Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 18 803 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| janne121212 | 2011-03-27 22:36 | |
![]() | Märkligt hur alla sossar efter Monas avskedstal för någon månad sen stod upp och jublade när hon berättade om hur hon såg på socialdemokratins framtid och behovet av förnyelse Nu jublar samma sossar lika mycket åt Håkans kullerbytta bakåt till traditionell gråsossejargong. Vet dom egentligen hur dom vill ha det och vad de står för, eller är det bara makten till varje pris som gäller. Som fd sosse känner jag måhända ett uns av vemod inom mig, men minns samtidigt varför jag lämnade detta av maktfullkomlighet korrumperade parti. | |
| meimse | 2011-03-27 22:38 | |
![]() | Återstår att se hur han klarar debatterna med moderaterna "det nya arbetarpartiet" | |
| le-lou | 2011-03-27 22:38 | |
![]() | "le-lou Du jobbar inte ens - nähä, innebär det att hushållet inte har några inkomster och därmed inte gynnas av skattesänkningarna? Lever du på bidrag?" Varför är du så intresserad av min privatekonomi? Så du vet hur du ska angripa mig nästa gång :D? Spelar ingen roll. Oavsett vad jag har varit, arbetslös, arbetande, sjukskriven, studerande så har jag röstat liberalt. Det har man rätt till oavsett om man är sjuk eller frisk vettu. Det är lite fult att angripa efter om vad det enda jag bryr mig om och vad jag skiter i - som att du skulle ha ens en tillstymmelse av hum om det. Så oerhört vänsteraktigt. Argumentera sakligt istället för att barnsla dig. | |
| micro113 | 2011-03-27 22:41 | |
![]() | janne121212 Förnyelse betydde något annat än det hon stod för - och något annat än det håll som GP i slutändan drog partiet åt - dvs åt något annat håll än höger. Sossarna lämnade skutan när socialdemokraterna intog gamla folkpartiets plats --- folkpartiet hittar du nu där moderaterna huserade förr - och moderaterna låtsas slicka sossar i rumpen samtidigt som deras huvudmålgrupp som alltid är kapitalet. Centern har förlorat sin målgrupp - och KD står fast, faktiskt det mest stabila partiet i den högen. | |
| micro113 | 2011-03-27 22:43 | |
![]() | le-lou Jag vill nog påstå att det var du som startade argumentationen på den nivån. Tycker du inte om den - så starta den inte. | |
| janne121212 | 2011-03-27 22:46 | |
![]() | Jo men sossarna verkar vara glada över att de har fått en rolig gubbe som partiledare, skit samma vad han står för, huvudsaken att vi får makten igen. | |
| felix-w - Ej medlem längre | 2011-03-27 22:51 | |
![]() | Jaapconrad; Det hela tyder på hur låga förväntningarna varit hos socialdemokraterna. ''Titta, han kan prata, läsa och skämta! Hurra!''. När Moderaterna kom fram med Fredrik var förväntningarna på honom. "säg jobbskatteavdrag. Sen ska du kunna räkna till tolv." Håkan kan skämta också. | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-27 22:53 | |
![]() | Av det han faktiskt HAR sagt så kan man dock dra slutsatsen att han inte verkar ta åt sig så mycket av argumentet att socialdemokratin legat bakom mycket av de man nu kritiserar. Han lyfter fram fyra grejer i sitt tal: * En översyn av pensionssystemet * En översyn av sjukförsäkringssystemet * En översyn av skattepolitiken * Krafttag mot barnfattigdomen De tre översta grundlades under socialdemokraterna (både pensions- och skattereformen var breda blockuppgörelser). Det sistnämnda är väl hedervärt, men lite av ett vågspel -- trots fantasifulla definitioner av barnfattigdom har man inte lyckats visa att den ökat mer under alliansen än. Det är kanske logiskt att Juholt inte varit i närheten av en regeringspost så han inte kan beskyllas för att ha hyckla på samma sätt som Mona Sahlin som var med och beslutade om det Juholt nu vill se över. | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-27 22:54 | |
![]() | felix-w En ovanligt svag och obegriplig comeback, även med betapet-mått mätt. Vill du försöka igen? | |
| micro113 | 2011-03-27 23:00 | |
![]() | jaapconrad_ Om man har grundlagt eller kanske till och med beslutat om något som slår väldigt fel - menar du då att man är låst från att för all framtid göra en översyn av de systemen och se vad som kan göras bättre? Vad är det för resonemang? En gång gjort kan aldrig förändras eller förbättras! Om man hade resonerat så i alla tider - var tror du samhället hade varit idag då? | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-27 23:02 | |
![]() | ''Om man har grundlagt eller kanske till och med beslutat om något som slår väldigt fel - menar du då att man är låst från att för all framtid göra en översyn av de systemen och se vad som kan göras bättre?'' Absolut inte. Men man kanske ska tona ned den agiterande retoriken och inte utmåla högern som den store satan? | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-27 23:03 | |
![]() | Glömde förresten att energipolitiken skulle ses över också ja, som röstades igenom 1996. | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-27 23:04 | |
![]() | (Visserligen på borgerligt initiativ) | |
| felix-w - Ej medlem längre | 2011-03-27 23:09 | |
![]() | Obegriplig? följer du inte med i debatten jaapconrad? Precis det man pratade om ikväll på Agenda. Det enda moderaterna lyfter fram är jobbskatteavdrag efter det andra. Till och med gamla moderater tycker att det låter tjötit. Trodde att du skulle fatta den vinken men du verkar ju vara fast i politiken som bedrevs på 1990-talet. | |
| meimse | 2011-03-27 23:10 | |
![]() | I ett youtube klipp där Juholt kommenterar finanskrisen säger han bland annat "nu är det dags att ta kontroll över den ohämmade marknaden" Låter bra tycker jag. | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-27 23:14 | |
![]() | meimse, Och du är inte ett dugg nyfiken på exakt vad som menas med ''kontroll''? | |
| le-lou | 2011-03-27 23:20 | |
![]() | micro - haha. okej, samma visa här som där märker jag. | |
| micro113 | 2011-03-27 23:26 | |
![]() | le-lou Här som var? Faktum kvarstår - starta inte upp något på en nivå som du uppenbarligen själv tycker är så känslig att du inte kan hantera den. | |
| meimse | 2011-03-27 23:30 | |
![]() | jaapconrad, Jodå, jag vill veta hur kontrollen över ohämmade marknadskrafter skall gå till. | |
| le-lou | 2011-03-27 23:31 | |
![]() | faktum kvarstår... vad? var? vad jag gjort menar du? förresten, bespara knapptryckningarna. En sak är att inte vilja ge upp sin åsikt, men att inte kunna stå för att man argumenterar som en barnunge och då byta teknik är ju lite patetiskt faktiskt... | |