Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade28
Mobilspel
Pågående19 024

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2012-01-19 14:41
Antal inlägg: 37631

jag tror mammor är bäst på att vara mammor och pappor är bäst på att vara pappor,Det som retar upp mig är att pengar går till skitforskning,för oavsätt vad "forskardamen"kommer fram till har det ingen betydelse över huvud taget,för ingen skulle någonsin leva sitt liv efter vad hon har fått för svar på sin forskning,tänk om en mamma dog vad skulle staten göra då ?gå in och tvångsomhänderta det lilla barnet för att det kan bli stressat eller?jag såg henne på Tv och jag undrar vad hon växt upp eftersom hon inte blev som hon skulle,möjligen har hon växt upp med en fiskmås,eftersom hon forskar på skitsaker och det vet väl alla hur mycket måsar skiter

le-lou2012-01-19 14:42
Antal inlägg: 17500

Det finns ju oerhört klara och mkt distinkta skillnader i djurriket könen emellan och människan är absolut inget undantag. Att män och kvinnor är olika biologiskt och fungerar också olika får väl sägas vara fastlagt av all vetenskap förutom människor som gillar just "genusvetenskap".... I vilken utsträckning miljön har påverkan kan argumenteras för och emot, Att den påverkar vet man, man gnatar om i vilken grad. Genusvetenskapen funkar som teologi - man utgår från en mycket klar idè, som man sedan letar bevis för.

En rätt lustig översikt över de skillnader vi diskuterar här projo.se/pdf/Hjarnan...AD mini.pdf

Kan också vara intressant att titta på vilka de här personerna är som skrev debattartikeln mot Annica D.

De är :

Agnes Wold - som också är "trött på lögnerna om ammning" : www.expressen.se/Nyh...-o m-amning
Ammning är som vi vet - sinnesjukt och det finns alltså inga belägg för att det är särskilt bra.

Cecilia Chrapkowska
Enligt Facebook en vänsterfeminist samt anarkist, är bl.a. med i fangruppen till Simone De Beauvoir som i princip uppfann genus och könsidentitet.

Johan Lundin Kleberg
Miljöpartist, med i diverse feministgrupper och genusgrupper. Student.

Lydia Melchior
Stängd facebookprofil, verkar vara insatt i genus. Har skrivit en debattartikel på DN om hur kvinnor gynnas av att ligga med fler män..

Ja de verkar helt klart vettiga. Vettigare än Annica D.

le-lou2012-01-19 14:45

glöm inte med tanke på allas personliga erfarenheter här i tråden... att forskning faktiskt handlar om generaliseringar.

Älskar sirap2012-01-19 14:48
Antal inlägg: 192

Du menar alltså att vara vänsterpartist, feminist, anarkist och insatt i genus inte är vettigt?

"ok"

ttiittii - Ej medlem längre2012-01-19 14:48

forskargumman har växt upp hos en fiskmås för hon talar så mycket skit

apbur2012-01-19 14:53
Antal inlägg: 9699

ttiittii, man kan väl visst väga in vederbörandes forskningsresultat när man tar beslut om exempelvis föräldralledighet. Jag kan hålla med om att forskning som bedrivs i många avseenden är fullkomligt onödigt men det här berör ju faktiskt alla.

le-lou2012-01-19 14:53

Älskar sirap: Exakt. Det är precis det jag säger. Genusvetenskap är ett jävla trams.

Älskar sirap2012-01-19 14:55
Antal inlägg: 192

Jag skrev fler saker än så. Jag vill jättegärna läsa vad du tycker om de sakerna också!

le-lou2012-01-19 14:59

En intressant avhandling om 1-åringars lek. uu.diva-portal.org/s...55 4-4593-4

2 färska studier i ämnet kön och skillnader : endo.endojournals.or...7. abstract

www.sciencedirect.co...22 11000252

le-lou2012-01-19 15:00

Älskar sirap - tycker samma sak om de andra med, eftersom de går hand i hand med just genusvetenskap.

ttiittii - Ej medlem längre2012-01-19 15:03

apbur,nej varför skulle jag lyssna på henne ?hon ha dessutom forskat fram att barn får diabetes av att vara för mycket med sina fäder,jenusvetenskap är ett jävla trams,jag känner några sådana genus typer och dom är så tragiska,ni skulle se hur dom ser ut,som en enda stor pallestina schal, min man har inte tagit ut en enda dag med föräldrapenning för att det har passat oss bäst,att ta hänsyn till en gammal halvgak´len forskare,nä jag tror inte det

le-lou2012-01-19 15:04

men tittiii - Annica Dahlström håller inte på med genusvetenskap?

ttiittii - Ej medlem längre2012-01-19 15:07

ok det skulle vara en punkt där,jag vet att hon inte gör det,men hon är bara lite för mycket

Gautama2012-01-19 15:08
Antal inlägg: 6854

Och hur kom palestinasjalen in i det hela??

apbur2012-01-19 15:09
Antal inlägg: 9699

ttiittii, om det finns ett samband mellan stress och vissa sjukdomar och även ett samband mellan stress och frånvaro av modern tidigt i livet så bör det ju logiskt sett finnas ett samband mellan vissa stressrelaterade sjukdomar och frånvaro av modern (ersatt med fadern).

Pandina2012-01-19 15:20
Antal inlägg: 727

Hahaha bästa var ju helt klart Gautamas kommentar i starinlägget: "Det finns säkert osäkra mammor som tror på detta och kan förstöra kontakten med pappan för all framtid."

De barnen är det ändå kört för så varför slå huvet i väggen? En mor som utgår från en tidningsartikel och låter bli att lära känna fadern för vem han är, kan enligt mig knappast hålla koll på så mycket.
Det är för övrigt för mig naturligt att mamman, som haft barnet inom sig i nio månader och sen närmast sig på heltid, kommer att vara otroligt, otroligt, otroligt försiktig med sitt barn. Män kan helt klart också vara försiktiga - men jaa, det ligger väl i mannens natur att ta lite mer risker?

Kränkande, Gautama, chilla för fan. Det är det mänskliga psyket. Hade ALLA varit mammiga i den här världen så hade alla människor börjat böla för minsta lilla.

Anfadern2012-01-19 15:20
Antal inlägg: 2

Ja mammor är bättre mammor jämfört med pappor. Däremot har mammorna svårare att konkurrera med männen om papparollen.

Pandina2012-01-19 15:21
Antal inlägg: 727

"IIIIhhh, det står i Sydsvenskan att mobbingen ökat i mellanstadiet... bäst att lilla Ida får stanna hemma idag"

susila2012-01-19 15:21
Antal inlägg: 459

Artikeln är 5 år gammal.

Gautama2012-01-19 15:26
Antal inlägg: 6854

"Kränkande, Gautama, chilla för fan. Det är det mänskliga psyket. Hade ALLA varit mammiga i den här världen så hade alla människor börjat böla för minsta lilla."

Chilla? Jag är rätt så lugn, och jag tycker fortfarande att det är kränkande mot männen. Och du fortsätter att spä på fördomar, nu bölar varenda kvinna för allt??

Och för övrigt finns det många människor och många nyblivna mammor som litar blint på forskning, inget konstigt i det.
Vet när mina barn var små, det som sades på barnavårdscentralen var lag för många mammor. Eftersom de ansågs kunna det här med barn.

Jag nekade mot allergikontroll på mitt barn eftersom jag inte alls var orolig som barnavårdcentralen var, herregud, det tyckte jag var en oansvarig mamma.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?