Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående18 988

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SylviaPlath - Ej medlem längre2011-05-17 11:03
Antal inlägg: 31064

Samma här, nulltj. Och mitt hatobjekt bland matvarukedjor är Konsum. Svindyrt - och dessutom deprimerande öststatsstämning. Mitt Lidl är en upplyftande färgklick i jämförelse. Man känner sig inte rånad när man lämnar kassan (trots att de varumärken man köpt är samma som man kunde köpt någon annanstans) och jag tycker heller inte utbudet är farligt uselt. Vardagshandlingar funkar bra och behöver jag komplettera så går jag tvärs över gatan till ICA.

nulltj - Ej medlem längre2011-05-17 11:09
Antal inlägg: 14052

Precis så. Och jag hittar rättvisemärkt, ekologiskt och närproducerat, har aldrig behövt göra avkall på kvalitet eller samvete. Men nu har dom flyttat, så nu gäller Ica eller Hemköp.

silverbjälke - Ej medlem längre2011-05-17 16:32
Antal inlägg: 928

vi har nog en av varje av butikerna som nämns i tråden på samma område i stan, jag väljer alltid ICA för jag tycker det är fräshast där.
coop har massa skumma medlemsprylar som en matvarusekt, willys, Lidl och ÖB är som matloppis och rena lotterit om jag hittar mer än 3 varor jag faktiskt vill ha.

jag tycker de flesta varorna, både bas och delikatess, tillbehör etc faktiskt är bättre/godare på ICA kvantum eller MAXI.
kött köper jag sällan eftersom vi har allt vi vill färskt själva.

icas egna varor är inte särskilt imponerande och där är till 90% beredd att hålla med andra i tråden.

och nej, jag försökte inte spela märkvärdig ang prislappar och den ev sparade 1000 lappen. jag väljer inte ett billigare alternativ om jag smakat skillnaden, jag bryr mig inte vad det kostar så länge jag får det jag vill ha, att min mat är god och håller en viss standard är viktigare för mig.

BradPutt2011-05-17 16:38
Antal inlägg: 404

Heheheh, ja du rolig läsning för en som jobbar som försäljare inom livsmedelsbranschen som jag gör....
Besöker dagligen Coop Konsum,Coop Extra ,Coop Forum, Willys,Hemköp , Citygross, Ica Nära, Ica Supermarket, Ica Kvantu, Ica Maxi och Vi butiker ........

;)

slånbär2011-05-17 20:37
Antal inlägg: 5539

Och ICA har inga "skumma medlemsprylar" ? Dom har väl lika ofta medlemspriser och annat som Coop har i så fall och Hemköp också.
Själv har jag precis varit på Lidl och handlat bla deras påsar med asiatiska stekta nudlar som dom har den här veckan. Mina ungar älskar dom men dom har dom bara ibland så man får passa på.
Köpte lite finfina grönsaker mycket billigare än på Hemköp och lite annat också. Alltid lika nöjd när jag kan gå ut från en affär med två fulla påsar för bara några få hundralappar. Jämfört med när jag handlar på Hemköp så får jag mycket mer för pengarna och kvaliteten är det inget fel på.

ttiittii - Ej medlem längre2012-03-09 20:09
Antal inlägg: 37631

äter spenat och fetaostknyten från Lidl gott

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-03-09 20:13
Antal inlägg: 31064

Jag älskar mitt Lidl.

Kalle Johan - Ej medlem längre2012-03-09 20:18
Antal inlägg: 24

Lidl har billiga priser för att Achmed tvingar ner sina anställda i en grop varje dag efter jobbet och drar ner brallorna. När dom vita skinkorna skymmer kvällssolen ropar han: "Sa vi 39.90 i timmen? Första, andra, tredje...". Dom har roterande schema för chefer för att hålla nere lönerna. Nästa dag är det Mohammed som får lossa på bältet.

-Nephelia-2012-03-09 20:29
Antal inlägg: 1217

Jag köpte Brago (Göteborgs kex eller vad det heter) på Lidl en gång, och de luktade och smakade brandrök. Det var obehagligt. Efter det handlar jag aldrig på Lidl.

ttiittii - Ej medlem längre2012-03-09 21:07

nä för då smakar det brandrök om alla kex på Lidel i hela värden ,jag fattar inte varför du skriver som du gör

Smutsmunnen2012-03-09 21:09
Antal inlägg: 74

Att Grekland har patenterat fetaosten är bara löjligt, bulgarisk ost håller minst samma kvalitet och när jag var i det anatoliska inlandet här om året åt jag fårost värd att döda för.

Pocaloca2012-03-09 21:11
Antal inlägg: 2156

Jag handlar gärna på Lidl. =) Också.

-Nephelia-2012-03-09 21:12

ttiittii får jag inte ha min åsikt i saken och uttrycka den menar du?

ttiittii - Ej medlem längre2012-03-09 21:12

Hur svårt kan det vara?det behövs en get ,och en som mjölkar geten och det går nog att mjölka en get ,i vilket land som helst

marmeladov222012-03-09 21:13
Antal inlägg: 4211

Jag gillar oxå lidl! Lika spännande varje gång. Bra rengöringsmjölk med! 29.50kr (tips jonisk!)

-Nephelia-2012-03-09 21:17

ttiittii: Och jag skrev att bragon smakade brandrök. Inget om Lidls (det stavas Lidl tror jag nog?) andra kex. Och att jag inte handlar där mer. Får man bara skriva i tråden om man älskar Lidl?

ezye - Ej medlem längre2012-03-10 19:23
Antal inlägg: 447

Gillar inte Lidl. Tråkigt sortiment och trista lokaler, åtminstone häromkring, men de kör väl samma koncept överallt?

Mia W2012-03-10 19:37
Antal inlägg: 180

Märkligt... för en dryg timma sedan åt jag "Sofra Greek style salad cheese" från Lidl, gjord på¨komjölk. Den smakade alldeles utmärkt - jag gillar inte får- och getost.

Vilka butiker man gillar eller ogillar berör väl på många faktorer. Jag går gärna till Willys, de har så himla trevliga kassörskor. Den stora ICA-butiken inte långt därifrån, den undviker jag för där är det ostädat och rörigt och personalen verkar inte särskilt engagerad. Lidls varor blir "grädde på moset" för mig, de har en hel del roliga, annorlunda och billiga varor. Lokalen är enkel, men det är rent och god ordning där.

Måns_E2012-03-10 19:42
Antal inlägg: 12028

Fast Greek style salad cheese är ju inte samma sak som fetaost.

Och det är ju uppenbart varför just den osten inte får kallas för feta.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?