Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 629 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Karmosin _ | 2012-08-26 20:57 | |
![]() | Det är väl snarare så att ts fråga har lett till funderingar som även inkluderar autism. Inte en helt otänkbar koppling som väl de flesta kan förstå. Vad det har med födelsemärken att göra begriper jag inte - vore jag orolig för mitt barns födelsemärke så skulle jag kolla upp det. Inte svårare än så. Skulle inte ni jonisk och SylviaPlath? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-08-26 20:59 | |
![]() | Jag drog en parallell. Inte svårare än så. | |
| Karmosin _ | 2012-08-26 20:59 | |
![]() | Nå, men svaret på min fråga..? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-08-26 21:02 | |
![]() | Är att om jag hade barn så skulle jag såklart kolla upp det. Och det som ts är orolig har hon ju också kollat upp, eller hur? Men precis som det är galet att diagnosticera ett födelsemärke man inte sett med malignt melanom, är det galet att sätta etiketten autism på ett barn man läst tio meningar om i ett forum. | |
| Karmosin _ | 2012-08-26 21:06 | |
![]() | Se där. Jag har nog slarvläst om någon givit ts barn diagnosen autism. Jag har förstått det som att det är en möjlig anledning till problematiken likväl som flera andra anledningar. Det JAG säger är att är man orolig och inte riktigt nöjer sig med "det är okej, det blir bättre" då ska man gå vidare! Ju tidigare desto bättre! | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-08-26 21:08 | |
![]() | ”...nu säger ju ts att hennes barn är vild och sprallig så jag skulle säga en viss form av autism men typ aperger eller möjligen adhd, dock brukar adhd barn visa på tydlig intelligens och framåtanda samt väl utvecklat tal.” ”Jag skulle nästan garantera att barnet har kombinerad adhd/autistiska drag, men det är upp till ts att utreda. Vi bär alla lite av alla dessa element. Och det är inget fel att ha något av dem.” Spekulationer/lekmannadia gnoser som jag inte tycker hör hemma här. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-08-26 21:09 | |
![]() | Marmeladov, får jag fråga vad du jobbar/har jobbat med för att kunna uttrycka dig så självklart om en 3-åring du aldrig ens träffat? | |
| Karmosin _ | 2012-08-26 21:23 | |
![]() | För övrigt (ang. feghet) är det lika illa med spekulationen "det kommer, det växer till sig, det är helt normalt" osv. som att säga att ett barn har ett allvarligare problem. Som sagt, ta det säkra före det osäkra om du är orolig ts! | |
| marmeladov22 | 2012-08-26 21:27 | |
![]() | Cr: Jag har varit pa till autistiska barn, jobbar på skola och har jobbat på dagis i några år. Vi har en specialpedagog som vi jobbar tight med. Ang Ts och Autism hävdar hon INGENSTANS att hon utrett barnet för autism, endast talpedagog, så jag föreslår utredning. En utredning som inte visar nåt är väl bättre än att ungen går och blir värre (och bits). | |
| marmeladov22 | 2012-08-26 21:27 | |
![]() | Word Karmo! | |
| marmeladov22 | 2012-08-26 21:28 | |
![]() | Plus cr: jag har en utomordentlig intuition. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-08-26 21:30 | |
![]() | Att föreslå en utredning eller ge rådet att kolla upp t ex autism-spåret lägger jag mig inte i, men att 'garantera' att det är autism för att man haft att göra med barn som har den problematiken; och grunda detta på vad ts skrivit i några korta meningar? | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-08-26 21:31 | |
![]() | Det är skrattretande marmelad, verkligen. | |
| marmeladov22 | 2012-08-26 21:33 | |
![]() | Och du är ...21? ja vi får väl se när du blir lite äldre. | |
| marmeladov22 | 2012-08-26 21:33 | |
![]() | Det är spännande att efter utredningen garanterar jag har rätt | |
| marmeladov22 | 2012-08-26 21:34 | |
![]() | Jonisk: jag gick på känslan angående vad hon skriver och då får jag detta svar. Om ni vill tro på det eller ej är ju ert val. Men framförallt att ts söker hjälp för pojkens skull. De älskar ju honom, sa hon. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-08-26 21:35 | |
![]() | Det är också okunnigt och direkt vårdslöst att hävda att autism beror på brister i föräldrarnas omsorg. Att bibehålla en så ovetenskaplig syn på autism trots att man jobbar med barn tyder på svårighet att ta till sig relevanta fakta och/eller väldigt livlig fantasi. | |
| marmeladov22 | 2012-08-26 21:37 | |
![]() | Äh jag ser den andliga aspekten, sluta vara så rädda. De flesta barn klarar sig bra. | |
| marmeladov22 | 2012-08-26 21:37 | |
![]() | Känns som ni har fördomar mot autism, jag tycker det är en tillgång. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-08-26 21:39 | |
![]() | Ja marmelad, jag är 21. Vet inte hur gammal du är men kan inte tänka mig att din ålder skulle försvara det ovetenskapliga, och i vissa fall osmakliga, mumbo jumbo du vräkt ur dig här. Är detta det allmänt vedertagna synsättet på din arbetsplats? | |