Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade37
Mobilspel
Pågående19 740

Forumkategorier

Användare Inlägg  
125478 - Ej medlem längre2012-05-11 20:44
Antal inlägg: 8332

Ta´t lugnt och ta ett Toy, var det någon som rådde mig till förut...
Hmmm, gör det och coola ner dig lite, det finns värre saker att hetsa upp sig över än kattskit. ;)

le-lou2012-05-11 20:51
Antal inlägg: 17500

det mest spännande just nu är väl att du envisas att fortsätta käfta med mig trots att jag undviker det. Att du råkar i luven med många här ute och dessutom verkar överkänslig när du får lite tuggmotstånd - säger inte det dig att du kanske ska hålla dig till ämnet du diskuterar och dra ner på kaxigheten en smula? Vem vet när du får tillbaka.

men då lipar du ist. suck.

125478 - Ej medlem längre2012-05-11 20:52

Tror visst det var du som lipade senast här...

125478 - Ej medlem längre2012-05-11 20:53

Jag tycker inte att kattskit är så mycket att uppröra sig över bara, så är det. Gilla läget.

le-lou2012-05-11 20:53

jag råder dig att hålla käften istället för att ta en toy. annars ringer jag dig så kan vi prata ut?

125478 - Ej medlem längre2012-05-11 20:54

Ja, ring du! Och ta sen ETT Toy och lugna ned dig.

125478 - Ej medlem längre2012-05-11 20:55

Toy, det är inte kattskit det! ;)

le-lou2012-05-11 20:56

sure jag ringer men du skulle aldrig våga ta ett samtal med mig och berätta vad som är problemet. gå tillbaka till din eurovisionstråd istället och lipa över alla som irriterar dig...

slånbär2012-05-11 21:13
Antal inlägg: 5539

12osv-det är väl klart att Le lou irriterar sig som fan över att katterna skiter lite här och där på deras tomt nu speciellt då dom ska ha barn. Vem vill att ens unge ska krypa omkring och riskera att få i sig kattskit-folk blir ju skogstokiga när deras barn trampar i hundskit i vägkanten men katter har ju ett naturligt behov av att skita lite här och där och är automatiskt förlåtna. Rätt märkligt faktiskt att reaktionerna över hundar och deras ägare kan få igång folk men katter och deras ägare är liksom bara lite naturliga och djurvänliga? Ni som har utekatter i tätort borde åläggas att gå och städa i rabatterna hos folk runtomkring er och automatiskt bli ersättningsskyldiga om någon får sin bil repad på huven eller stolsdynorna förstörda. Sen är det skitsamma vems katt det var-alla på gatan som har utekatt är lika skyldiga och borde med jämna mellanrum få stå till svars kollektivt. Eller hålla sina katter inomhus eller i rastgårdar. Det gör jag med min hund-håller den under kontroll och då är min hund ett rovdjur som är närbesläktad med vargen och har ett stort behov av att jaga, springa fritt, slåss om rang med andra hundar osv. Om jag hade haft samma inställning som kattägare har så hade jag rätt snabbt fått stå till svars för detta och blivit av med vovven.

jlk2012-05-11 21:36
Antal inlägg: 11

Till TS:
Det finns en sprej som man kan köpa på djuraffär som ska vara avskräckande. Spreja den inte på växterna bara utan på kanske några träpinnar som du sticker ner i rabatten, eller på husknuten, staketet eller vad problemområdet nu är.
Alternativt så tar du nåt annat citrusdoftande medel eller kanske vanlig citron och använder där det behövs. Katter gillar inte citrusdoft (varför man inte ska ha det i eller vid kattlådan).

Ännu bättre: Prata med kattägaren och be honom/henne hjälpa dig skydda dina rabatter. Är själv kattägare och skulle verkligen uppskatta om mina grannar kom och berättade för mig om mina katter var till problem, och självklart skulle jag köpa exempelvis sprej åt grannen och hjälpa till att sätta upp skydd. Kattägaren kan ju också ha en kattlåda även utomhus.

Hoppas att det löser sig för dig. Förstår att du vill ha rena och blomstrande rabatter.

125478 - Ej medlem längre2012-05-11 21:36

Jag tycker inte att det är så farligt med lite kattskit och tycker inte heller man ska jämföra hundar och katter.
Konstigt Le-Lou att det bara är du som får säga din mening här.
Så fort jag svarar så tar du själv till skitsaker.
Jag har lika stor rätt som du att vara "här". Du skulle aldrig få mitt nummer och det vet du. Nej åter till ämnet:

Bästa tipset till TS är att spruta vatten på katterna.
Vitpeppar gillar de för det mesta inte heller.

le-lou2012-05-11 21:47

Men ge dig nån gångm va fan är det för fel på dig? ? Du sitter och drygar dig mot mig mycket medvetet och nu leker du så jävla oskyldig. "får inte säga min mening"-
Precis som du bett folk som stör sig på dig att PM:a dig så gör jag detsamma och har gjort förr med men det skiter du fullständigt i. PM:A din dryga skit i fortsättningen så tar vi det där!

Minta2012-05-11 22:04
Antal inlägg: 20042

Slånbär, nu finns inte dessa regler som finns för hundar. det är ingen idé att bli vansinnig på personer som inte bryter mot lagar och bestämmelser. Du kan tycka vad du vill om det. En hund är nöjd med att gå i koppel och få springa fritt ibland i skog och mark, det kan den göra därför att den kommer när man kallar på den. En hund går att dressera på ett HELT annat sätt än en katt. Hunden är inställd på att tolka och förstå människor, i mycket högre grad än t.ex. vargen som också är ett rovdjur som vi inte skulle drömma om att ha i koppel eller i burar.

slånbär2012-05-11 22:15

Minta- som kattägare har man fortfarande 100 % ägaransvar för vad ens djur ställer till med. Om din katt skiter i rabatterna så tycker jag att du ska städa efter den -inte din granne. jag skulle skämmas om jag lät min hund skita i grannens häck och inte plocka upp efter den, spelar ingen roll vilken natur djuret ifråga har-skaffar du en katt och släpper ut den så får du väl erbjuda dig att städa grannarnas rabatter med jämna mellanrum och köpa nya trädgårdsdynor när dom blir nerpissade. Om min hund eller unge förstör något är jag ansvarig , det är väl ingen skillnad om det är en katt som förstör? Dessutom går det alldeles utmärkt att lära katter att trivas inne om dom inte släpps ut från början. Bygg en rastgård eller näta in balkongen om katten nu måste vara ute eller skaffa dig ett djur som går att träna och trivs i koppel eller bur. Finns inga ursäkter.

125478 - Ej medlem längre2012-05-11 22:17

Håller med Minta. Och skulle själv testa råden som är gratis i första hand (spruta vatten) och det man har hemma vitpeppar, ättika och citron som nämndes i andra hand.
Skulle som sagt vara kul att få veta (så småningom) hur det går.

Minta2012-05-11 22:19
Antal inlägg: 20042

100 % ägaransvar innebär enligt lag inte att katten inte får göra sina behov ute. Det har en dom som publicerades tidigare i tråden visat. Om en katt kissar ner trädgårdsdynor skulle jag naturligtvis ersätta dem och själv inte bli glad om det hände. Men om en katt bajsade och kissade i min trädgård? Det skulle jag strunta i ärligt talat om det inte var kattinvasion.

125478 - Ej medlem längre2012-05-11 22:23

Håller med Minta och klickar på Gilla-knappen. ;)

Träsmak2012-05-11 22:29
Antal inlägg: 882

Katter är onda. Bara att acceptera.

slånbär2012-05-11 23:10

Jag hatar lukten av kattbajs när jag ligger i min solsäng på altanen och slappar-det är så jävla äckligt och det är en eller två katter som kommer och skiter i min rabatt. När jag ser skiten så slänger jag helt enkelt över den till grannen-om han inte tar hand om sin katt och plockar efter den så ger jag gärna tillbaka skiten till honom. Det bjuder jag på.
Ni som tycker det är överdrivet att störas av detta-om er granne kom och sa till er att han stördes av att er katt gick och bajsade i hans rabatter hur skulle ni bemöta det? På samma sätt som ni resonerar här? Då lär ni bli lika illa sedda som era katter.
Jag kan heller inte förstå hur man kan skaffa ett djur som man ska ta ansvar för och sedan ge rådet att folk ska spruta vatten på den, kasta grejer på den, skrämma den på olika sätt, lägga ut illaluktande grejer eller på annat sätt få er katt att hålla sig borta. Om någon skulle göra så mot min hund skulle jag bli vansinnig-jag älskar ju min hund och skulle inte kunna tänka mig att den blev medvetet utsatt för grannarnas ilska. Verkar ju helt vansinnigt. Varför vill man alls ha katt om man ändå inte vill ha den inne? För katter trivs precis lika bra inne som ute om den är van vid det-det är ni som inte orkar ta hand om era djur bara och skyller på kattens natur. Dåliga ursäkter bara.

125478 - Ej medlem längre2012-05-11 23:19

Tänker mest bara svara på vattnet då jag själv gett det rådet.
Om man tar en blomspruta med vatten i och sprutar på katten, så ger det ju inget annat men än att katten inte gillar att få vatten på sig och förhoppningsvis inte vill gå dit igen. Däremot skulle jag aldrig göra illa vare sig djur eller människa och förstår inte den som kastar saker, då det kan skada.
En katt mår bäst då den får gå ut, inget snack om saken.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?