Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 119 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vitapollo | 2013-09-07 20:25 | |
![]() | Då tycker jag du ska agera. Och det är klart de måste lyssna på dig som har så stor kunskap och vet allt om löss, Att du kan forska om det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-07 20:27 | |
![]() | tycker att det är föräldrarnas sak att kolla sina barn,men det har tyvärr inte alla fattat | |
| vitapollo | 2013-09-07 22:13 | |
![]() | Det tycker jag också men jag tycker samtidigt att det är väldigt synd att inte kommunen tar till vara på den enormt stora kunskap du besitter om löss. Hur många kommuner kan stoltsera med att de har någon som vet allt om löss? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-07 22:41 | |
![]() | Mitt arvode som konsult är för högt för denna kommun att batala | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-09-07 22:47 | |
![]() | Jag måste vara galen men jag läser bara :den stora avsugningen. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-07 22:50 | |
![]() | Då är vi två. | |
| vitapollo | 2013-09-07 22:53 | |
![]() | Tror den tråden skulle innehålla mer konkret erfarenhet! *s* | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-09-07 22:54 | |
![]() | Av vad? | |
| vitapollo | 2013-09-07 23:02 | |
![]() | Av att ge eller ta. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-09-07 23:12 | |
![]() | Läste också lika illa som söndagsman. Vi har f ö varit förskonade från löss. | |
| Megaherz | 2013-09-08 00:08 | |
![]() | Ihiiihihi.. Läst tråden med äcklan och fascination. Nu kliar det överallt. Iiiihihihi | |
| Sote | 2013-09-08 08:10 | |
![]() | Ttiittii.för det första så kan du inte veta att " härden" som du kallar den är hos ett specefikt barn då skolan aldrig fårtala om sånt. För det andra så kan det lika gärna vara barn i kyrkans verksamhet som har löss och sprider dom. Dina egna tex. Barnen i kyrkan går väl också i skolan så finns dom i skolan så finns dom ju i kyrkan också, dom följerju liksom med ungarna..... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-08 08:21 | |
![]() | hehe,jag har inga barn i kyrkans verksamhet.jag har sett ungen som som var härden förra året,som mamman inte brydde sig om att lusa av hur det kryllade i hennes hår det var det värsta jag sett | |
| dinodog | 2013-09-08 08:50 | |
![]() | Men ttiittii du verkar ju vara väldigt rak och rättfram. Är väl bara att prata med mamman och visa henne. Är ju faktiskt så att det finns föräldrar som ser sina barn. Och det finns föräldrar som har barn. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-08 08:57 | |
![]() | har gjort,hon är gammal och hör till den sorten som skäms,hon har bara lite problem med hårbotten tyckte mamman,Nu har lusperioden nyss börjat och det kan tänkas att att folk tar avlusningshelgen på allvar i år i stockholm där det var invation av dom förra året så är det som dom tar det på större allvar,Ni som inte har barn i lågstadiet och har haft det för länge sedan,så vill jag bara tala om att detta är inget som går att jämföra med när era barn var små,det är helt sjukt hur det blivit | |
| Gunilla _ | 2013-09-08 10:24 | |
![]() | Förra året hade vi löss som spred sig (dock ytterst begränsat) vid två tillfällen på lågstadieskolan jag arbetar samt två enstaka fall. Hittills har vi haft ett syskon med, ingen på skolan. Och så har det sett ut de senaste åren. Så så mycket till invasion vet jag inte om det verkligen brukar bli..? | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-09-08 10:30 | |
![]() | En fråga från en som aldrig avlusat barn: Blir det verkligen epidemi utanför en begränsad krets där man använder samma kam, kudde eller mössa? Synd om barn som inte blir avlusade. Klådan måste ju störa både sömn och dagliga aktiviteter. | |
| Gunilla _ | 2013-09-08 10:35 | |
![]() | Har aldrig varit med om att ungar inte blir avlusade även om det verkar vara svårare att upptäcka på vissa. Till skillnad från förr så är barnen ofta dessutom helt obekymrade om det; "Varför var du hemma igår?" "Jag hade löss". Nuff said. | |
| glykemi - Ej medlem längre | 2013-09-08 11:03 | |
![]() | hur behandlar man med radar? spraya hela håret, hårbotten och låta verka över natten? får de stackars barnen reaktioner av detta? | |
| glykemi - Ej medlem längre | 2013-09-08 11:04 | |
![]() | känns som om man behöver införskaffa gasmask? | |