Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade36
Mobilspel
Pågående19 700

Forumkategorier

Användare Inlägg  
__1__ - Ej medlem längre2010-11-08 09:22
Antal inlägg: 1103

Inget snack om kött-te, bara en massa prettoteer. Kött-te, AKA buljong, är en oslagbar bryggd. Appropå att återanvända teblad, många gröna teer blir bättre andra vändan, men behöver mer tid till att dra.

smulgubbe2010-11-08 10:01
Antal inlägg: 237

Ingen fara att använda tebladen både en och två gånger. Man lägger ju på en sked extra varje gång för att hålla styrkan. Nybryggt te = 1 tsk. per person + en för kannan, sen en exta varje gång du anåteranvänder bladen.

Maja G2010-11-08 10:21
Antal inlägg: 10730

Jag dricker mest kaffe, men ibland så slår jag till med en kopp te också.
Alltid löste från Kahls..Just nu har jag Grön kustfägring och det är jättegott.
Glömde: Har alltid flytande honung i mitt te!

Savi2010-11-08 10:23
Antal inlägg: 1176

Jag älskar Te.
Finns det nåt mysigare på vintern när snön faller än att krypa upp i soffan under en filt,med ett tänt ljus & dricka ett kopp riktigt varmt te??
Det är livet.

Jag vill ha just mitt te riktigt varmt så jag kan kupa händerna om koppen ett tag & få i mig värmen både genom händerna & munnen.

Jag dricker gärna tropiska teer.Med mycket fruktsmak ( Peach Melba,Söders Höjder)
Men har även fastnat för "Treasury of the maya" ett te som smakar CHOKLAD.Helt gudomligt gott.

Ni nybörjar tedrickare,drick aldrig påste,köp löste i en riktigt löstebutik.

__1__ - Ej medlem längre2010-11-08 11:29

Påste rocks!

Larvbrud - Ej medlem längre2010-11-08 11:43
Antal inlägg: 4050

Jag dricker mitt te endast under pistolhot eller när det är slut på kaffe eller när jag tvingas välja bort kaffe.

ramsay - Ej medlem längre2010-11-08 12:26
Antal inlägg: 9204

dricker ej men jag brukar ta in en kopp på mitt arbetsrum. det doftar så präktigt då.

playboydiiva - Ej medlem längre2010-11-08 14:10
Antal inlägg: 560

Jag älskar te, dricker det minst 3 gånger om dagen!
På jobbet blir det påste men hemma drixker jag löste, har ca 30 olika smaker :)
Har alltid mjölk i och ibland socker!

Mimikryp2010-11-08 14:13
Antal inlägg: 9057

Savi; Varifrån kommer det där chokladsmakande teet? Vilken butik alltså? *nyfiken*

Creep2010-11-08 17:28
Antal inlägg: 55

Kul att någon annan också fastnat för treasury of the maya, så är jag i alla fall inte ensam förespråkare! ;) Jag köpte mitt på chokladfestivalen, Savi, har du hittat det någon annan stans?

Borzov2010-11-08 21:42
Antal inlägg: 34

Än en gång: varför lägga annat i teet än te?

Borzov2010-11-08 21:48

Är det inte bättre att dricka choklad om man vill dricka varm dryck med chokladsmak? Eller nyponsoppa om man vill dricka varm dryck med nyponsmak? Eller varma koppen om man vill dricka varm dryck med pulversoppesmak?
Varför inte njuta av den lite bittra och nyansrika smaken hos ett fint indiskt te, som Darjeeling? Eller ett Ceylonte hög klass?
Att lägga choklad i te känns som om att fördärva både chokladen och teet. Eller som ett listigt sätt att dölja låg kvalitet på råvaran.

__1__ - Ej medlem längre2010-11-08 21:48

Håller med Borzov. Ju vanligare ett te är dessto bättre. Hokus-pokusteer är likvärdigt med latte. Varmblaskigt dricka för de som egentligen inte gillar just te eller kaffe.

Det är samtidigt synd att man gillar te så mycket eftersom det betyder att man egentligen är en sjukvårdshatare, fundamentalistisk kristusälskare och multimegarasist.

en.wikipedia.org/wik...y_ movement

Borzov2010-11-08 21:50

Och apropå påste: påste av god kvalitet är alldeles utmärkt gott. Kickar röv med vilket fånigt fruktsaftste som helst.

Borzov2010-11-08 21:51

Bara för att man tycker om te behöver man ju inte gå med i tepartiet.

Ts lillsyrra - Ej medlem längre2010-11-09 16:57
Antal inlägg: 299

Borzov
Men det är kanske inte helt fel att variera sig emellanåt? Man kan ju varva och dricka svagt, starkt, naturellt, smaksatt mm.
Huvudsaken är väl att det är thé man dricker. ;)

Dricker du aldrig chai exempelvis? Själv har jag varit sugen på det ända sedan det nämndes (ett antal ggr) här i tråden.

Borzov2010-11-10 10:25

Jag dricker ogärna det "chai" som serveras i kaféerna. På ryska betyder "ча&a mp;#1081;" helt enkelt te, och det är ju det jag dricker just nu till exempel.
Jag varierar mig gärna och ofta, men inte genom att dricka te av låg kvalitet, där bristerna i smaken döljs genom att tillsätta fruktsaft. Sorry.

Det finns mängder av olika typer av te, där smaken betingas av odlingssätt, odlingsställe och så vidare. Darjeeling, keemun, assam, de olika ceylontéerna... Det finns enorma möjligheter att variera, utan att lägga bananer och kaffe i teet. Jag uppfattar det som respektlöst mot både råvaran och odlarna. Det är som att smaksätta vin med hallon och praliner.
Men vem är jag att ifrågasätta folks smak? Blir man lycklig av att dricka fruktsafts-te - drick!

1stclassriot2010-11-10 11:22
Antal inlägg: 522

ja, jag avskyr felstavningar och särskrivningar, T-E punkt slut! :-P

Ts lillsyrra - Ej medlem längre2010-11-10 11:35

Gôtt mos, 1stclassriot.

1stclassriot 2010-11-07 13:20
"åååååh vad irriterad jag blir! det stavas inte THE det stavas T-E!!!!!"

1stclassriot 2010-11-10 11:22
"ja, jag avskyr felstavningar och särskrivningar, T-E punkt slut! :-P "

Kom igen, 1stclassriot. Tredje gången gillt.

Ts lillsyrra - Ej medlem längre2010-11-10 11:49

Borzov

Vad stod det där? --> "ча&a mp;a mp;#1081;"

"Jag varierar mig gärna och ofta, men inte genom att dricka te av låg kvalitet, där bristerna i smaken döljs genom att tillsätta fruktsaft. Sorry."

Visst har du en stor poäng där, för det är ren lyx att dricka kvalitétsthèer.
Själv är jag i och för sig ganska "insnöad" just nu på alla härliga théer med "terapeutiska" effekter. Rogivande kvällsthéer exempelvis mfl och dom dricker jag alltid naturella.
Men jag är även intresserad av smaksatta théer.
Kikade nyligen in på en nätsida där de bland annat säljer gröna théer av hög kvalité med naturliga smaksättningar. Jag kommer nog inte att kunna låta bli att göra ett och annat köp.
Och jag har förresten just nu hemma ett grönt thé av bättre kvalité med hela björnbär och äkta rosenblad i. Kanongott.

Var köper du dina théer förresten?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?