Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade45
Mobilspel
Pågående19 235

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mishizaki2012-03-28 09:11
Antal inlägg: 2533

Från lärarjobbet i ett invandrartätt område:
"Min fröken gör mig galen. Hon går på mina nerver!"
eller
8-åringen som hade kommit på att han var främling i Sverige och då förstod varför han blev kallad "inblandare".

pion ekrot2012-03-28 11:04
Antal inlägg: 3340

Min man som kommer från Usa beställde i somras vid korvmojen "två kött, tack".

yogamama - Ej medlem längre2012-03-28 11:26
Antal inlägg: 4752

Jag slötittade på "project runway" häromdagen där man i textremsan översatte " I like the clutch" till "jag gillar kopplingen"

blåhund - Ej medlem längre2012-03-28 11:35
Antal inlägg: 469

En nysvensk vän undrade "hur kommer man till platsen där bussarna sover?" (Busscentralen). Lite poetiskt tycker jag.

frihet1232012-03-28 11:54
Antal inlägg: 122

Min mamma som kommer från finland skulle skriva ett brev till mödrarvårdcentralen på 70-talet, hon adresserade brevet till: Mördarvårdscentralen.

frihet1232012-03-28 11:57
Antal inlägg: 122

Kom oxå på när jag fick en lapp utav henne när jag skulle handla där stod: Pittsocker (bitsocker) En annan rolig sak var när min kompis från chile skulle skriva pyttipanna och skrev: Pittipanna, den dagen drog matgästerna på munnen.

Hinken76 - Ej medlem längre2012-03-28 12:53
Antal inlägg: 1194

Haha, ja det är lätt att skratta åt andras misstag, men ibland åker man dit själv också. Jag ville ha mjölk i kaffet på en koreansk restaurang (Uyu) men beställde i stället Udju (universum). Det tyckte dom var roligt.

tipitina2012-03-28 13:04
Antal inlägg: 2687

Min före detta och jag var på whiskeyprovning i Skottland för ett par år sedan. Den avslutas med att vi alla står i en stor halvcirkel och blir bjudna på några centiliter av deras fina whiskey varpå mitt ex utbrister "it's a flu in my whiskey".
Naturligtvis var det inte influensa i glaset utan en liten bananfluga :)

VonSchnygg - Ej medlem längre2012-03-28 13:22
Antal inlägg: 633

Min systerdotter skulle slänga sig med ett ordspråk som hon inte riktigt behärskade till fullo, hon sa att .. "han skrek som stucken AV en gris" Istället för.. som en stucken gris. :)

KarolinaL2012-03-28 14:25
Antal inlägg: 1

Vilken rolig tråd :-)!! Själv har jag bott i England i många år och har säkerligen sagt en hel massa konstigheter genom åren. Nu bor jag i Sverige igen tillsammans med min engelska sambo. Han studerar svenska just nu och blir bara bättre och bättre men det blir en hel del konstigeter. Min favorit hittills är när han skulle beställa en kaffe och en kanelbulle som istället blev till en kaffe och en knullebulle :-)

Mammaoxå2012-03-28 14:43
Antal inlägg: 494

Har skrattar hjärtligt åt en del inlägg. En favorit är ezyes, Min skugga funkar inte :)
Min bror har nyss flyttat in i ett nybyggt hus. När de nyss flyttat in och de visade runt frågade jag lilla sonen 3 år om han sovit gott i sitt nya rum. Då svarade han: Jag sov som en tumstock.
Lätt att blanda ihop "Sov som en stock" med alla verktyg. :)

125478 - Ej medlem längre2012-03-28 15:01
Antal inlägg: 8332

På en kurs jag gick var en tjej inte så bra på engelska uttal så när vi skulle berätta vad vi jobbat med sa hon:
-I´m a cock!
(med hennes uttal blev det: -Jag är en kuk!)
Hon menade cook (kock/kokerska) förstås ;)

Gunilla _2012-03-28 18:52
Antal inlägg: 4425

En vän fick brev med sitt personbevis från pastorsexpeditionen adresserat till Satefan XXX. Freudianskt så det förslår :)

snällaste2012-03-28 19:07
Antal inlägg: 336

Jag var på en föreläsning där talaren (som pratade behjälplig svenska) sa att det är "som att göra två flugor på smällen". Han menade nog "slå två flugor i en smäll". Hoppas jag.

Lillstölla2012-03-28 19:08
Antal inlägg: 23831

Min mamma jobbade en gång i tiden med en kvinna som var från Afrika, minns inte vilket land, och hon hade lite svårt med uttrycker "knallar och går" och sa istället "knullar och går". Gick väl an med jobbarkompisarna som mest tyckte det var skoj, värre var det med gamlingarna de jobbade med.

Och så är det ju det där med kock och cock! Ser en del andra nämnt det redan.
Min brorsa och hans kompisar var ute och festade och stället de var på hade en kock från Australien, en rätt sur typ, så de narrade en av killarna i gänget som inte var nåt vidare på engelska att fråga om kocken var " the cock in the kitchen". Kocken blev inte direkt på bättre humör efter det.

Triss - Ej medlem längre2012-03-28 19:09
Antal inlägg: 417

Var hemma hos en kompis som bor på andra våningen. Plötsligt pekar hon mot fönstret och ropar:"Titta, en rödspätta!" Jag trodde hon blivit knäpp, men hon hade sett en hackspett.

lottan82012-03-28 19:31
Antal inlägg: 34

Jag bodde på Cypern en period och hade hamnat på sjukan, på efterkontrollen frågade doktorn hur jag mådde och även om jag tog några mediciner varpå jag svarar: No, just pupils.. menade p-piller :)

Bazoo2012-03-28 19:36
Antal inlägg: 2443

Min son, fyra år ropade förtjust Titta! En äckelkorre! ( Ekorre )
På mitt jobb började en ny doktor från Litauen. Hon var helt värdelös på svenska.... :-) Uppe i ett träd hoppade en ekorre runt. Hon frågade mig vad vi kallade dem.
Äckelkorre svarade jag och lät henne tro det sen.... He he.....

skrabban2012-03-28 20:02
Antal inlägg: 1031

Jag läste en historia i en tidning som var sann och där var en rejäl språkkullerbytta.

Det var en flicka som jobbade som Au-pair. Hon hade svårt med engelskan och hon sa så här I will go out and take my daily motion och arbetsgivaren tittade lite konstigt på henne. Hon menade daily exercis. Motion på engelska betyder avföring.

marmeladov222012-03-28 20:08
Antal inlägg: 4211

lol

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?