Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 621 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MagicadHex - Ej medlem längre | 2012-07-12 10:21 | |
![]() | Har dragit min egen slutsats, efter många sorger. Jag tänker att vi har 2 hjärnhalvor: Den logiska, förnuftiga halvan och den känslomässiga 'reptil'-halvan. Och efter mycket grubbel har jag listat ut att det är 'Känslohalvan' som dominerar och styr oss, hur gärna vi än vill vara logiska och rationella. Och att det är en HIMLA TUR att inte den logiska hjärngalvan styr oss, för då skulle vi ALDRIG bli förälskade och 'blinda' och kunna måla vår partner i skimrande rosa toner :). Och kunde vi inte det så skulle det inte bli många barn gjorda. Naturen är grym men ibland får man fina stunder i livet - det gäller bara att städa hjärnan från all negativ skit och minnas det som varit bra. | |
| Beccizz | 2012-07-12 10:34 | |
![]() | det tog ett år för mig att komma över 5 års förhållande med mitt ex, idag lever jag med mannen i mit liv gift o barn kan inte ha det bättre de kommer sluta att göra ont ja lovar men tid kan ingen säga för alla är vi olika! | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-07-12 13:14 | |
![]() | True magica. | |
| travmys | 2012-07-13 17:50 | |
![]() | Hej Milla! Varit med om att bli lämnad där jag hade starka känslor kvar för den andre, känns verkligen inom en, ett tomrum och alla minnen ihop flashade förbi näthinnan ständigt första tiden. Gjorde verkligen ont inom en första tiden, barn ihop och valde varannan vecka, påmind om den andre hela tiden, träffades ju genom barnen! Trodde eller tänkte när skall det sluta kännas så här, känslorna som vällde och var kvar. Nu med eftertanke, så har jag blivit stärkt ur striden liksom, fått nytt förhållande som fungerar så mycket bättre, lyckan framme igen! Du kommer att bli starkare, tiden läker alla sår heter det, vare sig du hittar en ny elller går tillbaks till samme man, fast tror inte så mycket på det sista om jag skall vara ärlig. Se det lilla i vardagen, dom positiva sakerna som ploppar upp, ta vara på dig, se framtiden an! Tror på dig, du fixar det! | |
| MillaO | 2012-07-13 19:46 | |
![]() | Tack... Ikväll känns det inte som det någonsin kommer sluta göra ont :-(. Dottern blir hämtad imorgon och vet inte om jag kommer kunna inte visa att det gör ont. Suck tom jag blir trött på mig just nu. Behöver en hobby!!! | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-07-13 19:57 | |
![]() | Du kanske kunde komma ut på lite sång och dans eller något annat trevligt imorgon? Det kan vara bra att slippa ifrån sina väggar en stund och få ett litet avbrott i det som plågar. | |
| Pandina | 2012-07-14 15:41 | |
![]() | Finns inte många frågor som väcker så mycket filosofi och eftertänksamhetsinlägg som frågan om brustna hjärtan. Det är väl det som för oss alla samman, för de absolut allra flesta har någon gång varit där. Min mamma sa en sån grej när mitt ex bad mig dra åt helvete och jag satt framför henne och grinade att jag ville ha honom och ingen annan: "Ja, men ibland kan man helt enkelt inte få som man vill". Det bästa jag någonsin gjort för mig själv är att vara helt fullkomligt 1000% ärlig mot mig själv om vad jag gillar, inte gillar och allt där emellan. Vad du sedan säger eller inte säger till andra är din ensak, men det är när du lever i förnekelse som du själv mår dåligt. Men som min mamma sa - man kan inte göra någonting åt ALLT. Och alla människor visar sitt sanna ansikte i slutändan. Varför han lämnade dig vet vi inte - men faktum att han lämnade dig och barnen i sitsen du är i nu, säger en hel massa om honom själv (oavsett hur underbar han var innan). | |
| Pandina | 2012-07-14 15:52 | |
![]() | Ursäkta, rent spontant (och uppväxt i en familj där pappa stack) blev mitt sista stycke i inlägget aningen bittert. Huvudpoängen var ju att ni splittrades av en anledning... därför finns det egentligen inget bra svar på hur länge det kommer att göra ont. Forskning har visat att det tar 3 månader att få in en ny vana. | |
| Bob100 | 2012-07-14 16:08 | |
![]() | som med kärnavfall. halveringstid. kanske sörjer du oxå något som du inte vet vad. eventuellt ser man sig som ett offer och gräver ned sig i detta. barnen kan vara en resurs liksom den gryende känslan av att vara fri att göra sånt som fria gör. musik och annan konst (läsa) kan skänka lindring för stunden. bli arg på fanskapet är underskattat! | |
| MillaO | 2012-07-14 18:42 | |
![]() | Gråter inte varje kväll. Men värken hugger ständigt. Panikont i magen över ensamheten och rädslan att det ska vara så för alltid. Och jag kanske inte ska vilja ha tillbaka honom... men känslan att han är rätt är kvar. | |
| travmys | 2012-07-14 18:43 | |
![]() | Låt det göra ont ett tag, att förhasta in i nåt annat gör inte saken bättre. Saknaden av den man fortfarande har känslor för går inte över på ett kick, måste få kännas ett tag, konstigt annars! Med tiden får man en annan syn på verkligheten, går in i en ny relation, hittar nya vänner, hobbys t.ex. Få egentid till annat, sånt som man är intresserad av är viktigt, göra sånt man inte haft tid till, ta vara på tillfällen som ges! Finns så många aspekter, första tiden är det att ta dagen som den kommer, sen kommer planerna, viljan att se det positiva i det lilla! Många som tror på dig Milla, ensam kan bli stark! | |
| macgamer | 2012-07-30 18:41 | |
![]() | Är också mitt o ett uppbrott. Försöker tänka på vad jag är väed och barnen. Har dock många intressen och saker att fokusera på. Visst gör det ont men jag ty ker inte att du ts ska messa honom. Han kommer ibte tillbaka av att du desperat försöker hålla honom kvar. Försök att tänka på vem du är, vad du har vad du och barnen behöver men framförallt vad du vill med ditt liv.om du bara har honom i huvudet så är det npg bra att fokusera på annat. Behöver du prata fårdu gärna pma. Styrkekramar | |
| marmeladov22 | 2012-07-30 19:31 | |
![]() | skriv en blogg | |
| Ninnin | 2012-07-30 20:24 | |
![]() | För åtta år sen var jag i samma sits som du är nu. Förutom att vi hade tre barn ihop, varit gifta i 16 år. Jag sörjde i 8 månader, vi bodde ihop den tiden och jag är glad att vi gjorde det. När det var dags för honom att flytta ut var jag klar med mitt sorgarbete och jag kunde vara den tröstande och neutrala. Jag tror inte att barn mår bra av att vara att de behöver trösta. Jag tror att att det bästa för er är att du blir den starka . Och det blir man. Jag lovar. | |
| Janis_123 - Ej medlem längre | 2012-07-30 22:29 | |
![]() | Messa inte för mycket bara. Känner till ett fall där den som gått sin väg fick nog av att budskapet inte gått fram (so to speak) och av att det kom lite väl många andra "budskap" (per mobil). Det slutade med att föredettingen satt i polisförhör. Så det kan gå..... | |
| B_Benrangel - Ej medlem längre | 2012-07-30 23:47 | |
![]() | Läste vad du skrev. Har gått igenom det där också. Bra om du ha något att göra. Ha fokus på barnen. Se dig själv som viktig och att du är lika mycket värd även om den du vill leva med lämnar dig. Tiden läker såren. Var rädd om dig. | |
| Mouche - Administratör | 2012-08-14 22:55 | |
![]() | Tråden stängs så kan vi ägna oss åt den nystartade tråden i samma ämne. Mouche | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7