Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 916 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-11-27 22:35 | |
![]() | Helikopter så man kan flyga över? Måla bilen i militärt? Förklara dig. | |
| dinodog | 2012-11-27 22:47 | |
![]() | Vad sägs om en trimmad segway :-) | |
| Maradona1986 | 2012-11-27 22:49 | |
![]() | En tanke kring trängselavgiften i Stockholm... Jag bor i innerstan, men jobbar utanför stan. Nu åker jag visserligen tunnelbana till jobbet, men det jag tycker är konstigt är att det är samma avgifter åt båda hållen, d v s lika dyrt att åka ut från stan som att åka in till densamma. Det avgiften är satt att begränsa är ju trafiken i stan. Varför inte ha högre avgifter för att köra in i stan på morgonen och lägre (eller ingen) för att köra ut, och tvärtom på eftermiddagen?? Huvudsyftet kan knappast vara att begränsa trafiken utanför Stockholm. Jag bor på Östermalm och jag måste betala trängselavgift om jag kör till Upplands Väsby men inte om jag kör till Medborgarplatsen. Vilken av dessa resor tror vi egentligen belastar innerstaden mest???? | |
| malmöiska | 2012-11-27 23:09 | |
![]() | De politiker som "bestämmer" åker väl inte till och från jobbet under rusningstid. Det blir nog enklare att styra trafiken om folk inte började sitt jobb på samma tider. Företagen borde kunna flexa tiderna mera | |
| Guldplate | 2012-11-28 15:31 | |
![]() | Speeedo: Nä, jag skämtar inte. Nu var cykeln ett förslag på alternativt färdmedel som de flesta som bor, jobbar eller uppehåller sig i Göteborg kan använda sig av, istället för bil eller kollektivtrafik. När det gäller folk som bara ska köra igenom hela stan så finns det ett flertal alternativ för att lösa det. Samkörning,ta andra vägar, låta det vara fri genomfart m.m. När det gäller att jag ska vara glad åt att ni som bor utanför stan gör gbg möjligt med alla affärer å företag så drar jag mitt strå för det också så det är inget bra argument för att slippa bidra till att försöka rädda miljön. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-11-28 18:28 | |
![]() | Guldplate... Du talar mot dig sj. Detta med trängselskatt handlar om miljön... Om jag nu skall ta en omväg så blir det värre.för miljön då.man kör längre. Nä betalstationerna sitter fan tokfel.... Tänk om alla gör som du sa att ta en omväg. Hur blir dom vägarna trafikerade då...??? Mindre vägar massa köer...mer utsläpp. Om du bor som du säger mitt i stan å vart tvungen att jobba utanför stan så hade du fått betala för att köra ur stan...logiskt? Nej idiotiskt. Dom som skall förbi gbg skall juh ej behöva få betala... | |
| Guldplate | 2012-11-28 21:23 | |
![]() | Speeedo: Kul att du tog fasta på den enda grejen som kunde tolkas till att gå emot miljön. (Dessutom så sa jag inte att du skulle ta en omväg utan "ta andra vägar" så omvägar är ditt eget påfund) | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-11-30 12:07 | |
![]() | Du vet att andra vägar blir omvägar om du snabbt å rask tänker lite.... | |
| 313 | 2012-11-30 16:44 | |
![]() | Men ingen trängelskatt efter 18.00 (i göteborg) | |
| Guldplate | 2012-11-30 23:30 | |
![]() | Speedo: Vi kan dividera länge vad det gäller att ta andra vägar. Det intressanta tycker jag är att du väljer att hålla fast vid detta just detta exemplet och ignorerar alla andra jag hade. Kan det vara för att dessa idéer kanske kan fungera och det kan vara jobbigt att erkänna för gemene man. Vi är ju gärna så bekväma av oss att vi inte ruckar på våra vanor och pengar ens för att rädda miljön. Det är lättare att lägga sig som motsträvig motpol än att komma med positiv feedback och konstruktiva förslag som skulle vara bättre, både för miljön, människorna som "drabbas" av dessa och samtidigt vara praktiskt genomförbara. | |
| Candino2 | 2012-11-30 23:34 | |
![]() | Välj andra färdmedel än bilen om ni tycker det är så dyrt :) | |
| Kokonut | 2013-01-23 10:39 | |
![]() | Ett tips är att ligga väldigt.nära.framvarande fordon. Provat och kameran tar ej detta.... Tips.till.er andra!! | |
| slånbär | 2013-01-23 11:03 | |
![]() | Kokonut- ett tips är att ställa bilen hemma om man inte klarar att köra som folk! Att ligga så tätt bakom framförvarande ar ju en trafikfara och väligt vårdslöst och det av ren snålhet. Pinsamt. | |
| Kokonut | 2013-01-23 14:06 | |
![]() | Vad hade jag för hastighet? Och vad är snålt.med.det jämfört med att folk börjar istället åka kollektivt istället för bilen men jag fortfarande kör? Sen kör jag inte på gångbanor om du tror det. Kan säga att det va köer... | |
| slånbär | 2013-01-23 14:13 | |
![]() | Oavsett hastighet så ligger man aldrig så nära framförvarande bil att kameran inte kan fota nummerplåten, då ligger man helt enkelt för nära. I köer sker dom flesta småkollitionerna om du inte visste det.Enda gången det är ok är om du är parkerad. Och vem pratade om gångbanor? | |
| dinodog | 2013-01-23 14:21 | |
![]() | Jodå det finns de som kör på gångbanor och cykelbanor. Så nu sätts det ut betonggrisar lite här och var. | |
| slånbär | 2013-01-23 14:24 | |
![]() | Dino- det gör det säkert men jag nämnde det i allafall inte i mitt inlägg angående kokonuts märkliga sätt att slinka undan betalning. | |
| Kokonut | 2013-01-23 14:32 | |
![]() | Varför är det det? Kameran kan ej ta bilden när man närmare! Det handlade om en gång.... Herregud va du e grinig. Om du har en skåpbil framför dig så kan ej kameran ta. Slinker ej undan något. Vet vad jag pratar på. Tråkigt att du ej kan ta åt dig något nån gång.... Å sen vad e det för märkligt med att ligga bakom så den ej tog??? | |
| Kokonut | 2013-01-23 14:33 | |
![]() | Sen kalla mig ej snål. Det sista jag är. Jah nämnde ett tips här å du hugger å gnäller. Därav jag nämnde gångbanor....där e folk snåla. Sen folk som ej kör bil mer för att det är trängselskatt. Är imte då dom snålare med tanke på att jag ännu kör? | |
| slånbär | 2013-01-23 17:55 | |
![]() | Jisses kokonut- du verkar ha riktiga problem med ditt humör du. Du gav ett tips på hur man kan undvika skatten, ett som du hade provat själv enligt egen uppgift, och som dessutom är både farligt och olagligt. I min värld så är man snål om man försöker hitta kryphål för att undvika skatten hur korkad och orättvis man än tycker att den är. Då är det bättre att åka kommunalt vilket ju faktiskt är lite själva grejen med trängseskatt. Man kan nog inte säga att man är snål om man väljer att åka kommunalt istället, men att försöka smita undan är snålt och olagligt och jag kan inte fatta att man ens orkar försöka hitta sätt att smita undan på. | |