Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| slånbär | 2011-08-01 17:37 | |
![]() | <håller absolut med Golgatha. Stäng tråden om TS har fått svar på det hon frågade. Ni som vill gnälla över tatueringar och liknande kan öppna en egen gnälltråd över kroppsutsmyckningar. Det lär inte bli så många som skriver i den kanske då tatueringar åtminstone idag är väldigt vanligt och inte anses som konstigt men för inte så länge sedan var det lika nytt och otäckt som uttöjningar tycks vara för dom som lider av moralpanik och rädsla inför allt nytt. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2011-08-01 17:40 | |
![]() | du använder en kon i metall som du för in efterhand hålet blir större. För övrigt anser jag det ser för djävligt ut och min dotter håller på med sånt trots mina (pappsen) varningar om än det ena än det andra. Var det inte typ sånt bantunegrerna höll på med i djupaste Afrika och hade tallrikar instoppade i läpparna åtminstone då jag gick i skolan | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2011-08-01 17:41 | |
![]() | undrar jag om det är vare sig moralpanik eller rädsla Slånbär | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-01 17:46 | |
![]() | recidivfara: Är det sundare med silikon i rumpan? | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-01 17:59 | |
![]() | haha! bara mer socialt accepterat:) för det så tycker jag inte att det nödvändigtvis är en utveckling, varken med silikon i rumpan eller horn i pannan. | |
| slånbär | 2011-08-01 18:04 | |
![]() | Men hedvig-vad är det då? Det gapades på samma sätt om tatueringar för inte alltför länge sedan och speciellt då tjejer började tatuera sig-det var inte kvinnligt, bara sjömän och kriminella som gjorde det m.m. har var och varannan en eller flera tatueringar. Så länge det man gör inte är skadligt-och det verkar ingen ha bevisat att det är-så kommer detta också bli allt vanligare. Kaffeflicka-eller hur?? Allt skit som framförallt kvinnor trycker in i sina kroppar, man fixar näsor,tuttarna,magen,låre n, rynkorna, ansiktet, och jag vet inte allt. Det är jättevanligt idag och ingen tycker det är så konstigt även om en del verkligen inte blir vackrare av det. Men ingen skulle väl påstå att en tjej med botox i pannan inte kan få ett jobb för det eller att man direkt kan se att hon är lågutbildad för att hon har silikontuttar?? | |
| cizma | 2011-08-01 18:07 | |
![]() | Åh fint.. i bland ångrar jag att jag lät mina växa igen (15 mm) jag har en del töjstavar och sånt hemma om någon vill köpa billigt;) | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-01 18:11 | |
![]() | sillisar förekommer absolut främst bland lågutbildade tjejer. särskilt i de ungas skara. det är bra att vara medveten om det. somliga har inte en aning. | |
| slånbär | 2011-08-01 18:14 | |
![]() | Recidi-jisses vilka fördomar!! Ta en tur till stureplan och kolla in överklassen och deras artificiella kroppar. Både kvinnor och män fixar både det ena och det andra. Jag tror att kretsen kring kungahuset skulle bli mycket upprörda över att kallas för lågutbildade. | |
| Golgatha | 2011-08-01 18:15 | |
![]() | Vore trevligt med källa till det recidivfara. kanske är det bara de "lågutbildade" tjejerna som det läggs fokus på i denna fråga och resten glöms bort(ignoreras)? | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-01 18:25 | |
![]() | stureplan, är det där alla wannabee brats från vällingby samlas? | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2011-08-01 20:23 | |
![]() | man kan ju få ha sin egen smak eller? jag tycker inte det är så snyggt med stora hål i öronen eller läpparna heller för den delen, jag tycker det är skitäckligt med piercade läppar och ögonbryn, det ser liksom smutsigt ut däremot kan jag tycka tatueringar är snyggt särskilt på tjejer och helst hela kroppen, fråga inte varför men smaken är ju olika | |
| slånbär | 2011-08-01 20:44 | |
![]() | Hedvig-du får absolut tycka precis som du vill men tråden handlar överhuvudtaget inte om vad du eller någon annan tycker om detta.TS frågade om råd angående hur man gör och direkt blev hon påhoppad av flera som menade att hon inte skulle göra det för det var bla fult,äckligt, tecken på lågutbildning,white trash, tecken på depression eller annan psykisk sjukdom och jag vet inte vad. Dessutom så skulle hon förmodligen inte få jobb heller. Fula påhopp tycker jag då hon uppenbarligen redan har tagit beslutet att göra det och bara ville ha råd om hur. Huruvida man tycker det är snyggt eller ej kan diskuteras i nån annan tråd men inte i den här då det urartar till personliga påhopp tycker i alla fall jag. Precis som någon skrev så kan man undra om det skulle ha blivit samma reaktion om hon hade frågat om råd angående tex hårfärg. | |
| ANDERStG | 2011-08-01 20:49 | |
![]() | slånbär: Relevansen är total. Vill man t ex koda 666 i öronen så framgår det av diagramet vilka hack o hål som krävs. | |
| slånbär | 2011-08-01 21:04 | |
![]() | Anders-ge dig nu-tjejen har väl för sjutton inte frågat om något annat än töjning av hål i örat eller hur? Du försöker vara rolig på någon annans bekostnad men det blir ju bara kränkande och inget annat. Låt tjejen få göra sin töjning om hon vill utan att komma med en massa annat trams. Har ni inga råd angående själva ingreppet så låt det vara. Starta en annan tråd eller tramsa i någon av dom trådarna som passar för det. | |
| Tjattefackap | 2011-08-01 21:15 | |
![]() | @Recidivfara: Klart det är en utveckling framåt att folk lär sig acceptera varandras egenheter. Nåt som vi svenskar brukar skylta hejvilt med att vi är så jävla duktiga på. Om din dotter skulle vilja byta kön istället för att se ut som catwoman...blir det hjärnskrynklaren då också? Vissa är inte nöjda med hur de ser ut och drömmer om nåt annat, och då tycker jag det är upp till dem själva, inte omgivningen att bestämma hur det blir med den saken. Självklart kan man fråga en extra gång om de verkligen har tänkt igenom en så drastisk förändring men ett hål i örsnibben som den här tråden handlar om är inte en sån allvarlig förändring i livet att det är nåt att tjafsa om. Skulle hon ångra sitt beslut senare i livet så går det alldeles utmärkt att kila iväg till farbror doktorn för lite gammal hederlig klippa-och-klistra-behand ling. Och som många har påpekat så handlar tråden om hur man bör gå tillväga för att göra det...inte hur snyggt/fult/läskigt det är. | |