Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 18 942 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gunilla _ | 2011-06-17 12:18 | |
![]() | Jag iddes bara klippa och klistra de tre raderna. Kändes som att det räckte. Och nej, fjantigheter lämnar jag till andra. Däremot skulle jag nog ringt polisen, ryckt ut en sladd eller två samt rätt snabbt själv varit i kontakt med ett antal av ungdomarna samt några föräldrar. Men det är jag det. | |
| Gunilla _ | 2011-06-17 12:19 | |
![]() | Upprepar min fråga; Förresten - förutom att de blev kallade fascister - vad hände egentligen när polisen kom? | |
| Aviator | 2011-06-17 12:21 | |
![]() | Absolut le-lou och vad får man för det? Inskriving till arbetsförmedlingen första vardagen efter studenten är nog ganska vanligt ;-) | |
| le-lou | 2011-06-17 12:26 | |
![]() | det blev tyst. i en kvart. polisen stod ju kvar därute en bra stund, jag gick in ganska snabbt efter att de kom dock så jag har ingen aning om det var nån som åkte med polisen eller inte. sen åkte partyt iaf vidare till gatan bakom oss och körde på som innan. Sist jag kollade på klockan så var hon sju på morgonen och de höll fortfarande på iaf. En kompis vars dotter tog studenten samma dag berättade idag för mig, att enligt dottern så tävlades det faktiskt (på riktigt) om just bästa ljudet det här året, vissa klasser hade satsat tusen spänn per skalle på att hyra in det värsta de kunde hitta. Jag är inte förvånad, för ljudet var exeptionellt bra (och superhögt). | |
| le-lou | 2011-06-17 12:32 | |
![]() | alltså, när polisen kom, så skulle en av dem prata med en granne som jag stod brevid och det gick inte att höra vad han sa, och då stod vi ändå inne på vår tomt. När man ska upp och jobba, har barn som ligger och sover så är det inte riktigt så ballt som det kanske låter att ha en rullande nattklubb precis utanför dörren. tanken är väl ändå att man ska åka omkring, inte parkera sig i timmar inne ett bostadsområde. aja. | |
| Mindymoo | 2011-06-17 12:38 | |
![]() | Varför ska studenter vara ursäktade? Om det kommer ett gäng raggare och festar, svinar och beter sig på din tomt, vad gör du då? | |
| Mindymoo | 2011-06-17 12:41 | |
![]() | För övrigt har jag hört av en granne med mc-kopplingar att man kan spruta raklödder över anläggningen om man kommer åt :) | |
| hothothot | 2011-06-17 12:58 | |
![]() | Shit vad du generaliserar Le-lou. Och en riktig jävla pessimist är du också. Alla har vi varit med om liknande saker men vi hanterar detta olika. Jag brukar garva åt skiten - det hjälper liksom inte att klaga. | |
| Bitte - Administratör | 2011-06-17 13:08 | |
![]() | Som någon skrev empati och respekt måste vara bristvara i dagens samhälle , allt ska ursäktas . Men det finns ingen som helst rättighet att leva rövare , att göra sina behov på andras tomter att inte visa hänsyn till grannar. Bitte | |
| Mindymoo | 2011-06-17 13:10 | |
![]() | Visst hjälper det att klaga. Om tillräckligt många reagerar så blir det till slut ordning på skiten. Vi blev av med en houseklubb tvärsöver gatan genom att klaga envist och länge på vandalism, oljud, inbrott, knarklangning o s v. Det tog ett år. | |
| le-lou | 2011-06-17 13:46 | |
![]() | hothot. Pessimist? Haha. Så man ska skratta åt allt, inkl skadegörelse? Kanse tom misshandel för det hjälper ju inte att vara neggig? du är beundransvärd. och troligen 15 år. | |
| bosse_s | 2011-06-17 14:16 | |
![]() | jag återkommer till min tidigare fråga, som då var rätt ironisk: Hur stort problem är det egentligen med studenter som bajsar på ens gräsmatta? | |
| Snurransnurr - Ej medlem längre | 2011-06-17 14:23 | |
![]() | Äckligt!!! | |
| Nai Harn - Ej medlem längre | 2011-06-17 14:39 | |
![]() | äckligt ja. som hundskit som ligger överallt. kan tänka mig att hundägare som inte plockar upp hundskit gillar även människoskit på sin gråd | |
| bosse_s | 2011-06-17 14:50 | |
![]() | skämt åsidor, jag förstår din frustration le-lou och det låter ju förjävligt så som du drabbats. MEN, tycker du inte det går lite överstyr när man drar hela fenomenet "studenten" över din kam? | |
| Snurransnurr - Ej medlem längre | 2011-06-17 15:10 | |
![]() | Nai: Hehe, precis. | |
| Tommy 1979 | 2011-06-17 15:40 | |
![]() | Nu är det ju inte säkert att precis ALLA studenter beter sig som de le-lou skriver om i sitt inlägg. Känns väl inte helt OK att generalisera på det sättet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-17 15:44 | |
![]() | studenterna gör som andra vuxna gör,firas det ska det vara alkohol och inte lite utan i överflöd,det var bara min son i hans gymnasieklass som var nyckter,utveklingen är helt chev.ungdommar tycker att det är roligt att vara as kalas slå sönder flaskor bajsa i rabatter ,dom har inte fått lära sig alternativ till ett sjukt beteende vi som inte dricker måste altid förklara varför vi inte nytjar alkohol medan dom som dricker asepteras som fullt normala,det finns ingenting förutom möjligen krig som förstört så mycket som alkohol,söndrat familjer,mord vadalism slagsmål,mordbränder,och ändå assepteras det som fullt normalt,att så ska det vara,hoppas på en förändring | |
| Mindymoo | 2011-06-17 16:01 | |
![]() | Bra rutet ttiittii. Jag är inte nykterist men citerar en ambulanskille jag kände: "det är inte kul att kröka själv när man ser skiten hela tiden". | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-06-17 16:31 | |
![]() | Det är över huvud taget löjligt att fira "studenten" för det stora flertalet. Möjligen kan de som gått de traditionella programmen kalla sig studenter. Resten har gått gymnasiet för att det är så samhället byggt upp det idag: alla, oavsett begåvning och talang, ska gå tolv år i skolan. Nu är man ju på väg att ändra på det. Det är bra. Gymnasiet ska vara högskole- och universitetsförberedande, inte ett förlängt dagis. | |