att få en familj tillsammans. Känns dock som att tiden börjar bli lite knapp... Min barlängtan har funnits sen i tonren och visst har möjligheten funnits vid ett par tillfällen, men det har inte känts i maggropen som att "pappan" har varit den rätte. Tror att de flesta av oss har en inre biologisk längtan efter att få barn, men som det är idag så finns tack och lov möjligheten att själv välja om man inte vill ha barn. Jag tycker mycket om barn och har valt att utbilda mig till lärare för att dagligen få uppleva livet ur barns perspektiv. En gnistrande vinterdag blir upphöjd till 10 med lyckliga barn som åker pulka eller lär sig åka skridskor. Och vad är jul och påsk om inte högtider då framförallt barnens ögon tindrar? Inser att jag kanske borde gå i terapi för att lära mig att uppskatta tillvaron lika mycket bar genom mig själv och för min egen skull, men gud så trött jag är på mitt eget sällskap! Jag kan mig och mitt liv vid det här laget! Jag vill få en ny dimension och önskar av hela mitt hjärta att det blir så. | |
| magnusito | 2010-10-01 10:50 | |
![]() | sjuksyster Jag tror att dessa frågor inte är konfliktfria. Det är konfliktfyllt att ha barn, ingen dans på rosor och det är lika konfliktfyllt att inte skaffa barn. Jag tror inbte på dem som säger att familjelivet bara är så rosenrött och jag tror inte på dem som säger att livet utan barn är så himla kul hela tiden. | |
| le-lou | 2010-10-01 11:57 | |
![]() | "le-lou.. instinkten kommer ju från psyket om något? :) Allt som sker kommer ju från hjärnan i första början, som en inprogrammering... ;-) Djur har ju "perioder" dom också när dom skaffar "barn" och parar sig. Dom måste också tänka, planera med mkt mera precis som människan. Dom sätter inte direkt på varje dag när dom kan.. och instinkten är ju detsamma, som du säger; vår överlevnad, eller snarare att föra familjen vidare." Öh nä... Djur planerar inte, de har inte förmågan till abstrakt tänkande överhuvudtaget. | |
| Leopardhonan | 2010-10-01 21:59 | |
![]() | Öh jo.. efter en uppväxt med jakthundar större barndomstiden så kan jag enkelt säga att honor och hanar var i våran hundgård och dom var inte intresserade av att ligga förutom då tikarna löpte.. men men alla tror ju vad dom vill och det är säkert olika från djur till djur.. | |
| Järnröret | 2010-10-01 22:04 | |
![]() | Ganska svartvit värld har du. Antingen sitter man och glor in i väggen eller så leker man med hundarna. | |
| Leopardhonan | 2010-10-01 22:09 | |
![]() | menar du mig?? Eh vad hade det här med det att göra?? Att leka med hundarna? | |
| wildcard | 2010-10-02 05:29 | |
![]() | lolacola 2010-09-30 00:30 Antal inlägg: 154 wildcard - de där argumenten gjorde de ännu lättare att välja bort barn. Bra! Det är nog inte helt fel för mänskligheten om du känner så, att du inte fortplantar dig! Skaffa hundar i massor istället! =) Hur gör du, om du skulle _råka_ bli med barn? | |
| wildcard | 2010-10-02 05:38 | |
![]() | Jag kanske ska tillägga att jag inte "älskar" barn, hundar eller andra biologiska varelser hur som helst. Det är de som jag har någon sorts relation till som jag kan älska, inte en hel grupp av människor eller djur, utan enstaka individer. På samma sätt kräver jag inte att folk i allmänhet skall älska mig. Respekt och intresse är något som jag brukar känna för okända, tills de har väckt någon sorts relationstanke hos mig. Jag längtade inte länge efter barn. Tanken uppstod en dag hos mig, efter ett tags funderande och diskuterande med dåvarande gubben så skaffade vi en knodd. Inte så märkvärdigt men hon snodde åt sig mitt hjärta. Nu kämpar jag för att inte förstöra henne så mycket, utan att försöka göra en vettig människa av henne... får se hur det går... | |
| strömavbrott | 2010-10-02 05:59 | |
![]() | Barn är bättre än hundar och betapet. Barn är livet; tro, hopp och kärlek. | |