Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 534 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-28 16:15 | |
![]() | Kul ttiittii, smart inlägg, verkligen. Det är precis det vi diskuterat. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-28 16:15 | |
![]() | Vilken förbjuden drog kan man köpa utan recept menar du? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-28 16:17 | |
![]() | På tal om att "ge sig" och "sandlåda": Jag tycker det är tramsigt att ni "hoppar på" mig som om jag skulle kunna orsaka grav ohälsa för någon stackars sate som sväljer allt med hull och hår. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-28 16:21 | |
![]() | Jag ber om ursäkt om jag på något sätt hoppat på dig, det var inte min intention. Men jag tycker att man ska vara väldigt försiktig med att rekommendera tillskott utan diagnos (och du skriver inte i TS att du rekommenderar att man går till sin läkare, eller ens att du gjort det). Och vad gäller att ge sig; det är upp till mig att göra, det har inget med påhopp att göra. Vår diskussion leder ingenstans, och jag har tröttnat på att skriva samma sak om och om igen. Så jag ger mig. | |
| LisaLong | 2011-09-28 16:22 | |
![]() | Del om man startar en tråd måste man ju även kunna ta att alla har olika åsikter, istället för att svara barnsligt. Jag skrev tidigare att det är bra om du mår bra av ditt d vitamin intag, men anser fortfarande att det låter konstigt att rek saker och ting om patienten inte är undersökt. Har det tagits prover etc + att det framkommit att patienten behöver d vitamin så visst, självklart ska läkaren rek det. När det gäller droger kan vi släppa det tycker jag, jag gjorde bara som jag skrev innan en jämförelse. Har du tagit sköldkörtel prov? Det kan nämligen också vara ett resultat av trötthet och deppighet | |
| LisaLong | 2011-09-28 16:23 | |
![]() | Jag ger mig också, men hoppas allt blir bra med dig Del | |
| nettan23 | 2011-09-28 16:29 | |
![]() | Deli: Tack, ska checka upp det ;) Nulltj: Det e bra det :D Titti: Suck! :O | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-28 16:33 | |
![]() | Ja, jag kanske borde skrivit "kolla med din läkare" men jag vet att läkare är jävligt tjuriga generellt och att såna där prover står längst ner på prio-listan. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-28 16:36 | |
![]() | Det var ju också en generalisering som hette duga. Men det är en annan diskussion. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-28 16:36 | |
![]() | Om någon vill offra sig kan ni ju gå till husläkaren och fråga om ett sånt prov och se vad svaret blir. | |
| nettan23 | 2011-09-28 16:37 | |
![]() | Beroende på vilken läkare man hamnar hos, men generellt ja! Ofta får man läsa sig till saker själv Påbörjade nedtrappning av en (antidepp) medicin och då tog jag beslutet själv att börja äta kosttillskott i samband med det och det hjälpte! Doktorn får man ju ingen hjälp av Det e bara att anv sig av sunt förnuft som med så mkt annat | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-28 16:38 | |
![]() | Ja den kan vi gärna ta eftersom jag haft en jävla massa kontakt med läkare och sk läkare och vet att många andra har många negativa upplevelser. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-28 16:38 | |
![]() | Man kan också försöka sätta sig in i hur kul det är att ha fyra patienter i timmen, och krav på sig att inte dra på vc för stora kostnader. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-28 16:42 | |
![]() | Är du läkare? | |
| nettan23 | 2011-09-28 16:43 | |
![]() | Fast man skulle ju inte acceptera bränd mat bara för att kockarna har det jäkligt stressigt? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-28 16:43 | |
![]() | Nej, jag valde att hoppa av efter nästan sju terminer. Men min syster är, och flera av mina nära vänner. | |
| nettan23 | 2011-09-28 16:43 | |
![]() | Haha bra liknelse men ja! | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-28 16:45 | |
![]() | Nä, och självklart ska man inte acceptera att en läkare är otrevlig. Men jag menar att det nog inte handlar om att läkare som grupp är otrevliga i grunden, utan lika gärna kan bero på jobbsituationen. Och det är ojuste att säga att läkare generellt är osympatiska. | |
| Oranjestad - Ej medlem längre | 2011-09-28 16:45 | |
![]() | Förr fanns det D-vitamintillskott i mjölk men det tog visst mejerierna bort. Något med EU-lagar då S blev eu-land, tror jag. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-28 16:47 | |
![]() | Mmh, just därför. Ring upp vc och säg "Hej, jag vill ta prover på mina d-vitaminnivåer för att jag är trött" och hör vad de säger. | |