Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade9
Mobilspel
Pågående18 920

Forumkategorier

Användare Inlägg  
slånbär2011-05-16 19:19
Antal inlägg: 5539

Daggdroppe-skriver man i ett forum och inte riktigt tänker sig för då får man allt stå till svars eller be om ursäkt för att man skrev som man gjorde. Ingen ide att du gnäller över det-skrivet är skrivet och så länge du står fast vid det så kommer folk ifrågasätta hur du tänkte och du får försvara. Startar men en sån här tråd och går ut med så hårda åsikter som för många upplevs som ett påhopp på utsatta människor då får man nog ta det och inte grina över att folk reagerar.

Proserpina - Ej medlem längre2011-05-16 19:22
Antal inlägg: 285

slånbär! Bra!

bommarna2011-05-16 19:39
Antal inlägg: 366

För många människor är det en verklighet, de tål inte el. Det kan man göra något åt, undvika el....men vad gör man åt el-aka människor?

Pocaloca2011-05-16 19:48
Antal inlägg: 2156

beats me =)

pantertanter2011-05-16 19:53
Antal inlägg: 10

Man får ha olika åsikter olika tro, men du låter så bitter daggdroppe. Kanske har någon i din närhet det besvärligt och måste vara hemma kanske ren Svensk avudsjuka. Jag har svårt för folk som "sparkar på de som redan ligger" Om jag VILL vara sjuk så varför välja elöverkänslighet, lättare att ha ryggont.

Bim19642011-05-16 20:18
Antal inlägg: 1854

En som jag känner blev elöverkänslig i början på 90-talet.
Hon hade gått en del datatutbildningar genom sitt arbete. Och blev en av dom som var ansvariga för databiten på sitt arbete. Det blev väldigt många timmar framför skärmen 8-10 timmar varje dag satt hon.

Ibland när jag mötte henne ute såg jag att hon var alldeles röd i ansiktet, jag brukade skoja med henne att hon såg ut som en tomat.
Då berättade hon för mig om sina problem om den stickande och brännande känslan, så fort hon satte sig framför skärmen.

Nu vet jag att hon inte är inbillningssjuk eller psykiskt sjuk, har själv sett henne gå från frisk till sjuk.

Vissa saker går helt enkelt inte att bevisa. Att man påstår att någon är inbillningsjuk eller psykiskt störd är riktigt elakt.

Daggdroppe2011-05-16 20:39
Antal inlägg: 1078

Jag grinar inte över att folk reagerar på det jag skriver, tvärtom! :) Jag tänkte bara att ni vet ju hur jag är, så gott som. Såå.. ja? Kom över det nån gång vettja!

Fortsätt skriva alla härliga människor.

slånbär2011-05-16 20:44

Ok men då får du nog förklara hur du tänkte när du jämförde en elallergiker med en mördare. Man kan inte bara kläcka ur sig märkliga saker och sedan ursäkta sig med "ni vet ju hur jag är" . Så kom igen-stå för det du skrev men förklara dig gärna. Jag undrar vekligen över hur du tänkte?

Daggdroppe2011-05-16 20:50

Jag tänkte såhär..

Elallergi=psykisk störning
Anders=Psykiskt störd

Ser du länken? Bara undrade vart gränsen gick på vem som ligger och vem som står.

klasåkerblmo2011-05-16 20:52
Antal inlägg: 112

Ja, jag vet inte.

slånbär2011-05-16 22:00

Daggdroppe-ja jag ser ju att du försöker få det att hänga ihop men det verkar ungefär lika långsökt som att hitta en länk mellan Hamlet och Kalle Anka bara för att man kan läsa dom.

Gränsen går ju självklart vid att kränka människor som lider av en sjukdom oavsett orsak/ursprung och som inte själva skadar någon annan. Att jämföras med en mördare är kränkande och vore jag elallergiker så skulle jag bli jäkligt upprörd över den jämförelsen. Sen är väl risken väldigt liten att en sådan läser detta då dom ju av naturliga skäl inte använder datorer........

grusplan2011-05-16 22:08
Antal inlägg: 333

Herregud daggdroppe ! Bland det dummaste inläggen jag läst... du visar verkligen att du är helt okunnig.
Allt jag har att tillägga till denna disskussion Punkt.

Daggdroppe2011-05-16 22:27

oh yeah

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?