Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 838

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Schalke_042012-07-16 20:50
Antal inlägg: 391

Nej jag menar såklart att dom blir tagna med brallorna nere. Typ får spark på benet o tar sig för ansiktet o dyl.

spider_f2012-07-16 20:52
Antal inlägg: 306

Min fråga var alltså egentligen till KarlGöran

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 20:54
Antal inlägg: 178

Jag håller dock med dig, om jag förstår dig rätt, att dessa solklara filmningar borde bestraffas. I ligafotboll tycker jag att en filmning som i alla reprisgranskningar ses som en uppenbar filmning, borde ge ett kännbart straff. Man kan då lyckas få en straff tilldömd sig i matchen men sedan väntar en avstängning på 5-10 matcher! Jag vet att många unga tycker att 5-10 matcher låter absurdt, men det tycker inte de som älskade sporten fotboll innan filmningarna ens existerade!, dvs fram till 70-talets slut (förutom möjligtvis i Spanien och Italien). För övrigt tror jag Elfsborg vinner i år :-))

Schalke_042012-07-16 20:56

Du har tolkat mej helt rätt. Vi sitter nog i samma båt. ;)

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 20:56

spider_f: nej har jkag påstått något sådant?

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 20:56

-k

Schalke_042012-07-16 20:58

När vi ändå är inne på filmningar så är det bland det mest osportsliga som finns iaf inom fotboll!

spider_f2012-07-16 20:58

Du har påstått att spelbolagen inför en match lätt kan beställa ett resultat och spelarna går in på planen och lyder typ? Har jag helt misstolkat dig?

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 21:14

spider_f: Som jag sagt tidigare idag, om jag visste hur det fungerar så vore jag rik, eller avstängd från alla spelsiter. Jag tror dock inte att alla matcher är uppgjorda, men jag tror (och många ser mig såklart som överdrivet misstänksam) att så gott som alla matcher som spelas idag med storlag inblandade är uppgjorda i förväg. Det är en miljardindustri vi pratar om, och att nån nyförvärvad 20-åring från slummen skulle få bestämma över var buckla och titel ska hamna den här gången, ja det är ju bara att glömma. Pengar styr, så är det bara.

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 21:18

För övrigt tror jag Man. U:s uttåg ur Champions league var så jävla uppgjort som någonting nånsin kan bli! Som ett gyllene exempel!

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 21:22

Ursäkta allihopa för att jag tappat tråden en aning.....

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-16 21:36

spider_f: visst kan lagen styras efter att matchen börjat, ja det tror jag absolut. Men jag tror inte det behövs eftersom det redan är uppgjort innan. Ta VM-finalen - 98 i Frankrike. Franske presidenten hade redan innan VM lovat att Frankrike skulle ta guld på hemmaplan. Frankrike gick till final och inför matchen så kom brassarna inte ens ut på plan och värmde upp. Sedan spelades matchen av, finalen, och Frankrike vann med 3-0 i en match där de egentligen superduktiga brassarna inte tycktes bry sig ett jävla dugg om att ens försöka spela fotboll. Alla visste att något var fel, men ingen brydde sig efteråt... Märkligt är bara förnamnet.

spider_f2012-07-16 21:42

Jag är så glad att du har så otroligt fel :). För tänk om det var så som du sa, att alla matcher som storlagen spelar är uppgjorda, då skulle jag helt tappa intresset att följa toppfotbollen i europa. Och vad skulle jag göra då.. behöva hitta nånting annat att intressera mig för och fylla ut dom där hundratals timmarna per år som jag nu kan fylla med att glo på en tv-skärm. Nej, det är tur att det aldrig skulle funka på det sättet som du beskriver av flera anledningar, bla det jag frågade i ett tidigare inlägg som du inte svarat på:
"Vad tror du det är för utmaning för spelarna att gå ut och behöva förlora matchen på beställning? Då skulle inte jag vilja vara fotbollsspelar i varje fall.."

spider_f2012-07-16 21:44

Tjusningen med fotboll är ju också att mindre lag ibland kan slå större, som tex när Basel slog ut Man U ur Champions L. Om det aldrig nånsin skedde sådana skrällar då skulle jag börja lite misstänksam däremot..

Palini2012-07-17 14:02
Antal inlägg: 1381

KlasXVIGöran...

Okej, så vi använder din logik ett tag. Hela fotbollsvärlden är alltså uppgjord eftersom Real Madrid och Barcelona inte möts i CL-finalen varje år?

En liten fråga bara... Du vet att sport inte är en absolut vetenskap i stil med säg matematik, va?

Du får ursäkta, men din värld låter väldigt enkel.

Sop-Kalmar spöade överlägsna ledarna Elfsborg som ledde matchen med 1-0 och allt - alltså var matchen fixad. Eftersom det bästa laget alltid borde vinna, typ...

KlasXVIGöran - Ej medlem längre2012-07-17 14:56

Självklart är inte 100% av matcherna fixade i alla ligor alltid. Att det görs på allra högsta nivå, och därför också själklart ännu oftare på nationell nivå, ja det råder det ingen tvekan om och det är allmänt känt världen över. Se VM i Sydkorea 2002 tex. Värdlandet nådde semifinal genom enbart uppgjorda matcher www.youtube.com/watc...re =related
Samtliga motståndare blev brutalt nedsparkade men fick frisparkar mm emot sig, och samtliga motståndarlag drabbades av de mest otroliga utvisningarna. Portugal, Italien och Spanien fick alla se sig "besegrade" eftersom Koreas väg till semin redan var köpt.. Inget snack om saken.
Läggmatcher i Championsleague, ja självklart, den här länken handlar bara om en av de misstänkta matcherna: www.expressen.se/spo...an n-stort/

Förutom Polen har länder som Finland, Österrike, Frankrike, Italien och flera andra länder gjort klart att de åtminstone vill se mer samarbete mot uppgjorda matcher, också mellan idrotten och spelbolagen. Uefas ordförande Michel Platini sade, på det informella idrottsministermötet i Polen i oktober, att Uefa vill samarbeta mer med EU-länderna. Uefa gör mycket men kan inte tampas med kriminella nätverk, sade han.

Internationella fotbollsförbundet, Fifa, donerade i maj i år 20 miljoner euro till Interpol, öronmärkta för att upprätta en särskild antikorruptionsenhet i Singapore.
Sverige ställer sig ännu så länge utanför ett gemensamt arbete mot uppgjorda matcher. www.svd.se/sport/eu-...66 4178.svd
Jag hoppas på ett utvecklat samarbete i Europa och globalt, precis som mot dopingen, och jag hoppas på mycket hårda straff för de som fälls för inblandning i uppgjorda matcher framöver.
Och Palini, undrar om det inte är alla som blundar som vill göra världen och sporten idag till något mycket enklare än vad den är?

spider_f2012-07-17 20:58

Försöker förstå din logik..
Frankrike-Brasilien i VM -98 var alltså uppgjord eftersom Brasilien spelade dåligt. Sen hade vi Tyskland-Grekland i årets EM där Tyskland spelade drömfotboll men bara lyckades göra ett mål i första halvlek. Alltså var den matchen också uppgjord.. varför spelade inte Tyskland dåligt då om dom inte ville göra mål? Elfsborg är enligt dig bäst i allsvenskan men det händer -hör och häpna- att dom förlorar nån match då och då. Alltså lägger dom sig.
Jadu.. Med din logik förstår jag att du tror de flesta matcher är uppgjorda.

Silfverkrok - Ej medlem längre2012-07-21 20:50
Antal inlägg: 7174

Silfverkrok 2012-02-04: ...Om Hysén är frisk blir nog blåvitt farligt men om han går sönder tappar dom som vanligt. Dom verkar mest ha värvat stora namn, men frågan är om det fortfarande är stora spelare.

Gefle IF - IFK Göteborg: 5 - 0 :D

ond_ kanin2012-07-21 21:02
Antal inlägg: 377

Klasxvi, slarvigt att man inte fixade matcherna så att sydkorea vann hela skiten, varför nöja sig med semifinal?

mias712012-07-21 21:56
Antal inlägg: 18

HIF vinner så klart

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?