Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 287 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-08-13 16:13 | |
![]() | "Vem är du att påpeka hur någon ska vara nöjd eller inte med hur de själva ser ut??" reallynx hade just åsikter om att hon borde vara nöjd men då reagerade du inte. Får man bara komma med glada hejarop när man diskuterar övervikt, så drar jag slutsatsen att det är synd om de tjocka, därför skall de hanteras varsamt. En lite trist och diskriminerande hållning, tycker jag. Jag tycker bara synd om människor som lider av sin fetma. Är de nöjda med hur de ser ut och känner sig välmående så god bless them. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-08-13 16:16 | |
![]() | : ) sylfidp, bra där! | |
| apbur | 2011-08-13 16:27 | |
![]() | Princess Qi, så alla som inte har en kropp som hon på andra bilden ska vara nöjda? Jag tyckte det var ett märkligt uttalande att man skulle vara nöjd om man såg ut som ettan. Vad grundar man det på? | |
| Princess Qi - Ej medlem längre | 2011-08-13 16:28 | |
![]() | Jag ser en stor skillnad mellan "Hon borde vara nöjd" resp. "Vad är det att vara nöjd över?" | |
| Princess Qi - Ej medlem längre | 2011-08-13 16:29 | |
![]() | Av vilken anledning skulle man INTE vara nöjd apbur? För att man inte ser ut som t.ex. dig? | |
| Princess Qi - Ej medlem längre | 2011-08-13 16:31 | |
![]() | Dessutom, återigen, skrev reallynx ordet "borde" i sin mening. Ytterst subjektivt alltså. | |
| Lill-IT | 2011-08-13 16:31 | |
![]() | Är man någonsin nöjd med sig själv? Jag är för rund och kunde gott gå ner x antal kilon.. men eftersom jag har varit väldigt mager i min ungdom.. (dock ingen anorexi) så uppskattar jag ändå att ha rumpa, lår och framför allt bröst. En kropp ska orka fungera.. är man för mager eller för tjock så gör den inte det. Det slitna ordet lagom är inte dumt:) Men lagom för mig har en stor spännvidd.. och jag tycker att både smala och rundare former är fint. Kvinnan på Ts bild 1 är mullig och inom mitt lagomspektrum.. medan kvinnan på bild 2 är ohälsosamt fet. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-08-13 16:40 | |
![]() | Jag minns när de frågade Ola Skinnarmo vad de viktigaste egenskaperna är när man typ ska skida över Antarktis eller nåt i den stilen. "Man ska vara tjock och glad!" var hans rekommendation. :) | |
| apbur | 2011-08-13 16:45 | |
![]() | Citerar reallynx: "Bild 1. Har du en sån kropp skall du vara riktigt nöjd. (mullig)" Inget "borde" i den meningen. Jag undrar varför det är så självklart att man ska vara nöjd när man sannolikt ligger på gränsen till övervikt. | |
| apbur | 2011-08-13 16:48 | |
![]() | Jag säger som Sylvia, jättebra om man känner sig nöjd med hur man ser ut men det verkar dumt att höja det till något form av ideal som om man borde sträva efter att se ut just så. | |
| Princess Qi - Ej medlem längre | 2011-08-13 16:49 | |
![]() | Sant, jag läste helt fel. Ursäkta. Nöjd kan man väl vara ändå? Har man inga problem med det (förutom såna som ser ner på en då) så kan man väl vara nöjd?! Jag förstår inte hur någon har mage att säga att man inte ska vara det. | |
| Välutrustad | 2011-08-13 16:52 | |
![]() | Eftersom jag sitter inne med svaret, kanske tråden kan stängas nu. Tjock är man om man väger över 57,5 kg. Oavsett kön eller längd. Trodde folk visste det. | |
| apbur | 2011-08-13 16:59 | |
![]() | Varför ska folk gå runt och vara så nöjda trots att de inte presterat? Visst kan man vara nöjd om man lidit av fetma men gått ner så man bara är lite överviktig. Då kan man vara nöjd. Varför man ska vara nöjd med sin vikt om man inte gjort något aktivt för att hålla den? "Jag äter så mycket jag vill, rör inte på mig så mycket och se, jag är bara lite överviktig och jättenöjd!" "Jag äter massvis, motionerar ingenting men lider av hypertyreos och har ett BMI på gränsen till undervikt. Jag är supernöjd!" | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-13 17:00 | |
![]() | helt ärligt så är nr 1 också fet. hon är vacker och plåtad vackert men om hon hade tronat med åsa domeijs ansikte och inte blivit softad så hade färre låtit sig luras och mer fokuserat på vilken osund och fet kropp hon har. hon ser också ung ut, vilket gör att jag bävar för hur hon kommer att se ut om tio år. hon torde gå att jämföra med en 175 cm tjej som väger 45 kilo (till skillnad från bild två vilket går att jämföra med 30 kilo). inte helt livsfarligt och visst tycker vissa (mjo även jag) att det är snyggt men varför försöka upphöja det till normalt? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-13 17:06 | |
![]() | nr 1 väger nog 90 kg minst,om man så g hennemed en normalvitig i stället för brevid en som är jättetjock så skulle det bli anorlunda | |
| Välutrustad | 2011-08-13 17:12 | |
![]() | Tycker ni att hon är fet? www.google.se/imgres...mp ;bih=667 | |
| Välutrustad | 2011-08-13 17:13 | |
![]() | Denna kvinna är väl fet? www.google.se/imgres...mp ;bih=667 | |
| Välutrustad | 2011-08-13 17:14 | |
![]() | Eller så skiter man i vikten, så länge man mår bra? Är man skadligt överviktig, så mår man inte bra? | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2011-08-13 17:18 | |
![]() | Hon på bilden 17:12 behöver ju mask för ögonen så ingen känner igen henne? NOT | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2011-08-13 17:18 | |
![]() | Man kan väga som man vill, det är väl BMI som säger övervikt resp undervikt? | |