Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående20 025

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2010-10-29 19:33
Antal inlägg: 17500

"Jag pratar i alla fall enbart om PARTNERS gällande det här. Ditt exempel med bortsprungna barn, le-lou, ÄR en helt annan frågeställning."

Jag tycker inte riktigt det. Är man en snokare i mobiler och dylikt enbart pga av ett sjukligt kontrollbehov som inte har en grund i något så har man problem. Är man en snokare som snokar av en anledning som uppstått, så är det inte upp till utomstående att döma ut dig för det. Jag kan lika lätt säga att jag aldrig skulle göra si eller så, precis som du gör. Jag är ju jag, med mina erfarenheter, du är du. Jag skulle lika lätt kunna sitta och säga att jag aldrig skulle vara otrogen, men det kan jag ju inte vara säker på heller. Som sagt - ens moraliska nivå är lätt att uttrycka i texter, det är vad man har för avsikt att följa men shit happens, beroende på väldigt mycket mer än bara var man står just idag och just nu.

Satyra2010-10-29 19:47
Antal inlägg: 4561

Jag talar om vad jag känner och hur jag fungerar, le-lou. Precis som du själv skriver - du är du och jag är jag. Eller inbillar du dig att om man bara varit i exakt samma sits så skulle man agera exakt likadant?

Jag VET hur jag agerar i liknande situation, det är inget jag bara tror. Jag vet att jag inte skulle snoka fram bevis på det sättet om jag kände ändå kände mig säker på att något fuffens var i görningen. Jag VET att jag skulle fråga rakt ut och antingen då tro på svaret eller lämna relationen. JAG skulle inte kunna vara i en relation där jag kände mig nödd att snoka runt på det viset.

Och att du inte tycker att det är skillnad på om man efterforskar för att ens barn försvunnit eller om ens partner varit otrogen är upp till dig, men för mig är det en enorm skillnad!

Satyra2010-10-29 19:48

blev ett kände för mycket men du förstod nog ändå sammanhanget, hoppas jag. ;-)

le-lou2010-10-29 19:52

jag härledde det bara till bobos fråga : Gör det mer rätt? om man har en "motiverad" anledning? och vem ska bestämma om det är rätt eller fel anledning?

ramsay - Ej medlem längre2010-10-29 19:52
Antal inlägg: 9204

man tar de beslut man behöver ta. om det är att titt ngnstans man inte ska titta så gör man det. om man behöver infon. det gör vi alla.

ramsay - Ej medlem längre2010-10-29 19:53

rätt? suck. enligt vem.
och vem faan har sagt att de gör eller strävar efter att göra objektivt "rätt" hela tiden. snacka om skitnödig livsstil. subjektivt rätt. det är ngt annat.

Van Kantig2010-10-29 19:53
Antal inlägg: 190

Har du dumpat honom än, TS?

Satyra2010-10-29 20:00

Jag strävar efter att göra vad som känns rätt för mig, ramsay. Om någon sen tycker att det som ÄR rätt för mig är att ha en "skitnödig livsstil" bryr jag mig föga om.

Handy Man - Ej medlem längre2010-10-29 20:11
Antal inlägg: 145

Det är nog väldigt svårt att veta hur man skulle bete sig i TS situation om man inte varit där? Att snoka i någons sms är nog inget egenskap vissa har och andra inte och allt är inte så svart och vitt. Ingen skulle väl på fullaste allvar välja att lämna sin partner så fort en misstanke dyker upp som inte får ett tillfredsställande svar istället för att göra allt för att få slut på misstankarna? Även om det skulle kunna gå så långt som till lite ljusskygga aktiviteter? Men jag har kanske missförstått dig, Satyra, men skrev du inte nåt om att du skulle lämna ett förhållande där du kände att du inte kunde lita på din partner?
Hursom, eftersom TS tycks ha hittat vad hon nog befarade att hon skulle hitta så ska hon dumpa hans sorgliga arsle så klart.

le-lou2010-10-29 20:19

"Jag strävar efter att göra vad som känns rätt för mig, ramsay. Om någon sen tycker att det som ÄR rätt för mig är att ha en "skitnödig livsstil" bryr jag mig föga om."

Precis Satyra. Du satte huvudet på spiken.
I tråden haglar fördömandet på ts. Tycker synd om ts.

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-29 20:22
Antal inlägg: 11463

Ännu fler fördömanden haglar väl över snubben?

le-lou2010-10-29 20:27

snubben har satt sin sista potatis.

ramsay - Ej medlem längre2010-10-29 20:33

satyra, jag riktade inlägget främst till bobo mfl som talar om att det inte är rätt att läsa sms. man gör vad man behöver som sagt. du det du behöver för att det ska kännas rätt för dig.

Lillstölla2010-10-29 21:55
Antal inlägg: 23831

Dumpa aset och skaffa en vettig, trogen kille istället. Once a cheater always a cheater!!

Satyra2010-10-29 22:11

Jo Handy Man, precis så skrev och menade jag.
Och du skrev:
"Ingen skulle väl på fullaste allvar välja att lämna sin partner så fort en misstanke dyker upp som inte får ett tillfredsställande svar istället för att göra allt för att få slut på misstankarna?"

Att fråga min partner rakt ut om det jag misstänkte skulle för mig vara det absoluta sättet att få ett svar. Skulle jag välja att inte tro honom och alltså känna svaret som "icke tillfredsställande" så skulle hela tillitskonceptet vara kört ändå för min del och han skulle bli lämnad, ja!

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-29 22:24
Antal inlägg: 4050

Men är inte tilliten körd redan när man måste fråga: Ligger du med andra förresten? ;)
Jag skulle aldrig ställa en sån fråga till nån jag litade på.

DennisPlz2010-10-29 22:58
Antal inlägg: 4031

Läs. Inte. Andras. Sms.

Satyra2010-10-29 23:06

Larvbrud - Jo egentligen, men inte ens jag är så hård och kall att jag inte åtminstone testade min misstanke genom en rak fråga innan jag lämnade mannen ifråga. ;-)

lightningpaw2010-10-29 23:11
Antal inlägg: 380

Nä precis Dennis, Lev. Lurad. Istället.

älska VF - Ej medlem längre2010-10-29 23:24
Antal inlägg: 176

jag hävdar att alla män är svin! Motbevisa mej ngn om ni kan!? Alla män hmhmhmhmhm med tjejer så fort dom får chansen, Och sen hmhmhmhmhmhmhar dom igen! Nu kan vi bara prata om ett värdelöst kön, som hmhmhmhmmhar hela tiden!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?