Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 246 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2012-06-01 21:51 | |
![]() | Faktum är att i en period på åttiotalet hade vi över hundra procents marginalskatt i ett visst inkomstsegment. | |
| le-lou | 2012-06-01 22:00 | |
![]() | pomperipossaskatten? | |
| CoolSomFan - Ej medlem längre | 2012-06-01 22:03 | |
![]() | Faktum är att vi är det näst mest beskattade i världen, efter att danskarna, förmodligen tillfälligt, har passerat oss i den mindre smickrande ligan. Men trots det, får vi ständigt höra på gnället om att den service vi betalar för brister eftersom varenda offentlig institution har brist på pengar. Är lösningen då högre skatt? Nej, politiker och politiska tjänstemän skulle aldrig få pengarna att räcka till ändå. Jag vet - jag har tagit del av beteendet inifrån. Jag var en udda fågel när jag jobbade som tjänsteman med väldigt stora projekt. Jag var nämligen ekonomiskt försiktig, vilket nästan betraktades som en sjukdom av vissa. Jag påstår här och nu att det utan vidare går att sänka skattetrycket med 25 % procent och ändå samma service som idag - eller bättre. INGET politiskt parti har idag ryggrad nog att tillsätta en utredning som tar detta på allvar. Det skulle nämligen ge konsekvenser av ett slag som alla politiker är livrädda för - minskad makt. Klart som fan att Sahlin tyckte att det var sexigt att betala skatt. Man sågar ju inte av den gren man själv sitter på. Själv tycker jag att det är betydligt sexigare att vara rädd om skattebetalarnas pengar. | |
| Yamma | 2012-06-01 23:26 | |
![]() | Ja gnagel, jag överdrev en aning. Men poängen var att det liksom blir fånigt att tjäna just på gränsen, eftersom man plötsligt får ut väldigt lite av en lönehöjning på en tusenlapp. Men om man gör ett rejält hopp blir det ju såklart trevligare igen. =) | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-06-04 13:36 | |
![]() | Jag tycker att remvanrijn kom med ett rätt hyfsat förslag :) Och till Lika bra vill jag bara säga att du varken har haft korrekta citat eller ställt några nyanserad frågor i dina senaste inlägg. Så det gick inte hem, nej... | |
| limpan__2 | 2012-06-04 14:24 | |
![]() | Att säga att man inte vill ha någon marginalskatt är ju att säga att man inte vill ha någon skatt överhuvudtaget. Marginalskatt är ju ingen enskild skatt utan bara vad man betalar i skatt på den senast intjänade kronan. | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-06-04 15:15 | |
![]() | Kanske det, men ordmärkeri känns lite fånigt. Och om man läser dom andra 125 inläggen här så verker det inte som om någon har några som heslt bekymmer med att förstå trådens innebörd. | |
| limpan__2 | 2012-06-04 15:40 | |
![]() | Jag är rätt säker på att några av inläggen är skrivna a personer som inte förstår vad marginalskatt är. Vet du själv vilken skatt man syftar på om man vill avskaffa marginalskatten? Är det bara värnskatten, eller är det värnskatten plus den statliga inkomstskatten eller är det alla inkomstskatter som ska avvecklas till förmån för andra skattebaser? | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-06-05 10:08 | |
![]() | Vilken skatt MAN syftar på limpan__2??? Jag vet i alla fall vilken skatt JAG syftar på!! Och som jag skrev tidigare så är jag rätt övertygad om att dom flesta som har skrivit inlägg här vet vad just dom själva har åsikter om diverse olika skatter!! Det ser snarare ut som om alla har fattat utom du limpan__2 | |
| limpan__2 | 2012-06-05 10:21 | |
![]() | Men vilken skatt är det då som man syftar på om man säger att man vill avskaffa marginalskatten? | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-06-05 10:30 | |
![]() | Här kan du läsa om det är något du inte förstår limpan_-2 www.ekonomifakta.se/...in alskatt/ | |
| le-lou | 2012-06-05 10:31 | |
![]() | man KAN inte avskaffa marginalskatten, nu när vi är petiga med ord. Avskaffa helt värnskatten så sjunker marginalskatten för vissa, och sänk kommunalskatten så sjunker marginalskatten för alla. | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-06-05 10:35 | |
![]() | Och limpan__2 ... Om vi nu ska fortsätta med ordmärkeriet så får du vända dig till någon annan än mig angående avskaffandet av marginalskatten! För jag har inte nämnt det överhuvudtaget i mina inlägg... !?! | |
| Måns_E | 2012-06-05 10:40 | |
![]() | Man kan väl avskaffa marginalskatt? Det är väl ingen naturlag att ta ut löneskatt? | |
| limpan__2 | 2012-06-05 10:51 | |
![]() | Det är klart man kan avskaffa marginalskatten, men det innebär att vi inte tar ut någon procentuell skatt på inkomst. Eftersom jag tvivlar på att så värst många anser att detta är rimligt undrar jag vad det är man menar när man säger att man vill ta bort marginalskatten (eller gillar denna åsikt). | |
| Måns_E | 2012-06-05 10:54 | |
![]() | Det var mest det där med att vara petig limpan. :) | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-06-05 10:55 | |
![]() | Men vem har skrivit att man ska ta bort marginalskatten undrar jag limpan__2 ... Du kanske ska börja med att läsa tråden först... | |
| Lika bra | 2012-06-05 10:57 | |
![]() | Vonschnygg Jag tror Limpan förstår alldeles utmärkt vad marginalskatt är för något. Frågan är om du förstår vad marginalskatt innebär? Kan du vara vänlig att förklara vad det är som du ogillar med marginalskatt? | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-06-05 11:07 | |
![]() | Jag får väl hänvisa dig också till länken ovan Lika bra. Och läsa igenom tråden. Om du inte heller förstår... | |
| Lika bra | 2012-06-05 11:13 | |
![]() | Vonschnygg Jag vet vad marginalskatten innebär och jag har följt tråden hyfsat kontinuerligt. Min fråga blir dock inte besvarad av detta. Vad är det egentligen du ogillar med marginalskatt? | |