Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
36
Inloggade76
Mobilspel
Pågående19 573

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mouche - Administratör2011-09-02 10:26
Antal inlägg: 24193

Den här tråden är inte en tråd om olika kulturers folk och dess benämningar.
Det är en tråd om True Talent och dess deltagare.

Det ska alltså inte diskuteras andra saker här.

Hittills har jag inte upptäckt att någon här i tråden har varit respektlös och förolämpande mot folkgrupp och så ska det också förbli.

För enkelhetens skull uppmanar jag ändå till att det korrekta namnet Romer används i fortsättningen.

Mouche

slånbär2011-09-02 11:05
Antal inlägg: 5539

Tack Mouche.

Satyra2011-09-02 11:31
Antal inlägg: 4561

"Det borde byta namn till "Musik som passar en väldigt liten del av tre olika åldersgrupper"." (Yamma)

Hahaha, Exakt, skulle varit en bättre programtitel. ;-)

Och ett program där det är singer/songwriters som tävlar, som le-lou tog upp, skulle jag också MYCKET hellre vilja se! (Då skulle jag tusan skicka in en ansökan både åt mig själv och min son, hehe ;-))

dinodog2011-09-02 11:52
Antal inlägg: 4973

Men en av dom som ställde upp sjöng faktiskt en egen låt.

Hursom helst så ska publiken kanske kunna knyta an till låtvalen. Vissa sjunger låtar som passar in på den äldre generationen, medans andra sjunger mer moderna låtar som passar på dom yngre.
Väldigt svårt att välja rätt låt som passar alla.

Tror att det är lite för tidigt in i programmet ännu för att dissa det redan. Dom har ju precis valt ut dom som ska tävla, det är ju nu som tävlingen börjar på riktigt. Nu ska ju coacherna bestämma sig vilka som dom vill jobba vidare med. För att det till slut ska vara 12 stycken kvar som ska tävla.
Den första veckofinalen är 11 sep och det är då det svenska follket får lov att rösta om jag fattat det någorlunda rätt.

Sedan så finns ju det redan en tävling för singer/songwriters. Kanske mera songwriters iof och det är ju melodifestivalen ;) där kan vem som helst skicka in sitt bidrag.

Satyra2011-09-02 12:15

EN! hahaha, ja det var ju enormt. ;-)

Oavsett om programmet bara börjat, så har jag inte hört många (om ens någon) röster i tävlingen som jag skulle klassa som "Sveriges bästa". Har hört fler bra röster i Idol än jag gjort här. Hade nog en föreställning om att det här skulle innefatta VERKLIGT KANONBRA säregna röster. Men tji fick jag! hehe.
Om man jämför rösterna med många redan kända svenska artister, så är de ju klart sämre. Ta Carola t.ex. (vad man än tycker om henne som person!) - hennes röstkapacitet är ju betydligt högre än någon av de kvinnors som deltagit i True Talent.

Och melodifestivalen ... du skojar?! hahaha För det första verkar ju minst 3/4 av låtarna redan vara tingade till vissa låtskrivare (helt omöjligt annars att samma låtskrivare är med år efter år efter år) och för det andra ska man ju hålla sig till en viss form av låtskriveri om man ska ha någon som helst chans att komma på fråga just där. Nä, det duger verkligen inte som exempel på tävlingar för singer/songwriters! ;-)

slånbär2011-09-02 12:47

Håller med i allt du skriver Satyra. Det är tyvärr ett riktigt kakaoke program. Den som sjöng en egen låt gjorde ju en riktig miss eftersom publiken inte alls köpte det. Han blev ju dock räddad kvar i programmet ändå. Nä håller med om att det har varit betydligt fler riktigt bra och karaktärisktiska röster i Idol genom åren än i dom här avsnitten av detta programmet. På söndag börjar det ju igen (Idol alltså) så då kan man ju jämföra direkt. Jag kommer då inte orka se fler avsnitt av true talent för jag blir bara så irriterad över tjatet om hur fantastiskt bra och rättvist det är att det verkligen bara är RÖSTEN som spelar roll när det inte stämmer alls.

slånbär2011-09-02 12:47

Kakaokeprogram.....Ja jisses....ibland slinter fingrarna....

Satyra2011-09-02 12:57

Jamen kakaoke lät ju än mer talande (kakka=bajs på finska/finlandssvenska) hahaha. ;-)

Förövrigt ... ska det verkligen bara vara rösten som räknas så borde man ju inte få se deltagarna alls innan tävlingen är över! Nu kommer det ju ändå bli så att allt övrigt HAR betydelse, när tittarna ska rösta fram/bort dem varteftersom. :-/

Ja, ska bli spännande att jämföra med årets Idolprogram. :-)

slånbär2011-09-02 13:00

Men hur ska jag kunna se den där stollen Alexander Bard sitta i Juryn???? Får spela in och spola över jurykommentarerna tror jag. Men vem vet -han kanske är riktigt bra:-/

Satyra2011-09-02 13:13

Ja, har också lite svårt för honom men å andra sidan - tror att om man kan bortse med hans uppenbara "konstighet" så har han nog både kunskaper och skalle nog att kunna förmedla vettiga saker! ;-)

madeleine2342011-09-02 15:53
Antal inlägg: 616

Jag startade denna tråden för att disskutioner om true talent :) samt idol :) Sen har det diskuterats annat med i den .

madeleine2342011-09-05 13:52

DÅ har även idol startat. SJälv så kommer jag att följa båda två :)

slånbär2011-09-05 14:46

Om det verkligen skulle vara rösten dom bedömde och ingenting annat då skulle ju alla sjunga samma låt. I true talent alltså.

madeleine2342011-09-07 17:56

Moa lignell och jasmine :)

Shylster2011-09-07 20:30
Antal inlägg: 943

denna fas i true talent var ju bland det tråkigaste jag sett

Existenz2011-09-07 20:57
Antal inlägg: 19

Orkade bara kolla i fem minuter idag. Trodde att poängen var att kora "Sveriges bästa röst"? Varför ska då Danny träna upp dem i koreografi??

Träsmak2011-09-08 13:39
Antal inlägg: 882

För att de ska synas i TV?

Marika19872011-09-08 14:18
Antal inlägg: 399

Såg på idolsajten att "The voice Sverige" börjar snart. Vad konstigt... Jag trodde att True talent var Sveriges version av The voice eftersom det är nästan exakt likadant...

MrAtomic2011-09-08 20:44
Antal inlägg: 452

Jag ser på det just nu.. vilket skräp och varför roterar publiken. Skumt program.

-FaMo- - Ej medlem längre2011-09-09 21:14
Antal inlägg: 2999

Min favorit den finska z... eeeh, ROMEN! åkte ju ut.
Nu blir det inget mer True Talent för mig.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?