Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 235 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ezye - Ej medlem längre | 2012-03-11 09:24 | |
![]() | Det som är så himla trevligt är att man har lite kontakt där med sina barns - och sina gamla ex för den delen. Hade ju inte blivit av annars, man ringer ju inte direkt till sina barns ex, men nu vet man lite mer om hur det gått för dem senare i livet. Det kan vara människor man saknar men det är inte riktigt legitimt att hålla kontakt på det vanliga sättet. | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-03-11 09:28 | |
![]() | Kort sagt: FB är ett bra ställe där alla kan nå varandra i cyberrymden, värre blir det om google+ (inget fel på den iofs) och några andra nya fenomen får fäste, då vet man plötsligt inte längre var "alla" är - nån här och nån där. | |
| Pandina | 2012-03-11 19:51 | |
![]() | Att människor överhuvudtaget använt sig av telefonkatalogen förvånar mig. Fan va uppskattad man måste känna sig om någon försöker nå en på det sättet! På ett helt annat sätt än om de "bara" kontaktade en via Facebook. | |
| andy-electro | 2012-04-17 04:35 | |
![]() | Skriva inlägg i facebook på fyllan som man ångrar när man vaknat fast alla redan läst det kan man ju må dåligt av. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-17 09:40 | |
![]() | va inte på fyllan så löser det sig:) | |
| andy-electro | 2012-04-17 16:43 | |
![]() | Du har så rätt... Tagit tag i det problemet nu. | |
| rockangel93 | 2012-04-22 12:39 | |
![]() | Facebook kanske inte passar alla.Man skriver helst med sina kompisar och delar roliga bildern med varandra.Men vissa tycker bara det är coolt att ha facebook bara för att alla andra har de. | |
| Mindymoo | 2012-04-22 12:55 | |
![]() | Är lätt bakfull idag. Träffade nämligen en gäng facebookare i går, på krogen. Skitroliga människor som jag aldrig haft chans att lära känna annars, som alla är med i samma fb-grupp av Göteborgsnostalgiker. | |
| PowerYoga | 2012-04-22 13:19 | |
![]() | Vad är detta då?...att hänga på Betapet är väl lättare att fastna i och i betydligt fler timmar än på FB. Det är ju bara att scrolla runt här bland diskussionsforumen så ser man snabbt vilka som hänger här mest hela tiden. Det blir ju lätt fånigt att "diskutera" ett forum som FB som ngt mindre bra att hänga på och huruvida personer har bekräftelsebehov som skriver inlägg där och isf inte jämföra det med andra forum som t.ex detta?! | |
| Triss - Ej medlem längre | 2012-04-22 13:47 | |
![]() | Jag har inaktiverat mej på FB för jag blev så besviken på mina "vänner" Det var bara tugg om middagsmat, bilköer, nagellack, amatörmässiga bilder mm. Dessutom kändes det som fölk man inte kände trängde sig på med ständiga vänförfrågningar. Nä, jag blev besviken på mina vänner IRL när jag läste vad de skrev på FB, så könsekvensen blev att jag reducerade min vänskara. Motsatt effekt än den det pratas om alltså... | |
| corlini | 2012-04-22 15:32 | |
![]() | jag använder FB flitigt för mitt jobbs räkning, där håller vi kontakt med kunder, köpare, säljare, praktikanter, jobbsök osv. skitbra. lägger ut filmer, länkar och info relaterat till jobbet. skiter fullständigt vad någon jag känner lite vagt ska laga för mat eller om någons grannes barn fått en katt | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-04-22 16:08 | |
![]() | Jag har inget som helst behov av FB. För mig något helt onödigt så därför mår jag inte heller dåligt av det ;) | |
| The Unicorn | 2012-04-22 16:24 | |
![]() | Må dåligt över facebook och andras roliga liv???? Jag mår snarare bättre av att se vilka patetiska liv vissa lever, eller snarare mår dåligt för deras skull. | |
| IaPian | 2012-04-22 20:13 | |
![]() | Förstår inte varför folk ständigt ska posta bilder på vad de äter, framför allt då man måste tala om att "titta vad min snutt-plutt-gulliga man har gjort för gott till mig".. Eller alla dessa bilder på ungar... Håller med The Unicorn | |
| Salsby | 2012-04-22 21:41 | |
![]() | Facebook är en fara! helt klart. Minskar personliga möten. Hur kul blir det i längden? | |
| Drella | 2012-04-22 22:05 | |
![]() | Måste ju bara säga att jag inte tycker att Betas forum skiljer sig särskilt mycket från Facebookforumet och dessutom så måste väl den som tillbringar mycket tid här "elgen" t ex kunna jämföras med en som är lika mycket i Facebook? Själv har jag ett fysiskt och psykiskt tungt jobb och orkar inte umgås i veckorna och är jätteglad över att kunna samtala med mina nära vänner och andra via Fejan. | |
| Drella | 2012-04-22 22:08 | |
![]() | Måste också bekänna att jag plockar bort alla ur Fb som bara pratar om vad de äter, inte kan göra en resa utan att vara ständigt uppkopplade mot Fb osv osv. Man behåller dem man har ett roligt/ intressant utbyte med. | |
| corlini | 2012-04-23 08:22 | |
![]() | FB fick mig att se och inse vilka tråkiga liv folk har, hur lite folk gör. | |
| slånbär | 2012-04-23 08:45 | |
![]() | Vi har precis installerat videosamtal på chatten så nu kan vi se och prata med familjen i Chile. Det är fantstiskt eftersom farmor och farfar där aldrig har träffat mig eller barnen och dom är ändå 18 och 20 snart. Så för dom är det väldigt speciellt att kunna se och prata med oss. Dessutom så kostar det ju ingenting extra som telefonsamtalen gör. FB är fantastiskt om man använder det som ett hjälpmedel och inte blir slav under det. | |
| Yamma | 2012-04-23 08:48 | |
![]() | Haha, corlini, du har så rätt. Och så ser man hur ens vänner som får barn förändras från att vara vettiga människor till att bli fullständiga grottmongon. Mammazombier. "Titta på mitt baaaaaaaarrrrnnnn jag har barnet på min profilbild och bakgrundsbild och alla mina uppdateringar handlar om hur barnet äter och bajsar och gör precis allt som helt normala barn alltid gjort i tusentals år och jag inbillar mig att du ska tycka att det är lika fantastiskt som jaaaaaaaaaaaaaaaaaag baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaarrrnnnnnnn... ." | |