Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 985

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SylviaPlath - Ej medlem längre2011-10-09 10:05
Antal inlägg: 31064

"Så svenskt att blåsa upp detta." Hahahaha, du tycker inte att det var något anmärkningsvärt eller?", skriver maybach.

Nej, det är inget han borde avgå för såvida det rör sig om klantighet. Sen kan man förstås se det som anmärkningsvärt att en politiker är klantig, men det var inte det tråden handlade om.

_peter_j2011-10-09 10:24
Antal inlägg: 7

"Sen kan man förstås se det som anmärkningsvärt att en politiker är klantig, men det var inte det tråden handlade om."

"men det var inte det tråden handlade om"
Inte? Hahhahha =)

janne1212122011-10-09 10:45
Antal inlägg: 4722

Det har diskuterats uppsåt i tråden och huruvida han skulle vara så dum att medvetet fiffla. Jag skulle inte bli förvånad om han har gjort detta medvetet, givetvis skulle han inte gjort det om han visste att han skulle bli upptäckt och riskera att förlora sitt jobb som partiledare. Men det finns personer med en överdriven tro på sig själv och sin egen smarthet som är ganska trygg i att ingen ska komma på dem. Man är helt enkelt smartare än sin omgivning. Förmodligen skrattade han åt Monas klantighet.

le-lou2011-10-09 10:59
Antal inlägg: 17500

Om en av oss vanliga dödliga hade hamnat i samma röra som ovanstående - omedvetet el inte - hade blivit åtalad och dömd för bedrägeri vilken minut som helst. 160 000 från försäkringskassan, jag har gjort fel -okej - ingen fara... ? Tveksamt.
Fantastiskt att politkerna också får VÄLJA om de vill betala tillbaka el inte (självklart gör de det, nåt annat är politiskt självmord) ... men ännu mer sanslöst är att de inte får något straff - alls. Ränta på pengarna tex?
Mona Sahlin hängdes. Detta är värre och folk sitter och försvarar bilhandlaren. Helt otroligt.

janne1212122011-10-09 11:41
Antal inlägg: 4722

Juholt kommunicerar med svenska folket via facebook (ställer inte upp på intervjuer)
"Igår sa Riksdagen att de inte hade ngt krav på mig. Väldigt förvirrande, trots det betalade jag det kvällstidningarna tyckte jag borde göra”, fortsätter S-ledaren."
Juholt betalade det kvällstidningarna tyckte han borde. Tyckte han inte själv att han borde betala undrar man lite stillsamt. Snacka om en människa som tappat kontakten med verkligheten. Håller med le-lou han skulle få betala både ränta och ett bötesbelopp.

SylviaPlath - Ej medlem längre2011-10-09 11:55
Antal inlägg: 31064

le-lou: Vi vanliga dödliga kommer undan med vårt fiffel eftersom ingen granskar oss. Givetvis är det rätt att makten granskas, jag menar bara att ni som fördömer honom så hårt sysslar med en hel del skenheligt hyckleri. Sen kan jag inte låta bli att förundras över hur folk tycks älska att slita företrädare för makten i stycken. Den lilla människans sätt att kompensera för sin vanmakt?

to the top2011-10-09 11:56
Antal inlägg: 56

alla bör avgå

Jooohaan - Ej medlem längre2011-10-09 13:05
Antal inlägg: 184

Sylvia Plath

Juholt är en av dem som sitter i den församling som skapar den lagstiftning vi andra - och han själv - är tvingade att följa. Om lagstiftaren undantar sig själv från att omfattas av de lagar han själv är med och skapar, så har ni inte demokrati, utan diktatur. Det mandat Juholt representerar, har han fått av x antal människor under förutsättningen att den är de demokratiska spelreglerna som gäller = vill man agera diktator, så har man inte i Sveriges riksdag att göra.

white rhino2011-10-09 13:12
Antal inlägg: 102

Liraren e skön med sin mushe låt han fiffla alla fifflar pengar styr

ArchForge2011-10-09 13:15
Antal inlägg: 156

Alla politiker som fifflar med statliga/kommunala pengar ska bort, och bannlysas från svensk politik. Lyckobaronen sade det först och bäst.

Dock måste det ju sägas att Juholt & sambo måste ha ett svårt ekonomiskt läge med den skrala lön gubben ror hem.

cheapblonday - Ej medlem längre2011-10-09 14:04
Antal inlägg: 64

Undrar varför skattebetalare ska betala hans bostad överhuvudtaget. Han får väl lön själv och borde betala som alla vi andra?

Ja, jag tycker att han ska avgå. Sämsta ursäkterna någonsin. Vad trodde han seriöst? Nä, dålig stil bara.

doddo2011-10-09 14:05
Antal inlägg: 15

psykist att man blåser upp detta så mycket han är ju bara soft om man måste avgå för smågrejer kan vi inte ha några politiker alls.

_peter_j2011-10-09 15:33
Antal inlägg: 7

SylviaPlath 2011-10-09 11:55
Antal inlägg: 24150
"Vi vanliga dödliga kommer undan med vårt fiffel eftersom ingen granskar oss. Givetvis är det rätt att makten granskas, jag menar bara att ni som fördömer honom så hårt sysslar med en hel del skenheligt hyckleri. Sen kan jag inte låta bli att förundras över hur folk tycks älska att slita företrädare för makten i stycken. Den lilla människans sätt att kompensera för sin vanmakt?"

Verkar inte bättre än att fröken Plath betraktar andra genom sig själv. =)

Anders A2011-10-09 15:44
Antal inlägg: 161

Pajasen bör avgå!

Träsmak2011-10-09 16:23
Antal inlägg: 882

Då bör väl alla politiker från alla partier avgå. Alla utnyttjar regler och och försöker få så mycket som möjligt. Fifflare är dom hela bunten.

Blasse2011-10-10 18:04
Antal inlägg: 7167

jag håller med Träsmak och tothe top för så som jag tror så spelar det ingen roll vilket parti eller färg dom har dom fifflar med våra pengar och tar ut bidrag.
och det märkliga är att bidrag skall väl gå till behövande och jag tror fan i mig inte våran nuvarande statsminister betalar för sin egna mat utan låter oss göda honom.
och den magen han ligger inne med var inte billig att bygga upp

Maja G2011-10-10 18:13
Antal inlägg: 10730

ja, jag tycker han ska avgå

kaffeflicka - Ej medlem längre2011-10-10 19:11
Antal inlägg: 915

Det här var inget litet misstag och jag kan upplysa dem som tror att medelsvensson kommer undan med fiffel att vi alla granskas av skatteverket och andra myndigheter. Har du underlåtit att betala in skatt och räkningar, fuskat åt dig för mycket bostadsbidrag eller sjukpenning så tar det hus i helvete.
Jag är trött på slarvputtar och vill inte ha politiker, kungar, lärare och barnprogramledare som lever likt Berlusconi i Christiania där man kan flumma runt ohejdat, skita i sin privatekonomi och byta män/fruar med sina grannar.

kohlipe2011-10-10 19:52
Antal inlägg: 8

Förför ska han göra det när nästan alla mygglar.

Björn K-hamn2011-10-10 20:57
Antal inlägg: 1135

Jag håller med Hinken och Tvålis, det behöver finnas motpoler i politiken och om inte Juholt snabbt kan återfå fullt förtroende hos de röda väljarna och ett uns av respekt från de blå så är det nog vettigt att han avgår. Oavsett vad som händer så hoppas jag att rabaldret mest kommer att gynna Miljöpartiet, men risken är att gapet mellan blocken blir lite väl stort om inte S kan hitta någon som alla tycker är vettig.

Jag har inget emot att vi på ett svenskt vis blåser upp såna här saker i löjliga proportioner, det italienska sättet gör lätt att man hela tiden höjer nivån för vad som kan accepteras. Även om vi har många exempel på dubbelmoral och korruption i Sverige, så skulle det nog varit etter värre om vi viftade undan detta som att det endast var klantigt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?