Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 563 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-15 00:46 | |
![]() | Gonatt allihopa. | |
| strom9030 | 2011-03-15 00:47 | |
![]() | Godnatt... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-15 11:40 | |
![]() | Den dagen jag gifte mig lovade jag att till döden skiljer oss åt skulle vi vara trogna,jag har bara haft sex med en man och det är han jag är gift med,och Jesus är sanningen vägen och livet,och detta är rätt för mig,hur ni andra gör är era problem | |
| -Passiflora- - Ej medlem längre | 2011-03-15 11:51 | |
![]() | För mig känns det helt omöjligt att förstå hur folk kan se otrohet som rätt. Det är en annan sak om man lever i ett öppet förhållande eller i polyamorösa förhållanden, för då är ju båda parter med på att man delar sig med andra. Men det är ju inte direkt så att man går till sin partner och säger "Är det okej om jag är otrogen?". Dessutom pratar en del om att man ska tänka på barnen och förlåta otroheten för familjens skull. Alltså, om man nu värnar om familjen så kanske man skulle hållit ihop benen eller haft bananen kvar i byxan?! Och alla har inte barn - glöm inte det. Otrohet är ett svek mot relationen och skapar en bristning som är svår att hela. Förtroendet mellan parterna fallerar. Och ni som säger att onani också kan ses som otrohet - hur tänker ni där? Det handlar inte om att partnern inte räcker till utan om att personen kanske inte är närvarande?! Onani är ganska oskyldigt tycker jag. | |
| Tvillingbror - Ej medlem längre | 2011-03-15 12:11 | |
![]() | ovanstående inlägg hade bra argument, kan bara instämma :) | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-15 12:28 | |
![]() | - Och sen undrar jag också att hur många av dem här i tråden som försvarar det fria sexet lever som dom lär? Det var det ena, det andra är att TS efterfrågade väl om var och ens personliga uppfattningar i frågan? Och när då folk delger sin egen, personliga, uppfattning så går andra i taket, och den reaktionen kan jag inte riktigt fatta, för de allra flesta är väl ändå av uppfattningen att i grund och botten FÅR alla andra göra som de vill, men HÄR skriver folk ner vad DE själva skulle, eller inte skulle, kunna göra eller acceptera. OM det inte är OK att delge sin egen uppfattning i frågor här i forumet så kan vi väl bara konstatera i de flesta trådar att 1) "alla får göra som de vill", 2) "färdigdiskuterat", 3) "tråden stängs". Finns ju inte så mkt att diskutera då, eller hur? Hängde ni med i resonemanget? *utgår* | |
| le-lou | 2011-03-15 12:35 | |
![]() | men alltså... otrohet är ju högt individuellt. Instämmer med de som skrivit i tråden att det handlar om vad man själv satt upp som ok och inte ok i det förhållande man lever i? Vill jag och min sambo ha ett s.k fritt förhållande så är det knappast otrohet. Man kan förkasta den typen av relation hur mkt man vill, men det är ju upp till varje relation att bestämma reglerna kring den. Däremot om säger man sig själv vilja ha en monogam relation med sin partner och sen inte är monogam själv så är man ju en lögnare. Och att belasta den som lämnar en relation med en uppenbar svikare är ju bara korkat. Spela efter spelreglerna så löser sig det mesta, men skyll inte din egen feghet på nån annan, våga stå för vad du vill ha och hitta en partner som vill detsamma. End of story. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-03-15 12:37 | |
![]() | Nja, asså jag tror problemet var att vissa inte la fram sin åsikt som att det var deras personliga, utan snarare som att det var något allmängiltigt och att alla som avvek hade missuppfattat vad sex "skulle" vara och vad hur ett förhållande "skulle" se ut. Jag skulle kunna klistra in några citat där jag tycker man stöter på den attityden, men det kanske vore lite väl skitnödigt så det gör jag inte. | |
| The Mag | 2011-03-15 12:40 | |
![]() | Haha, vilken skön tråd. Inte visste jag att det gick så vilt till på diverse personalmöten. På mina arbetsplatser gonom åren har det mest varit personalfesterna det hänt grejer på. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-15 12:56 | |
![]() | ok ,jag tycker inte att det är ok med otrohet,det känns som det skadar,det blir en del sjukdomar som sprids,till och med mord förekommer och svartsjuka,och jag tycker att kärleken ska vårdas | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-03-15 13:01 | |
![]() | Ja om man inte skyddar sig innan man har sex med någon annan är man ju bara dum i huvet, tbh. Det här med svartsjukemord dock... Är det verkligen själva otroheten som orsakar mordet, eller är det den sexuella äganderätten och illusionen av att äga sin partners kropp som är den egentliga roten till problemet? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-15 13:06 | |
![]() | äga sin partners kropp ?låter som en billig dålig kiosk roman,efter som köns sjukdomar finns så är det uppenbart att inte folk skyddar sig,roten till problemet är att inte alla följer Jesus | |
| le-lou | 2011-03-15 13:07 | |
![]() | roten till 99 % av onda finns i religion kontrar jag med. | |
| CallmeIngrid - Ej medlem längre | 2011-03-15 13:09 | |
![]() | Roten till problemet är att alla inte följer Jesus? I fucking oppose! | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-03-15 13:12 | |
![]() | www.netdip.com/uploa...af .jpg.jpg just sayn... | |
| KLuBBeR - Ej medlem längre | 2011-03-15 13:15 | |
![]() | lol | |
| malman | 2011-03-15 13:26 | |
![]() | ge er inte på religionen nu den har inte med detta att göra. jag själv tror på Jesus och de flesta gör det inte, men om vi ända ska gå dit så är det ju dagens sanning att om vi bara har sex med en person i våra liv så finns inte otrohet inte häller könssjukdomar. det är ju bara fakta, men dagens samhälle ser inte ut så. sen kan man ju diskutera hur mycket som hälst om det är bra eller dåligt, men nu var det bara fakta | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-03-15 13:29 | |
![]() | Religionen har iofs väldigt, väldigt, väldigt mycket med detta att göra, om man nu ska konstatera fakta, men i övrigt håller jag med dig, malman. | |
| le-lou | 2011-03-15 13:32 | |
![]() | om vi inte har sex med nån alls så slipper vi också könssjukdomar och otrohet och sex med för den delen. För sex ska man väl bara ha för barnavels skull eller? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-03-15 13:34 | |
![]() | Jorden skulle snabbt bli överbefolkad.... | |