Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| limpan__2 | 2012-10-31 11:22 | |
![]() | Nu är det ju inte riktigt Sveriges representation granskningen handlar om. Idag var det ju snarare om hur näringsliv och privatpersoner skänker pengar till hovet som försvinner in i stiftelser ingen kan kontrollera. I andra länder brukar detta kunna misstänkas för korruption. Men vad accepterar man inte för att få läsa lite skvaller om hur livet är för en prinsessa i New York eller en prins bakom inhängnaden på Haga. Testa läs innan du kommenterar nästa gång. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-31 11:30 | |
![]() | Revisorerna ser säkert till att det flyter | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-31 11:31 | |
![]() | limpan om du läser peters trådstart så ser du vad det handlar om | |
| limpan__2 | 2012-10-31 12:06 | |
![]() | Va? Så ditt inlägg om DN:s granskning var inte ett en kommentar om DN:s granskning? | |
| ormesson - Ej medlem längre | 2012-10-31 17:20 | |
![]() | leve konungen och alla andra också förstås | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-10-31 17:31 | |
![]() | Det är väll helt logiskt att ett barn till en gymägare från Ockelbo kommer bli vår staschef så småningom, vad är konstigt med det? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-31 18:32 | |
![]() | ingenting är konstigt med det, men det är nog Victoria som blir statschef tror jag | |
| Nettepette | 2012-10-31 19:01 | |
![]() | Ockockock.... Att ni orkar. Låt juristerna granska att allt går rätt till vad gäller stiftelserna. Och se till att pensionsåldern gäller alla i detta land. | |
| limpan__2 | 2012-10-31 19:14 | |
![]() | Att stiftelserna sköts korrekt på ett juridiskt plan är ju inte samma sak som att det är problemfritt att näringsliv och privatpersoner sänker pengar till statschefen. Än mindre så när denne kan missköta sig bäst han vill utan att vi kan avsätta honom. Det bristande omdömet visade han tydligt när han vägrade dela ut en medalj till "Årets miljöhjälte" men utan problem ställde upp för en medlautdelning till Saudiarabiens diktator. Men det är fint med glamor... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-31 19:52 | |
![]() | Kungen är kung och får göra hur han vill,han kan inte få böter eller fängelse och just därför är han noga med hur han sköter sig,att en utfattig kvinnas sagor skulle vara korekta är det nog ingen som tror på längre,och inte är det förbjudet att ge pengar till Kungen vad jag vet,vägrade?han har rätt att tacka nej till vissa uppdrag.ja visst är det fint med kungahus det har jag alltid tyckt | |
| Vendela34 | 2012-10-31 20:55 | |
![]() | Camilla Henemark skulle aldrig våga gå ut med osanning vad gäller kungen - det begriper säkert du också ttiittii. Kungen var pilsk och hon ställde upp - vad är konstigt med det? Säjer återigen - jag förstår att kungen behöver lätta på trycket ibland och Camilla är säkert inte den enda. Kungar har i alla tider haft frillor. Tänk så många "oäkta" barn som avlats på detta sätt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-10-31 21:01 | |
![]() | det visade sig att det inte var så många,många var stupsäkra på att vara kungabarn till Jan Bernadotte börjat göra DNA på alla som tror det,aj då vad besvikna dom blev,camillas bok är redan avslöjad som bluff | |
| limpan__2 | 2012-10-31 21:08 | |
![]() | "camillas bok är redan avslöjad som bluff" Är den, var det inte "Den motvillige monarken" som blev omdebbaterad i boksläppet förra veckan? Dock är det stor skillnad på att vara avslöjad som bluff och att vara omdebatterad. Men har du källor som styrker vad du påstår läser jag dem gärna (men det har du ju inte klarat av att presentera på 17968 inlägg innan så varför nu) | |
| Vendela34 | 2012-10-31 21:08 | |
![]() | Jan Bernadotte gjort DNA på alla som tror dom är kungabarn???????? Vad svamlar du om ttiittii?! | |
| ormesson - Ej medlem längre | 2012-10-31 21:11 | |
![]() | vad jag förstod gick de omtalade stiftelsernas pengar till forskning | |
| Mouche - Administratör | 2012-10-31 21:15 | |
![]() | Nästa gång det ältas om att ttiittii är ett troll så kommer den personen att omedelbart bannas från Betapet. Väx upp och försök att bli vuxen vet jag. Ett inlägg raderat! Mouche | |
| limpan__2 | 2012-10-31 21:21 | |
![]() | Ormesson, jo en del av stiftelserna skänker pengar till forskning. Eller säger sig göra det, insynen och kommunikationen är ju rätt begränsad. Men det ändrar inte på faktumet att det är olämpligt att privatpersoner och näringsliv skänker pengar till statschefens stiftelser. Mouche, beklagar att jag inte når upp till den nivå du vill ha i forumet. | |
| ormesson - Ej medlem längre | 2012-10-31 21:30 | |
![]() | ja men det lär väl inte finnas något anmärkningsvärt i detta vad jag hörde och dessa stiftelser måste väl som andra underkasta sig nån form av revision | |
| limpan__2 | 2012-10-31 22:19 | |
![]() | DN påstår att vissa stiftelser har undantag från tilsynen från Länsstyrelsen och hovet själva erkänner att det inte framgår vilka som får stipendier eller varför medlen delas ut. Det problematiska är att systemet öppnar upp för korruptionoch för misstanke en korruption. Varför ska Wallenberg skänka pengar till en miljonär. Vad begär de få i gengäld? En medalj till en diktator kanske? | |
| slånbär | 2012-10-31 22:34 | |
![]() | Om man nu är rojalist så borde man ju inte vara pro Bernadotte. Dels så blev ju Jean Baptist vald till kung (visserligen genom att erbjuda en ganska saftig ekonomisk ersättning om han blev vald) men även för att han ju genom gifte var släkt med Napoleon som ju faktiskt var en del av den franska revolutionen och dessutom var förlovad med Desiree innan hon gifte sig med Jean Baptiste. Hon var ju dessutom inte ett dugg intresserad av varken Sverige eller Drottningtiteln och lämnade Stockholm bara efter nåt år för att bo i Paris i ca tolv år under titeln"grevinnan av Gotland". Jean som ju blev Karl Johan blev ju faktiskt adopterad för att kunna bli kung och han och efterföljande generationer jobbade hårt för att se till att gifta in personer med starkt släktskap till framförallt Vasasläkten för att Bernadottska släkten skulle ses som en "äkta" kungasläkt. Så skitnödiga som dom är än idag när det gäller titlar och hans och hennes majestäter hit och dit så tror jag att dom fortfarande har komplex för sin brist på äkta "blått" blod och försöker upprätthålla en fasad utåt. | |