Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 890 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| IShotQ-tile - Ej medlem längre | 2012-12-04 10:43 | |
![]() | hfranke: Om du exempelvis är onykter och inte har rent mjöl i påsen är plötsligt av en annan åsikt i frågan? Det du skrivit är väldigt lätt att tolka på det viset. | |
| hfranke | 2012-12-04 11:00 | |
![]() | Haha ja jag förstår det, fel skrivet av mig förstås! | |
| boffertomte | 2012-12-04 11:30 | |
![]() | " Jag förknippar det med låg intelligens att vara fientligt inställd gentemot poliser." Jaha, men det är ju bara en fördom. Det finns massor av förknippanden som man bör fundera lite över, inte bara svälja dem som sanningar. Folk som är överviktiga är dumma i huvudet, lata och slarviga. Kvinnor i korta kjolar är promiskuösa. Negrer är duktiga på att spela trumma. Kommentaren var förstås avsedd att tysta kritik mot överheten genom att försöka få de som är kritiska att framstå som lågintelligenta. Rätt mycket skolgårdsmobbing över det. Gul väska är fult, bara dumma har en gul väska. Var inte med den som har en gul väska för det betyder att du också är dum och ful och då vill inte vi vara med dig. Och vi vill ju vara med dig och apbur, Sylvia. Vi vill ju att ni ska gilla oss. Oooo ja, det är viktigt för oss. | |
| boffertomte | 2012-12-04 12:15 | |
![]() | Vad ska bli era nästa argument i tråden? Man väntar med spänning. Kanske att vi som inte är helt igenom förtjusta i hela den svenska poliskårens samtliga insatser beter oss som babbar just nu? Eller kanske helt enkelt nåt i stil med "skit i den lilla horan"? Byt ut babbe och horan mot era lite snyggare formuleringar, "låg intelligens", "foliehatt". Det är hämtat ur samma grundkurs i argumentationsteknik-för- bullies. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-04 12:23 | |
![]() | boffertomte du måste ha fel! om man låtsas vara psykolog på ett internetforum måste man väl ha gjort en amatör-utvärdering på sig själv och hittat alla brister i ens egna personlighet och beteende? Hittar man då inga fel så ÄR man lite bättre och lite mer värd än andra. Då FÅR man argument-mobbas, visste du inte det? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-12-04 14:01 | |
![]() | boffertomte, vad du tar i! Jag bara delgav er en av många fördomar jag har. Inga djupare motiv än så. | |
| apbur | 2012-12-04 16:13 | |
![]() | Säger detsamma, vad du överdriver boffertomte. Snart kommer väl en liknelse med förintelsen så är hela demoniseringsprocessen avklarad. | |
| boffertomte | 2012-12-04 16:44 | |
![]() | Apbur, jag demoniserar inte dig. Jag tycker att du är en översittare. Att vara en översittare är inte ett dugg demoniskt, bara sunkigt. | |
| apbur | 2012-12-04 16:59 | |
![]() | Folk som anklagar andra för att vara översittare och besserwissrar känner ofta att de själva misslyckats med att argumentera för sin sak och istället börjar spotta och fräsa. Jag tycker att du suger på att föra en saklig debatt och beter dig som en hätsk kärring. Så, nu har vi konstaterat att vi inte tycker om varandra men jag önskar fortfarande att debattera på mitt sätt och inte med dina sunkiga personangreppsmetoder. | |
| Katley - Ej medlem längre | 2012-12-04 18:00 | |
![]() | jag tror inte en viss bur har alla indianerna i kanoten. | |
| fetabetapeta | 2012-12-04 18:13 | |
![]() | boffertomte Om det är "kritik mot överheten" du vill framföra, måste jag säga att du sparkar rätt lågt... Polisen är bara en av alla brickor i det politiska spelet. Utformningen av poliskåren tex genom utbildningens innehåll, är bara ett sätt för "överheten" att utforma samhället på det sätt som passar den politiska agendan. Att människor allt mer börjar förlora tilltron till polisen fyller kanske också ett syfte... Glöm inte: Poliser är också människor :) | |
| Shylster | 2012-12-04 18:16 | |
![]() | Det apbur precis skrev är helt sant, väldigt vanligt. | |
| bowlorama | 2012-12-05 16:38 | |
![]() | Är det fler än jag som nu är snuskigt nyfikna på corlinis man? | |