Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 48 |
Mobilspel
Pågående | 19 442 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
shulten | 2012-02-07 21:16 | |
![]() | Klipp från Expressen: "Han anser att det vore bättre att bygga ut vuxenutbildningen, utveckla arbetsmarknadspolitiken och stärka arbetsmiljöarbetet för att öka förutsättningarna för ett längre arbetsliv. - Ska undersköterskor, socialsekreterare och byggnadsarbetare kunna arbeta längre krävs omställning och kompetensväxling på arbetsmarknaden. Regeringen har i stället minskat de möjligheterna. Ska man göra förändringar av åldersgränserna måste det göras i samråd med arbetsmarknadens parter, avslutar Tomas Eneroth." www.expressen.se/nyh...ov ocerande Så Sossarna tycker igen typ samma sak som M! Eller har de också uppmanats av OECD, eller någon annan att tycka typ samma sak? =) | |
Mimett | 2012-02-07 21:19 | |
![]() | Att vi inte höjer pensionsåldern till 95 istället, så kan vi alla jobba ihjäl oss - då slipper pensionspengen betalas ut! Dessutom spar vi väl lite pengar inom åldringsvården på det sättet..... | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-07 21:23 | |
![]() | Men det handlar ju om den ÖVRE gränsen? | |
Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-07 21:23 | |
![]() | Gissar på att vården kommer bli privatiserad även här så småningom. Uteliggare får torka sig själva i rumpan. De andra blir omhändertagna av sommarjobbare utan utbildning. De som kan betala för sig får givetvis bra vård. Puss. | |
slånbär | 2012-02-07 21:23 | |
![]() | Shulten -jag fattar inte riktigt vad du menar i ditt inlägg 20.43. Vadå tvingade mig själv att arbeta? Jag var 20 år och visste inte vad jag skulle syssla med. Läste tre terminer på komvux för att komplettera mina gymnasiebetyg-helt i onödan förstås då jag började jobba med nåt där språk inte direkt var välbehövligt. Svårt att veta när man är 20 åt vilket håll man ska gå. Det är väl många som pluggar några år lite planlöst innan dom vet vad dom ska jobba med. | |
shulten | 2012-02-07 21:27 | |
![]() | Ja så ser nog framtiden ut Delicious, och det är inte mycket du eller jag kan göra åt det, dessvärre! | |
jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-02-07 21:28 | |
![]() | Jag tror shulten är besviken över att alla skiter i hans anti-EU inlägg i alla andra trådar och försöker avreagera sig här. Med viss förvirring som följd. | |
annola - Ej medlem längre | 2012-02-07 21:30 | |
![]() | vilket hutlöst förslag! en annan har arbetat med rätt fysiskt tunga arbetsuppgifter i ett antal år, och börjar redan känna av det i kroppen. snart är det dock dags att lämna över jobbet till yngre människor, så att de också kan bli litet utbrända... det här förslaget är ett hån emot vissa arbetare. sänk pensionsåldern till 60 istället... | |
shulten | 2012-02-07 21:30 | |
![]() | slånbär Ok, Då är de väll inte det som sätter käppar i hjulet. Då är det väll något annat som tvingar dig i något som du inte anser är rätt! | |
shulten | 2012-02-07 21:32 | |
![]() | Faktiskt inte jpcnrd. Väntar fortfarande ivrigt på din nästa lektion =) | |
Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-07 21:33 | |
![]() | shulten, Kan inte riktigt avgöra om du var ironisk eller ej. | |
guldmund | 2012-02-07 21:33 | |
![]() | Vilken dåre! | |
Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-07 21:34 | |
![]() | Är det bara jag som väntar spänt på bilder på Reinfeldt som handlar kassler på Ica Maxi? :) "Se, han är vad han äter" | |
shulten | 2012-02-07 21:34 | |
![]() | Jag var inte ironisk. Det blir nog inte roligare att vara fattigpensionär framöver. | |
Rabiesgalen | 2012-02-07 21:36 | |
![]() | Så här går det när nollor tolkar rubriker i kvällspressen. Bara att se alla tokiga inlägg här. Förslaget innebär att det skall bli möjligt att jobba högre upp i åldrarna för de som vill och kan. Jag känner flera som gärna skulle jobbat längre än 65-67 år. För de som har eget företag så är det ju redan möjligt att göra det. | |
slånbär | 2012-02-07 21:37 | |
![]() | Shulten-men vad menar du? Vadå något annat som sätter käppar i hjulet? Vad pratar du om? Jag är 47 år med bolån, elräkningar, ungar , studielån och allt annat som dom flesta av oss har i det här skedet i livet. Att då sadla om och börja studera är liksom inte möjligt hur gärna jag än skulle vilja. jag tjänar mindre idag efter 25 år i yrket än vad min son gör som är lärling. Det som gör att man fortsätter är ju att man måste. inget annat. Om någon skulle säga på fredagen att jag måste jobba hela helgen då skulle jag nog börja grina....vore det inte för helgerna så dog jag. Jag är långt ifrån ensam -det kan jag garantera. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-07 21:37 | |
![]() | Jag förstår inte vad som är så svårt att förstå. | |
slånbär | 2012-02-07 21:38 | |
![]() | Jonisk-du vänder dig till vem? | |
Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-07 21:41 | |
![]() | Alla som inte fattar det här med övre gräns, tror jag. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-07 21:41 | |
![]() | Alla som tror att det handlar om att den som har nära till pensionen idag ska tvingas jobba tio år till, eller ens att någon ska TVINGAS jobba till 75. | |