Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 18 835 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tanten M - Ej medlem längre | 2011-04-14 20:09 | |
![]() | När det gäller ,,, hur svårt kan det vara att flytta fingret ett steg åt höger? ... betyder konstpaus, fortsättning följer eller att man låter den andra tolka fortsättningen fritt efter egen smak. ,,, är absolut ingenting förutom fel fel fel o fruktansvärt fult. Om man sen vet om hur fel fel fel det är o ändå medvetet fortsätter, ja då... Kom sen inte o klaga när haglet kommer flygandes. Orsak o verkan. På ett forum som detta SKA man kunna stava som folk. Punkt! | |
| kajix | 2011-04-14 20:19 | |
![]() | stör mig inte på något. förutom en sak, men kommer inte ihåg vad det är just nu. återkommer. | |
| Robnaden - Ej medlem längre | 2011-04-14 20:23 | |
![]() | Låt mig friska upp ditt minne, Kajan. Du stör dig på versaler i meningars initiala skede. :-) | |
| nystan1 | 2011-04-14 20:24 | |
![]() | Ja det stör mig, när det inte verkar röra sig om dyslexi utan snarare om rena slarvfel. Det tycker jag är slappt, på något sätt. Jag skriver visserligen inte heller felfritt, men tar gärna emot kritik som gör att jag kan bättra mig. Fiffan va jag e bra! ;P | |
| F_Errari | 2011-04-14 20:27 | |
![]() | Jag har en fråga till alla er som INTE stör sig på särskrivningar etc.: tycker ni det är ok i alla sammanhang? När det gäller högre studier t.ex.; om man pluggar på universitetet, är det då ok att inte behärska svenska språkets skrivregler? | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2011-04-14 20:36 | |
![]() | Stör mig på dåligt skriven svenska, här o på andra ställen. Har man högskoleutbildning med inriktning på t.ex matematik o inte kommer använda språket i offentligt bruk så kan jag godkänna att man har svårigheter. Men att utbilda sig t.ex till journalist o använda ens ett uns av dålig svenska är för mig helt otänkbart. Horribelt till o med. Vilket vi tyvärr ser alldeles för ofta. En butiksinnehavare med mindre kunskaper i svenska språket bör se till att betala någon för att få sina reklamskyltar gjorda. Estetik säljer mer än "Skit billigt". | |
| F_Errari | 2011-04-14 20:41 | |
![]() | Mindes just en kommentar från en lärare till en tioåring som skrivit ett bra läxförhör: Super bra! ... Vi vet ju alla att man inte kan lita på den svenska skolan längre. | |
| Miss_jk | 2011-04-14 20:43 | |
![]() | Tanten M: Men "o" istället för "och" går an eller? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-04-14 20:46 | |
![]() | språkpoliser, när börjar man eg skriva siffror istället för bokstäver? vid 12 eller 21? | |
| Miss_jk | 2011-04-14 20:48 | |
![]() | Jag har lärt mig att bokstäver skriver man 0-9, resten skriver man i siffror. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-04-14 20:49 | |
![]() | nej, det är inte rätt i mitt skrå iaf. | |
| SkySpy_ | 2011-04-14 20:53 | |
![]() | Skrå. Det var längesen man hörd det ordet. | |
| Jorick | 2011-04-14 20:53 | |
![]() | Eilngt en uneörnskding på ett egnskelt uivtnierset så seplar det inegn rlol i viekln odrnnig bksortnävea i ett ord såtr i, det edna som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-04-14 20:53 | |
![]() | tolv och tjugo är de båda gränserna. alltså 13 och 21. googlade. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2011-04-14 20:54 | |
![]() | Miss: ja de e helt ok ;) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-04-14 20:54 | |
![]() | och det är inte begränsat till mitt område. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2011-04-14 20:56 | |
![]() | Skrå är ett mkt (ja Miss det e ok, likaså ngt) vackert ord. | |
| Minta | 2011-04-14 20:58 | |
![]() | Man förväntar sig att en person som har språk som yrke ska kunna behärska språket i skrift, men annars, nej. Klart jag lägger märke till det, men på samma sätt som att folk har olika talanger. | |
| Skugga | 2011-04-14 21:01 | |
![]() | Jag är lärd (av en gammal universitetsmysfarbrorlär are)att skriva siffror från och med 13, alltså bokstäver upp till och med tolv. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2011-04-14 21:01 | |
![]() | Skrå förresten, är inte det ngt man använde inom "hantverksyrken" som krävde utbildning eller lärlingstid mer än arbeten som läkare, advokat etc? | |