Spelrum
Giraffen41
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade65
Mobilspel
Pågående18 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Naity_2010-10-14 00:37
Antal inlägg: 633

Tack Anneli:-). Hoppas det gick bra! schäfervargen och jag hade en magisk kontakt, litegranna känns det som nu när jag tänker på det dagen efter. Undrar vad det var, om den försökte säga något eller ge mig något??

Snoosy2010-10-14 00:39
Antal inlägg: 4273

le-lou,, vilken nedvärderande tanke!
''Jag är rätt övertygad om att ju högre utbildning generellt sett, en person har - desto mindre är chansen att denne tror på det övernaturliga. Helt enkelt för att man blir mer kritisk i sitt tänkande om man är välutbildad.''

le-lou2010-10-14 00:41
Antal inlägg: 17500

Snoosy - ja visst är det !!

Det är ju sant utöver det.

le-lou2010-10-14 00:41

för jag är medial = allvetande. Så jag vet att det är sant. det berättade en tomte på loftet för mig.

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-14 00:42
Antal inlägg: 181

Dyslekso 2010-10-14 00:15
"Jag var med om något konstigt häromdagen. Jag gick förbi en kråka som tuggade i sig lite hundbajs. När jag kom jämsides lyfte kråkan sakta på huvudet och tittade mig djup i ögonen, varpå jag hörde ett näbbigt, stött men självbelåtet viskande i mitt huvud: "Carpe ... carpe diem...". Jag tror att det kan ha varit någon hädangången betatant, men är inte tvärsäker."

MEN ÅHH!! Var det DIG jag viskade till !

Och du som hade så bråttom så du inte ens lyssnade klart vad jag hade att säga, Dyslekso. :(
Och tala nu om för mig vad den skrämda, flackande blicken berodde på? Inte blev du väl skrämd av en liten flaxande kråka?

Och här följer resten av det jag ville få sagt dig; ...quam minimum credula postero. ;)

Jag flaxar förbi dig snart igen. ;) Kanske rentav redan inatt, vem vet. ;)

anneli72 - Ej medlem längre2010-10-14 00:42
Antal inlägg: 11612

Den gav dig lycka.naity!

det är jag säker på.

Snoosy2010-10-14 00:44

Men Le-lou, varför skulle man vara mindre medial om man är välutbildad som du påstår??

Naity_2010-10-14 00:45
Antal inlägg: 633

Naw, snällt. Hoppas det:-))

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-14 00:48

Jag gillar när det blir lite fart i tråden. ;)

le-lou2010-10-14 00:48

Snoosy - eh... jag tror att jag förklarade det i mitt inlägg. Sluta kalla det för medial förresten.
Medial är något finare ord som coccosbollar som tror sig ha märkliga förmågor har kommit på. Det är ett latinskt ord från början som betyder liten tomte på loftet och kan botas framgångsrikt med hjälp av mediciner.

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-14 00:52

Men le-lou, det du såg i din dotters rum, vad var det för något? Vad har du fått för förklaringar till det?

le-lou2010-10-14 00:52

jag tror ingen är medial. men jag tror def. på folk som säger sig ha sett saker och ting.
jag tror ingen hittar på eller ljuger eller är knäpp för det.

men jag tror att förklaringen sitter i våra hjärnor och ingen annanstans. Det är inte för att vara varken taskig eller missunna er era förmågor. Ni får såklart tro att ni har öppna sinnen och att ni är mediala, det rör inte mig i ryggen så länge ni inte börjat ta betalt av folk för era "tjänster".

le-lou2010-10-14 00:58

Tompas syrra - har jag uttryckligen skrivit att JAG såg något? det har jag inte gjort. Men jag har varit med om mycket kusligt. Jag har en väldigt livlig fantasi och har ofta sånt här i skallen dessutom. Jag säger inte att jag medvetet har inbillat mig, men jag är helt övertygad om att de sakerna jag varit med om har sin förklaring i väldigt mycket mer än jag orkar gå in på här.
Men --- var person tror på vad den tror. Vill jag tro att det var nåt övernaturligt så lär jag ju tro på det, och då har jag belägg för det i form av att det var MIN upplevelse. Dock inga belägg som håller, men det verkar ju mediala människor inte vara särskilt intresserade av ändå.

Har ni inte tänkt på en sak, hur det kan komma sig att i nästan alla fall så händer sånt här människor när de är ensamma? Varför kommer inte spöken på besök när man är fler? Visst har jag också hört om 2 personer som "sett eller hört" samma sak.. men det finns förklaringar på det med om man tar sig tid och studerar hur vi människor är skapta i huvudet :). Man behöver inte vara en nöt för att faktiskt både höra och se saker som inte "finns".

le-lou2010-10-14 01:01

"Att de andliga upplevelserna existerar råder det inget tvivel om. Historiskt och i alla kulturer har människor vittnat om detta. I vårt nutida sekulariserade samhälle anser en stor del av befolkningen att de haft förnimmelser av en främmande närvaro, upplevelser som de tolkat som kontakt med ett högre väsen. Enkäter har visat att uppemot hälften av de tillfrågade haft sådana upplevelser."

Människans hjärna är konstruerad att söka efter mönster. Detta gör i sin tur att vi ständigt söker efter orsakssamband. Samtidigt har vi behov av mystik och det som inte går att förklara eller hitta orsaken till. Detta är en gammal känd paradox. När det saknas länkar i kedjan tolkar hjärnan efter bästa förmåga och här kan religíös tillhörighet, kultur, sociala sammanhang etc. hjälpa till att fylla i.

Hypotesen är att naturliga magnetfält kan framkalla känslan av både gudsupplevelser och övernaturliga fenomen som t.ex. spöken.

Vad man hittills kommit fram till är att vad som är det mänskliga medvetandet skulle kunna tyda på att föreställningar om det övernaturliga är resultat eller biprodukter av de processer som ger upphov till detta medvetande. "

paranormal.se/topic/...ol ogi.html

le-lou2010-10-14 01:01

nåt i den här stilen.

Snoosy2010-10-14 01:03

Le-lou, det jag vill komma fram till är den att en påläst person har fått sina tankar från någon annan som satt sig in i problem. Och man kanske inte alltid ska vara så naiv att tro på allt. Bara för att en forskare säger si och så idag behöver det inte bevisa något inför morgondagen. Böcker = forskning = ändras konstant.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-14 01:07
Antal inlägg: 4050

Händer det att man blir hemsökt i lägenhetshus eller händer det enbart i gamla villor som består av levande material som trä?

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-14 01:08

le-lou 2010-10-12 22:18
"har varit med om mycket spooky shit. Men jag har förstått först nu att det var mindtricks och det känns väldigt bra i efterhand att veta. Man behöver inte gå och vara rädd, får man en trovärdigare förklaring än att det faktiskt var en gammal död tant som satt i dotterns rum - så tror jag inte att man "ser" saker mer. Det sägs att den som tror på sånt här, är den som ser.

Så är det med de."

Eftersom du skrev först att: du "har varit med om mycket spooky shit" och längre ner skrev du att: "Man behöver inte gå och vara rädd, får man en trovärdigare förklaring än att det faktiskt var en gammal död tant som satt i dotterns rum..."
Så tolkade jag det så att det var dina egna erfarenheter.
Så hur menade du egentligen då?

le-lou2010-10-14 01:08

naiv att tro på allt? Jag är förmodligen en av de största tvivlarna här inne skulle jag nog påstå. Tror def inte på allt vetenskapen säger åt mig att tro på - men jag tror mer på mig själv än på spöken i alla fall. Jag tror inte på mycket mer än människans förmåga, och vi har förmåga till så mycket mer än vi själva tror. Att människan lurar sig själv är ingen myt direkt, vi är duktiga på just det - det är biologiskt tom.

_abc_2010-10-14 01:08
Antal inlägg: 2200

"Böcker = forskning = ändras konstant. "
Precis, för vetenskap utvecklas. Demoner och spöken är tidslösa tokerier som inte ändras.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?