Spelrum
Giraffen15
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade27
Mobilspel
Pågående19 932

Forumkategorier

Användare Inlägg  
InMediasRes - Ej medlem längre2012-10-27 18:08
Antal inlägg: 104

Och inlägget innan var till corlini, om någon undrade.

corlini2012-10-27 18:20
Antal inlägg: 3172

ja lillstölla och res jag äter fel, precis som jag sagt.
jag lever inte som jag lär, men det funkar för mig.
jag fixar inte att äta oftare, vet inte varför och bryr mig inte. det funkar ju bra såhär.

därför låter det mycket i mina öron när någon äter 5ggr om dagen. för mig är det extremt, för andra är det kanske nödvändigt och normalt.

för övrigt så är väl kostrådgivare egentligen värda en tråd för sig ?
vem i vardagen behöver det liksom? är du fet tänk om, är du spinkig tänk om - hur svårt kan det vara?
har vi några kostrådgivare på beta?
hade vart kul att få ett uttalande om hon anna skipper eller vad hon heter, vem tar en kubisk och satt kostrådgivare på allvar utan att bli så jävla blåst man bara kan bli?

blue_moon2012-10-27 18:24
Antal inlägg: 9713

Du gissar rätt Mönjelilja! Willys är billigare än Ica med nästan allting. :)

Lillstölla2012-10-27 18:29
Antal inlägg: 23831

Corlini: Jag klarar heller inte att äta 5 gånger om dagen, äter jag mer än 2 kanske 3 gånger så mår jag illa och får upp maten igen. Men inte går jag runt o kallar de som äter rätt för matvrak för den skull.

Nu var det inte meningen från min sida att kapa tråden på nåt vis och styra in det på dietister osv, men eftersom du själv tagit upp det där med antal gånger per dag man äter så reagerade jag på din kommentar där.

Förresten, vad det gäller matkostnaden per månad så jag har idag pasat på att handla shampo, duschcreme, sköljmedel och maskindiskmedel på extrapris. Sparat pengar och de varorna jag köpte idag kommer räcka i flera månader.

InMediasRes - Ej medlem längre2012-10-27 18:40

Så kostrådet till Dallonpaj var fel alltså?

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-10-27 18:41
Antal inlägg: 31064

Men ge dig, herregud.

blue_moon2012-10-27 18:47

Den som vill sänka matkontot utan att tumma på kvaliteten kan faktiskt handla på Netto också. Idag har jag köpt djupfryst laxfilé, fyra fina portionsbitar (500 g) för 45 kr, ett gott skivat bröd med fullkorn (Skogaholms "Solklart" 750 g) för 9,95 kr och 6 large-ägg från frigående höns inomhus för 7,95 kr.
Kampanjpriser som gäller nästa månad också. Kan det bli billigare?

corlini2012-10-27 18:54

Res, kalla det kostråd om det gör dig glad, jag har redan sagt varför jag sade som jag gjorde till dallonpaj.

men när hinner ni och orkar ni kolla flygblad och kampanjer och dessutom åka till dessa ställen? jag åker till ett ställe som har precis allt jag behöver och åker hem igen.

jag tror den stora besparingen kommer ligga i att faktiskt handla för ett tag framöver varje gång vi handlar ist för som nu. jag minns att jag brukade reta min mor för att hon åkte till JET och tankade för att det var typ 6öre billigare där, det låg ju mycket längre bort så det gick ju mer än vinsten i bränsleförbrukningsskilln ad bara att åka dit.

Silfverkrok - Ej medlem längre2012-10-27 19:00
Antal inlägg: 7174

så för att summera: åk inte för långt för att handla innan du räknat ut bensinkostnaden.
4-5 måltider (inklusive mellanmål) är inte alls för mycket. det är portionernas storlek som avgör. fler måltider ger dock en jämnare blodsockernivå och håller förbränningen igång, så det är inte alls fel.
viktigt att hålla koll på mängderna man proppar i sig. och kommer du ihåg att hålla koll på småätandet som många ägnar sig åt. bara en chokladbit köpt i kiosken har ganska många kalorier.

Lillstölla2012-10-27 19:02
Antal inlägg: 23831

Ja jag som inte jobbar har ju inga problem att hinna med att kolla reklamen gällande erbjudanden osv. Sen handlar jag nästan uteslutande på Willys för jag vet att de är billigare än de andra butikerna här. Handlar bara hos de andra om de har nåt erbjudande jag är intresserad av.
Handlar på ÖB med för de ligger bra till prismässigt med.

Men jag tror ju att ni skulle tjäna på att storhandla istället för att handla varje dag som ni gör nu, även om ni skulle handla på ICA eller Coop.

blue_moon2012-10-27 19:03

Det tar inte längre tid att kolla Nettos och Willys hemsidor än att skriva ett par inlägg i betaforum. :)
Grejen är att handla mycket på en gång och lagra i frys och kyl. En eller två gånger i veckan brukar räcka för min del.

Silfverkrok - Ej medlem längre2012-10-27 19:03

hear hear stölla.
småhandlandet har en förmåga att medföra en del saker som man nog ofta skulle klara sig utan :)

InMediasRes - Ej medlem längre2012-10-27 19:06

Men ge dig själv, Sylvia.

Du svarade inte på frågan, corlini.

corlini2012-10-27 19:08

ja vet blue_moon men det är roligare på beta än på netto :)

jo lillstölla jag ska satsa på storhandla från väldigt snart, nytt kök om 3 veckor. vi bor på landet och har typ 2 mil till närmsta matställe så vi ids inte åka runt, man blir bekväm vill ha allt helst nedpackat och utburet, hatar att bära kassarna med, det finns liksom ingenting med att handla som är kul.

förutom när jag fastnar i någon monter med ridbyxor, stövlar osv på någon mässa eller tävling :) bästa jag vet näst efter själva tävlandet. köper alltid saker och får alltid övertyga mig själv om vilka "fynd" det var.

InMediasRes - Ej medlem längre2012-10-27 19:09

För att knyta ihop det hela, eftersom Sylvia som vanligt börjar bli less på mig och corlini som vanligt vägrar erkänna när hon har fel: lyssna på Stölla, hon vet vad hon pratar om.

corlini2012-10-27 19:11

Res jo, 18:54 gjorde jag det genom att berätta för dig att det inte är jag som kallat det för kostråd.

18:20 berättade jag varför jag sade som jag gjorde.

18:01 berättade jag hur jag tänkte och varför ang det DU valt att kalla "mitt kostråd"

InMediasRes - Ej medlem längre2012-10-27 19:14

"ja det stämmer, eleverna får helt andra råd än dallonpaj"

Ok, jag trodde det var kost du gav råd om. My bad.

InMediasRes - Ej medlem längre2012-10-27 19:20

Annars ligger det ju nära till hands att kalla "du äter för ofta" för ett kostråd.

corlini2012-10-27 19:20

och därmed hoppade du över allt annat och valde att fokusera på en enda sak, en enda formulering vid ett enda tillfälle och se bortom efterkommande inlägg, förklarningar och uttalanden.....

ok, bra då vet jag lite mer om dig som person

Silfverkrok - Ej medlem längre2012-10-27 19:21

ingen av er verkar veta när det dags att sluta dock. där är ni 2 väldigt lika, haha

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?