Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 13 |
Inloggade | 39 |
Mobilspel
Pågående | 19 685 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:41 | |
![]() | Tur att det finns olika män och kvinnor då. | |
Pallas | 2011-12-13 14:44 | |
![]() | Det här detaljstyrandet är ett riktigt jävla ofog, tycker jag. Förbjud skiten eller nöj er med de lagar som finns. Det är min mening. Att hålla på och jönsa med små förbud hit och dit är bara löjligt, dra till med storsläggan eller lägg ner. | |
mz_lzrd | 2011-12-13 14:44 | |
![]() | Många som är noga med att klaga på andra är såna själva aldrig skulle drömma om att ta hänsyn. | |
micro113 | 2011-12-13 14:47 | |
![]() | Resurrection Nej, jag ifrågasätter hur mycket de som kräver hänsyn visar andra. Själv visar jag hänsyn när det gäller min rökning. Men banne mig att jag tänker sluta/avstå röka för att någon "inte gillar lukten". Det är liksom att kliva lite långt över hur man får styra i andras liv. Jag tänker inte heller avstå balkongrökning bara för att en granne inte kan dela sig med sig 10 av 60 minuter av utrymmet. Att det sedan på vissa gårdar kan vara olämpligt med rökning det är en annan sak - då får väl hyresvärden/föreningen ordna så att man har ett utrymme att röka på helt enkelt. Så hade man i min dotters förra hus, på varannan våning fanns uteplats för rökning - rökförbud på de normala balkongerna och i lägenheterna. Helt okej ordnat anser jag. | |
Lowisius | 2011-12-13 14:49 | |
![]() | Tycker man det är för jobbigt att gå iväg en bit för att blossa på sin cancerpinne så behöver man inte heller röka. Samma sak med hundägare, orkar man inte plocka upp efter hunden ska man inte ha hund heller. Sunt förnuft! | |
teamgrens | 2011-12-13 14:49 | |
![]() | Delicious: Jag har inte sagt att du ska ta hänsyn för rökare. Men du förstod ju inte att det var ironi när jag jämförde med bajsblöjor. Jag menade inte allvar. Sen handlar tråden om rökning på balkonger inte i busskurer. Tur att man är kapitalist och slipper träffa på dig. Jag kör bil så jag står inte i busskurer. Jag bor i hus så jag har ingen balkong. Jag röker inte inomhus. Jag röker inte i bankomatköer. Jag visar folk respekt och tar hänsyn till att andra kanske inte vill stå i röken från min cigg. Men det betyder inte att jag är den som ska flytta mig på en uteservering. Ickerökare får gå in, men inte rökare. | |
Bear Grylls - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:53 | |
![]() | "Sen handlar tråden om rökning på balkonger inte i busskurer. " Varför tjatar du då på om uteserveringar? Lika irrelevant för frågan som busskursrökandet. | |
88tinste | 2011-12-13 14:53 | |
![]() | teamgrens Då tackar jag iaf för det :) (nu lät det illa men det var faktiskt ett seriöst tack). Tack för att du inte är en sådan som röker i bankomatköer och busskurer. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:53 | |
![]() | Jag tycker det är lite kul när en granne mitt emot på vintern fullt påpälsad med täckjacka och mössa och sätter sig på balkongen och röker. | |
dannyboyFFS | 2011-12-13 14:54 | |
![]() | Många diskussioner leder oftast till nåt andra ämnen. Visste du inte det? | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 14:54 | |
![]() | "Tur att man är kapitalist och slipper träffa på dig" Ja, det låter bra :) | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 15:01 | |
![]() | Du måste ändå ha tagit illa upp av bajsblöjor och barnskrik. Som de flesta gör. Dock är det mer naturligt än en cigg så det kan inte hjälpas. Inte så bra argument, inte ens på skoj. Satt på en buss för ett tag sedan och såg ett gäng förskolebarn på väg på bussen och tänkte bara "åh nej" men dom var tysta eller pratade lågt på begäran av lärarna/pedagogerna :) Samma med vissa föräldrar som bara låter barnen vråla som apor på bussen och bara står där och låtsas som det regnar..Hur tänker man då? | |
dannyboyFFS | 2011-12-13 15:04 | |
![]() | Men har man en jobbig unge tar man den inte till bio eller restaurang. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 15:06 | |
![]() | Tycker inte man ska bli inlåst hemma för att man har barn men att bara låtsas som ingenting hjälper knappast någon. | |
klobba2 - Ej medlem längre | 2011-12-13 15:07 | |
![]() | Orka röka på balkongen........ | |
dannyboyFFS | 2011-12-13 15:07 | |
![]() | Sa jag det eller? Tog exempel på jobbig unge | |
Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 15:09 | |
![]() | Finns det ungar som aldrig är jobbiga? :) | |
Lowisius | 2011-12-13 15:09 | |
![]() | Jag har många vänner som har barn, de tar ungen under armen och går ut. Sen får man ju stå ut med lite gap och skrik i måttliga mängder. Vi alla har varit barn en gång i tiden.. | |
dannyboyFFS | 2011-12-13 15:11 | |
![]() | Ja va aldriiiiig jobbig =). Ne men vissa aktiviteter tycker jag att man kan avstå med barn om de inte kan hålla käft. | |
Lowisius | 2011-12-13 15:13 | |
![]() | Givetvis, men tar du aldrig med ungen någonstans så lär den sig inte heller. Men det är föräldrarna som är felet, inte barnen! | |