Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 337 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snoosy | 2011-08-27 15:06 | |
![]() | Le-lou, jag tycker inte det är fel om någon är överviktig. Tycker du? Det är självklart nyttigare att inte vara överviktig. Men för det så ser jag inget fel hos en person som är överviktig. Det är lite det jag vill komma till. Vi behöver självklart bli smalare. Men inte med tankesättet att vi ska se ner på den överviktiga. Se den personen som ett offer, något fult. Många hånar den överviktiga. Barnet i boken blir gladare och sedd som en perfekt person när hon blir smal. Innan dög hon inte. Det är det tankesättet jag vill komma ifrån. Ska varenda unge som läser boken och som är överviktig behöva känna att dom inte duger, utan måste göra något åt situationen pga av detta?? Le-lou, vad tror du själv?? Är det fler som bli retade pga att dom är för tunna? Än tjocka?? Varför ska man alltid blanda ihop kroppsvikt med hur man äter?? Om man tycker sitt barn är för tunn, så är det väl bättre att säga att nu måste vi äta upp så att vi orkar springa ut och leka. Då har man valt att inte ens yttra sig om kroppsfiguren. En annan intressant grej är den att en person som är överviktig och som käkar en hamburgare med ett glas vatten till (Det ser ju inte dom som tittar i glaset) på mcdonalds som exempel. Drar till sig mer blickar än en som är smal och käkar det största målet du kan hitta och med en glass därtill. Dömmande? Ja! Pratar för egen del om du undrar. Har varit överviktig. Så har mycket att relatera till när det gäller övervikt och hur man blir behandlad på olika sätt. | |
| madeleine234 | 2011-08-27 16:28 | |
![]() | Helt idiotiskt ! | |