Spelrum
Giraffen | 16 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 10 |
Inloggade | 26 |
Mobilspel
Pågående | 19 531 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Minta | 2012-11-19 21:37 | |
![]() | Det är väl sill från Östersjön som är giftig, inte den på västkusten väl? Inte lika giftig i alla fall. | |
inomår1928vi - Ej medlem längre | 2012-11-19 21:39 | |
![]() | I övrigt pekar de första orden "Låt oss säga att" på att man ställer upp ett teoretisk exempel för att illustrera en poäng, och inte att man hävdar att det är så. | |
inomår1928vi - Ej medlem längre | 2012-11-19 21:39 | |
![]() | Det stämmer Minta. Sill från västkusten är mycket bättre än strömming från östkusten. | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-11-19 21:41 | |
![]() | Nä, fet fisk från Östersjön bör man undvika pga dioxin. Inte på västkusten. | |
blue_moon | 2012-11-19 21:52 | |
![]() | inomår1928vi Så en terapeut som är fast övertygad om en produkts förträfflighet ska inte kunna sälja och propagera för densamma utan att väcka din misstanke? | |
inomår1928vi - Ej medlem längre | 2012-11-19 22:00 | |
![]() | Jag föredrar mina egna ord: "Min poäng är bara att jag är skeptisk mot personer som kombinerar "lita på mig för att jag är expert" med att hårdsälja produkter. Det betyder förstås inte att han har fel, bara att hans trovärdighet är ordentligt naggad i kanten." Är det något oklart i dom orden som föranleder din fråga? | |
blue_moon | 2012-11-19 22:07 | |
![]() | Nej, jag undrade bara vilket som kom först, hönan eller ägget. :) | |
spelare1001 | 2012-12-08 02:52 | |
![]() | Det är trevligt att vissa kan förstå allvaret utan att smäda och läsa innantill innan man smädar , men som jag sa tidigare så handlade detta inte om vara martyr eller besservisser som så många andra är här eller springa till läkaren i onödan eller för sällan som de flesta gör., utan det var bara en allmän uppmanning i vårat solfattiga land att fundera varför så många är onormalt trötta och deprimerade medmera, ett enkelt blodbrov kan vara svaret för vissa trots god kost, motion osv. Men det är inget som kollas utan att man ber om det. så enkelt var det med detta. Hoppas att det går att ställa en seriös fråga under snack utan att somliga ska göra något annat av det en vad det är. Jag själv äter enligt läkarordination, efter att jag själv fått be om blodprov, kalciopos och får gå på ljusbehandling på sjukhus 3 dagar i veckan för att min hud ska läka för det trauma min kropp har råkat ut för pga D-vitaminbrist. Så då kanske man ska knipa igen om man inte förstår, med hälsning till Apbur med flera som bara är intresserade av att käfta och inte har något intresse av frågan som sådan utan bara vill väcka löje. | |
spelare1001 | 2012-12-08 03:15 | |
![]() | Äter man en normal sund kost så ska man inte behöva äta kosttillskott och det är något man absolut inte ska exprimentera med själv. Därför ska man ta blodprov och kolla vad som fattas och inte stoppa i sig en massa piller för att i fall att. Undrar om det finns ett piller att ge för att förstå det man läser istället för att bete sig som en ilsken terrier hela tiden mot allt och alla oavsett frågeställningen. LER STORT OCH LER ÄNNU STÖRRE för jag är på bättringsvägen pga min egen diagnostik för att få experthjälp inom läkekonsten. Läkarna kanske kan hjälpa Apbur och dennes medpassagerare också, Numera finns det ju piller för allt som sagt var. Med hopp om ett friskare liv och gladare medmänniskor som har läsförståelse. | |
apbur | 2012-12-08 11:32 | |
![]() | Om du vill bli tagen på allvar så ska du inte utelämna viktig information. Att andra här har ställt följdfrågor och ifrågasatt vissa av dina påståenden är helt din egen förtjänst. Att du nu påstår att du är sjuk på riktigt förändrar inte dina tidigare inlägg. | |
mirra51 | 2015-10-31 23:29 | |
![]() | Jag har ME/CFS ( kroniskt trötthetssyndrom) började med kalktabletter för fem är sen då jag läste på internet att väldigt många har brist på detta ämne och testade mig med testremsor som finns,sen började jag med eskimo fiskolja och holistic D-vitamin, jag mår mycket bättre av dessa kosttillskott. Tidigare har det ju sagts att friska personer inte behöver kost tillskott, nu säjs det att dem som arbetar inomhus behöver D-vitamin fast inga andra kosttillskott. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-11-01 00:23 | |
![]() | I Sverige fån ocktober till Mars behöver alla extra D vitamin .men vi överlever utan tillsätt D vitamin. Det beror på om vi vill må bra eller inte vissa märks det inte på andra blir deprimerade.kalken och fiskolja har ingen betydelse | |
Keyzer Söze - Ej medlem längre | 2015-11-01 11:45 | |
![]() | Vad skönt att höra att man överlever utan extra D-vitamin. Tur att vi har dig Titti som säker informationskälla. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-11-01 11:52 | |
![]() | Det kan du läs dig till själv Keyser ,Det är deprison som utlöses om man låter bli men det är valfritt att låta bli D vitamin | |
OlaOcis | 2015-11-14 14:23 | |
![]() | Jag måste äta extra D året runt, särskilt nu när mörkret lägger sej. | |
hårfint - Ej medlem längre | 2015-11-14 17:38 | |
![]() | Det är ett måste att äta näringstillskott speciellt under vinterhalvåret, vi får inte i oss vad vi behöver i dagens mat som vi äter, hur många av oss lagar den från grunden? hur många har inte mag- och tarmproblem? Hur många av oss äter blodmat 3ggr i veckan? Hur många av oss stressar inte snart ihjäl oss? fruktansvärt mycket mineraler går det åt då. Sen är det en fördel att äta naturliga tillskott inte syntetiska som är mycket svårare för kroppen att ta upp. | |
überzitron - Ej medlem längre | 2015-11-14 22:56 | |
![]() | Ni är lurade av reklam och falsk info på nätet. Självklart klarar man sig utmärkt utan en enda vitamintablett. Annars hade inte vi klarat oss över 1000 år i det nordiska mörkret och kylan. Kan det möjligen vara så att det är alla konstiga vitamintillskott som folk mår dåligt på. Det är ju känt att de ofta är förorenade med gifter och att vissa vitaminer i överskott orsakar sjukdomar och t o m cancer. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-11-15 15:22 | |
![]() | Hårfint,hur kan Du tro att blodmat är något som behövs ? Jag har aldrig ätit blod eller döda djur i någon form och det är inget som behövs.kött är världen skräp till mänskligheten.prosessat kött och rött kött är värst. Överskott på tx flytande D vitamin kissar vi bara ut | |
susila | 2015-11-15 16:18 | |
![]() | D-vitamin är ett fettlösligt vitamin. Här tros det lite av varje, kan man märka. | |