Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 524 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| promenad - Ej medlem längre | 2011-04-18 11:56 | |
![]() | vänta 10 år, sen kan ni gå på fest. | |
| koksiken | 2011-04-18 11:57 | |
![]() | Resurrection: nej, inte något glas vin, om man ska arbeta, för då kan man inte köra bil till jobbet! =) | |
| Måns_E | 2011-04-18 12:10 | |
![]() | Här hemma har jag mina kräftskivor med öl och snaps, fåniga hattar och papplyktor, vad har det med kräftor att göra egentligen? Nej naturligtvis inte, men alltså nån gång får det väl vara nog med präktigheten i diskussioner som denna? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-04-18 12:37 | |
![]() | präktighet + floskler gör mig illamående | |
| Gautama | 2011-04-18 12:49 | |
![]() | Jag fattar fortfarande inte vad som skulle vara farligt för barnen att närvara på en fest? Kan någon förklara vad som kan hända? Jag är uppriktigt trött på föräldrar som enbart lever för sina barn, jag lovar det finns miljoner utav dem. Mina barn betyder givetvis hur mycket som helst för mig men jag tror att jag betyder massor för dem också. Alltså mina barn skulle inte vilja se mig leva genom dem, de vill att jag ska leva som den individ jag är. Vi ger och tar och fyller varandras liv. När vi har haft våra fester så har barnen fått vara centrum till en viss del. Vi har fixat roliga lekar med dem och de har fått extra av allt som man inte har till vardags. Men när kvällen faller på så har vi vuxna suttit och snackat och druckit vin och barnen har lekt eller tittat på film för att sedan somna oftast. Folk skriker som att det vore värsta saken att se sina föräldrar lite gladare, lite pratigare eller vad det nu kan vara för effekt som sker med lite vin i kroppen. Jag tror det är mycket farligare att vara så förbannat stelbent och ständigt sätta sina barn i främsta rummet. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-18 12:52 | |
![]() | Organiserat festande som bröllop och annat mossigt är överpräktigt hur mycket man än busar till det ;) Jag stoppar nykterister och gifta i samma otuffa kategori. Förhoppningsvis faller äpplet inte långt från trädet och då borde ju barnen trivas med sina föräldrar om föräldrarna gillar att festa. Det kanske finns en alkoholgen som bestämmer om man uppskattar att beskåda smålulliga personer. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-04-18 12:54 | |
![]() | word, Gautama | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-18 12:55 | |
![]() | Gautama, vi vet vad du tycker om folk som slappnar av med hasch :) | |
| Gautama | 2011-04-18 12:57 | |
![]() | Ja, det vet vi Larvbrud. Och jag tycker det är urfånigt att ständigt blanda in något olagligt som hasch i alla sammanhang där man pratar alkohol. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-18 12:59 | |
![]() | Jag känner ingen som är missnöjd med att deras föräldrar satt dem i främsta rummet. De jag känner som är mest missnöjda med sina föräldrar känner sig förbisedda. Det ska väl vara om man curlar som det kan bli skadligt. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2011-04-18 12:59 | |
![]() | Bägge kan ju vara inkörsport till tyngre droger. | |
| Gautama | 2011-04-18 13:03 | |
![]() | Beror väl på vilken ålder man pratar om Larvbrud. Tror att äldre barn kan må dåligt av föräldrar som lever genom dem. Det ger dem lätt ett dåligt samvete för sina föräldrar. | |
| Gautama | 2011-04-18 13:05 | |
![]() | Jämför inte alkohol och hasch Larvbrud, det är bara larvigt:-) Alkohol är inte lika ofta inkörsport till tyngre droger som hasch är. Och alkohol går ur kroppen inom ett dygn. Hasch kan du se i ett hårstrå ett halvår efter att du rökt det. Det säger en del om effekten av hasch kontra alkohol. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-04-18 13:07 | |
![]() | "alkohol går ur kroppen inom ett dygn" ... en sanning med modifikation ... vi kanske kan lägga den debatten åt sidan? | |
| Gautama | 2011-04-18 13:08 | |
![]() | Möjligt men det tar inte lika lång tid som hasch i alla fall:-) | |
| nystan1 | 2011-04-18 13:09 | |
![]() | Om värden inte misstycker, och barnen kan uppföra sig tycker jag det är helt ok. Vi har haft med oss dottern på fester om vi vetat att vi kunnat lägga henne någonstans, hon har varit med till 19-20-tiden och sen lagt sig, oftast utan problem. En av oss har då hållt sig nykter, eller till ett par öl. Barn är hjärtligt välkomna hit, då de flesta av våra vänner har barn och festerna brukar vara väldigt lugna. Sen är det ju inte alltid man vill ta barnen med sig. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-04-18 13:17 | |
![]() | Det är väl inte precis swingerspartyn vi diskuterar? | |
| Gautama | 2011-04-18 13:18 | |
![]() | Det verkar som en del tror det Resurrection:-) Men på de festerna går jag helst själv:-) | |
| bara-jag | 2011-04-18 13:29 | |
![]() | ha ha, bra där Gautama. Sen ni som drar upp alkoholister i detta, vet väl att de inte bör dricka över huvudtaget, så i denna tråden hör dom väl inte riktigt till? Dom är sjuka och dricker oavsett om det är fest eller inte, och förstör livet för både sig själv och sina barn dygnet runt alla veckans dagar veckan ... Trodde vi pratade om vuxna männsikor som kan hantera alkohol? | |
| Maja G | 2011-04-18 13:30 | |
![]() | Nu när jag har blivit äldre ( o något bekvämare) så går jag helst på barnfria fester. Eftersom jag började ganska tidigt med att bilda familj, i jämförelsevis med mina vänner, så har jag passerat amåbarnsstadiet för länge sedan medan mina vänner är fullt upp i det.. Jag, eller vi, min man och jag, väljer att inte gå på dessa fester.Inte för att vi super oss fulla och röjer,utan för att vi inte vill ha en massa stoj och stim runt omkring. Vill kunna prata i lugn och ro med vänner och inte bli störda hela tiden av klängande ungar.. Då våra barn var små så var de inte med på så många fester, och speciellt inte efter att vi var vittne till att en överförfriskad ung kille sprang rakt ut framför en bil och blev påkörd..Ingen olycka,utan frivilligt...Det var på en fest hos en barnfamilj där svågern fick ett spel Det var inget något trodde om honom, så man vet aldrig då spriten tar över vettet:( | |