Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 62 |
Mobilspel
Pågående | 19 559 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
malman | 2012-02-01 20:55 | |
![]() | jag förstår ju du tänker men tanken är att man ska aktivt söka jobb under tiden barnen är på dagis, gå på intervjuer och åka till arbetsförmedling. öppna förskolan är ingen hit den är öppen 2 timmar och då är det 1 timme fri lek sen är det sång och fika. Ronja tycker sången är kul resten av tiden sitter hon i mitt knä och vill inte lämna mig. Ronja har utvecklats otroligt med hjälp av dagis, personalen tycker det är bra för henne att vara där då hon blivit mera social och är inte lika rädd för andra människor, förr var hon livrädd bara hon såg en annan människa. | |
malman | 2012-02-01 20:59 | |
![]() | sen kanske jag ska tillägga att jag har ingen familj vänner eller liknande här hemma, ronjas pappa kommer bara hem lördag och söndag, det är klart att mitt barn är mitt ansvar. men att jag betalar 1000kr för att ha henne på dagis några timmar i veckan för att jag ska orka och må bra. så tycker jag det är okej | |
slånbär | 2012-02-01 21:22 | |
![]() | Malman-är man arbetssökande så är det en helt annan femma-då ska man ju som sagt kunna ta ett jobb på direkten och kan ju inte bara slänga in ungen på dagis helt abrupt. Det är liksom inte det jag menar utan dom som har det som nån sorts "lyxavlastning". Jag hade som sagt heller inget socialt när men hade ju pappan so, dock jobbade mycket. Men det i sig gjorde att jag klarade det mesta-ensam blir faktiskt stark och när jag ser andra som har far och morföraäldrar ,syskon och annat som kommer stup i kvarten så fattar jag inte att dom står ut. jag skulle bli tokig av att ha en massa folk rännande jämt. Sedan finns det ju förstås andra omständigheter där förskolan kan vara en nödvändighet, tex en väldigt ung mamma som behöver stöd i sin föräldraroll. Allt är ju inte svart vitt. | |
slånbär | 2012-02-01 21:28 | |
![]() | BTW- i kommunen jag bor är förskolan allmän och gratis femton timmar per veckan och alla oavsett vad man gör har rätt till en plats-det är ju heeelt galet tycker jag. Vad jag kan läsa mig till på skolverkets hemsida så ska det vara en allmän lag i sverige för barn över tre år. Taget från skolverkets hemsida"Information om allmän förskola Den 1 januari 2003 infördes allmän förskola för fyra- och femåringar. Det innebär att alla barn ska erbjudas minst 525 avgiftsfria timmar om året i förskola från och med höstterminen det år de fyller fyra år. Sammanfattning 2: Alla barn ska erbjudas minst 525 avgiftsfria timmar om året i förskola från och med höstterminen det år de fyller fyra år. Kommunerna är skyldiga att informera föräldrar om verksamheten och avsikten med den. Den allmänna förskolan är alltså obligatorisk för kommunerna att anordna, men frivillig för barnen att delta i." | |
SatanIGatan- | 2012-02-02 12:56 | |
![]() | Familjen annorlunda är ju endast ett skämt. Visste ni att dom som deltar får ett manus att gå efter?! Dom som ligger bakom programmet talar om för familjerna hur dom ska bete sig, saker dom måste säga, saker dom inte får säga osv. Fint. Jag trodde såna program var till för att spegla hur det liksom ser ut på riktigt? Ett skämt som sagt. | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-02 13:07 | |
![]() | Det var synd. Och cyniskt, om de gör så. Hur har du fått reda på det? Jag kan iofs tänka mig att de (familjerna) behöver någon slags instruktioner t.ex om vad de inte ska säga (och också om hur de ska bete sig). Och då menar jag i avseendet att de inte ska säga (göra) saker som lätt kan missuppfattas (t.ex av folk som gääärna missuppfattar andra), för då kan det ju bli rena lynchningar. Det vet väl de flesta hur lätt folk (allmänheten) hetsar upp sig. TV-bolaget som har erfarenhet av sådant ska ju helst försöka se till att de här familjerna inte ska drabbas av drev och sånt... | |
SatanIGatan- | 2012-02-02 13:21 | |
![]() | Jag vet det pga. en kille jag känner var med i programmet förra året. Cyniskt eller inte, jag tycker inte att det är okej. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-02 13:28 | |
![]() | klart dom har manus,såg ni barnen i det programmet som dom bakade muffins i hur obekväma dom var,det märktes att dom fått instruktioner att kladda mycket,typ storbarnsfamiljer kladdar alltid i hela köket och på väggarna när dom bakar bah | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-02 14:17 | |
![]() | Just. Är det rena skådespeleriet så är det ju inte kul. | |
Gautama | 2012-02-02 14:22 | |
![]() | Så är det ju med alla program iofs. Har en kompis som var med i top model nu, det var också hur mycket manus som helst. De blev tillsagda att sätta sig ner och prata om det och det..., och helst skulle de tjafsa mycket. | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-02 14:29 | |
![]() | "De blev tillsagda att sätta sig ner och prata om det och det..., och helst skulle de tjafsa mycket." Men då är det verkligen cyniskt. (ibland kan jag verkligen känna mig jäkligt naiv. har inte haft en tanke på att de skulle ha något manus alls...) | |
drakhonan1 | 2012-02-02 15:42 | |
![]() | har en äldre tonåring som tycker att programmet är världens bästa preventivmedel! | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-04 00:17 | |
![]() | dom kan komma hit och filma,på bestämda tider,när alla sitter på sina rum med varsin dator ,hur kul skulle det bli | |
annola - Ej medlem längre | 2012-02-07 22:27 | |
![]() | vi har tre barn och kan tänka oss en sista. visst är det kul med tv-serien familjen annorlunda, och om man tittar riktigt noga kan man se föräldrar ta tillflykt för att slippa kameran vid pinsamma tillfällen :). själv skulle jag alldrig ställa upp på sådant här, om inte gagen är den rätta. länge leve familjen annorlunda... | |
annola - Ej medlem längre | 2012-02-07 22:29 | |
![]() | haha ttiittii! eller hur... | |
Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-07 22:31 | |
![]() | Förlåt, men hon mamman med frillan verkar vara en daltare av rang. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-10 10:41 | |
![]() | jag blir förvånad att barnen slår på varandra,Dom här barnen har inte slagits ,lilla syster går in till storebror på morgonen och utbrister D----- jag älskar dig vakna nu, | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-08-10 10:25 | |
![]() | 13 barnsföräldrarna har skilt sig,och det har den ena parten tänkt på länge...ändå så skaffade dom fler barn ! Hur är det möjligt | |
Lill-IT | 2016-08-10 10:35 | |
![]() | Dottern (17 år) älskar detta programmet. Hon drömmer om en stor familj. | |
Mormodern49 | 2016-08-10 11:15 | |
![]() | Jag kommer från en stor familj , vi är 10 syskon , vi skulle varit 11 om ett barn inte dött vid födseln . Alltså ett fotbollslag . Bra jobbat av mina föräldrar . | |