Spelrum
Giraffen48
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade70
Mobilspel
Pågående19 303

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mouche - Administratör2012-03-18 10:29
Antal inlägg: 24193

Ingen att hänga upp sig på vännen min.
Du har bett om ursäkt och det räcker gott och väl =)

corlini2012-03-18 11:44
Antal inlägg: 3172

jag struntar fullständigt i folks sexuella läggning. men jag tycker det ser väldigt avtändande och osmakligt ut med två karlar som kysser (eller än värre) varann. tycker inte jag är homofob på något sätt för det. det är bara min personliga känsla vid åsynen av just den scenen, jag har bekanta av båda könen som är både bi, hetro och homo och jag lägger ingen vikt vid deras sexualitet.

Kalle Johan - Ej medlem längre2012-03-18 12:59
Antal inlägg: 24

Vissa kommer till himlen, medan andra får brinna i elden. Inget fel eller konstigt med det. Alla har rätt att göra sina val!

Grundsnygg - Ej medlem längre2012-03-18 13:01
Antal inlägg: 3451

Så himlen är befolkad med homofober? Tack då avstår jag.

toveoo - Ej medlem längre2012-03-18 13:05
Antal inlägg: 101

himlen finns inte!

Grundsnygg - Ej medlem längre2012-03-18 13:06
Antal inlägg: 3451

Tack, då slipper jag oroa mig.

Palnatoke - Ej medlem längre2012-03-18 13:08
Antal inlägg: 229

Vad menas egentligen med "homofobi"? Det är ju en term som å ena sidan låter som något slags sjukdom, å andra sidan slungas mot alla och envar som motsätter sig böglobbyns frammarsch.

Är det att vara rädd för bögar? I så fall tror jag att det är ganska ovanligt.

Är det att hata bögar? Dito.

Är det att känna äckel inför bögar, eller åtminstone inför homosexuella handlingar? I så fall tror jag att majoriteten av den manliga befolkningen är "drabbad". Och då borde det vara på sin plats att ställa frågan om det är homofobi eller homosexualitet som borde sjukdomsstämplas. Det ena är ett handikapp som försvårar biologisk reproduktion och som drabbar omkring 1% av befolkningen (bisexuella oräknade). Det andra är något som delas av en majoritet av befolkningen och som endast är ett "handikapp" pga att det politiskt korrekta samhällsklimatet gör det till ett karriärhinder.

ELLER:

Är det homofobi att ifrågasätta bögars "rätt" att under diverse bögparader härja fritt på gatorna -- med beteenden och klädsel som hade lett till att en normal människa blev gripen omedelbart för förargelseväckande beteende -- och hyllas för det i massmedia?

Är det homofobi att hävda att den traditionella kärnfamiljen är en överlägsen uppväxtmiljö för barn i jämförelse med homosexuell parbildning?

Är det homofobi att peka på seriös forskning som visar att bögar är mångdubbelt mer promiskuösa än heterosexuella, och med ledning av detta ifrågasätta deras "val av livsstil"?

Är det homofobi att påpeka att homosexuella bar en enormt oproportionerlig del av ansvaret för spridandet av aids i Sverige, just på grund av sin promiskuösa livsstil?

Är det homofobi att peka på det faktum att homosexuella oftare är pedofiler eller hebefiler än heterosexuella?

Är det homofobi att vara fräck nog att påpeka att böglobbyn RFSL fram till åtminstone början av 1980-talet hade en intern organisation som gick under namnet PAG - Pedofila arebtsgruppen? Och att det fortfarande är oklart om man verkligen gjort upp med sitt förflutna eller om pedofilerna fortfarande verkar internt inom RFSL?

Är det homofobi att vara oförskämd nog att påpeka att Pride FÖRRA ÅRET, 2011, invigdes av en person (Kjell Rindar) som uttryckt stöd för pedofili och Pedofila arbetsgruppen, som i positiva ordalag berättat om vänner som begått hebefila övergrepp mot tonårspojkar, och som velat avskaffa byxmyndighetsåldern? Är man homofob för att man påpekar det skrämmande i att denne pedofilledare kan hyllas okritiskt utan att EN ENDA av de politiskt korrekta massmedia pekar på vad han tidigare berättat om sitt nära samröre med pedofila våldtäktsmän som utnyttjat pojkar både i Sverige och på "sexsemestrar" i Tredje världen? (Samtidigt som man aldrig försummar att hänga ut SD:are som umgåtts med nazister, kan påpekas. PK-journalisternas hyckleri överträffas endast av... nej, jag kommer faktiskt inte på något.)

Om det är det sistnämnda som är "homofobi" så är det ju bara ett politiskt påhitt som används för att få homolobbyns kritiker att framstå som rädda och okunniga.

generalens - Ej medlem längre2012-03-18 13:20
Antal inlägg: 19

bra skrivet palnatoke

Skblole2012-03-18 13:27
Antal inlägg: 922

Bra inlägg Palnatoke. Är det något den här tråden har bekräftat så är det ju att de som anklagar folk för homofobi saknar förmågan att förstå vad det är, vilket blir uppenbart när de hänvisar till någon slags rädsla.

gnill2012-03-18 13:41
Antal inlägg: 1942

"Är det homofobi att hävda att den traditionella kärnfamiljen är en överlägsen uppväxtmiljö för barn i jämförelse med homosexuell parbildning?"

Ja.

arbetslinjen - Ej medlem längre2012-03-18 13:45
Antal inlägg: 1268

Vad är böglobbyn?

Måns_E2012-03-18 13:46
Antal inlägg: 12028

Kommer den "seriösa" forskningen möjligtvis från amerikanskt kreationistiskt håll, eller har du några andra källor?

Jag vet inte jag tycker mest att inlägget kändes väldigt inskränkt, och ja du verkar uppenbart vara homofob som gör skillnad på folk och folk efter sexuell läggning Palnatoke.

ttiittii - Ej medlem längre2012-03-18 13:46
Antal inlägg: 37631

jag fattar inte att det ens diskuteras längre bland människor,vad spelar det för roll ingen roll alls

Gautama2012-03-18 13:48
Antal inlägg: 6854

Usch vilken fördomsfull läsning från paltnoke!
Blir skrämd! Så jävla fel du har!

rebell992012-03-18 14:01
Antal inlägg: 400

Alltså om man inte gillar homosexuella så är man smygbög,Om man inte gillar pedofiler eller tex nekrofiler då ?

Måns_E2012-03-18 14:06
Antal inlägg: 12028

Varför skall man gå runt och tycka illa om folk utifrån deras sexuella läggning?

Det är ju inte riktigt samma sak som att man sympatiserar med eller gillar alla sexuella handlingar. För mig är det inte så konstigt att skilja mellan handling och person.

Men bara för att jag inte tänder på bögsex, så innebär ju det inte att ingen skall få hålla på med bögsex. När vi pratar om pedofiler så är det ju lite mer komplicerat än så, eftersom barn inte är könsmogna och dessutom i underläge gentemot vuxna. Men jag förstår inte varför man skall hata pedofiler för det, fördöm gärningarna och försök att hjälpa utövaren.

rebell992012-03-18 14:23

Pratar inte om hat utan konsekvensen av trådens inledande påstående.

recidivfara - Ej medlem längre2012-03-18 14:39
Antal inlägg: 2385

Plantoke:)

rebell992012-03-18 14:40

?

annelöf - Ej medlem längre2012-03-18 14:47
Antal inlägg: 28

håller med Måns

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Inloggning
Logga in